Oklart vad den ska här och göra, personalen var lite kryptiska och sa att den skulle in men inte ut o showroom.
CT i Sverige!
Moderator: Redaktion
CT i Sverige!
Av en slump när jag var på Tesla Segeltorp så gled den här rackaren in och ska precis lossas!
Oklart vad den ska här och göra, personalen var lite kryptiska och sa att den skulle in men inte ut o showroom.
Tesla Model Y Performance
Tesla Model 3 Performance - utbytt till ovan
Tesla Model S 75D- 2017 - såld
Tesla Model 3 Performance - utbytt till ovan
Tesla Model S 75D- 2017 - såld
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: CT i Sverige!
Det är väl samma som stod i Teslas (då) nya tjusiga butik mitt i Stockholm (Hötorget)
i Maj förra året.
i Maj förra året.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Blev lite paff när jag körde igår mellan västberga och älvsjö och mötte en CT på vägen. Man blir ju inte direkt mindre sugen av se dessa live.
Finns det någon uppdatering kring release av dessa i Europa?
De borde vara ganska sugna på att sälja dessa utanför US även nu när det står stilla där med försäljningen.
Finns det någon uppdatering kring release av dessa i Europa?
De borde vara ganska sugna på att sälja dessa utanför US även nu när det står stilla där med försäljningen.
Problemet är väl att de inte lever upp till europeiska krockskyddsregler, och knepigt att fixa.
Kanske är de också för breda/tunga för att klassas som personbil och blir därmed lastbil och maxfart 80kmh. Etc etc.
Kanske är de också för breda/tunga för att klassas som personbil och blir därmed lastbil och maxfart 80kmh. Etc etc.
Hur går det för cybertruck egentligen? Man hade väö en miljon förhandsorder i början?
Hur många väntar fortfarande?
Hur många väntar fortfarande?
Ingen. Man har istället fått stoppa produktionen för de köps inte tillräckligt många.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Många utanför USA väntar säkert fortfarande.
Men det stora problemet är väl att den blev dubbelt så dyr som när den först presenterades.
Jag hade gärna köpt en för motsvarande 40k USD som Elon nämnde.
Inte nog med att den blev dubbelt så dyr, den fick sämre prestanda också, och byggkvaliteten har ju visat sig vara usel också.
Sen var det ju rent tramsigt när man höll på att fuska med "tester" för att kunna bevisa elons påståenden..
Sen var det ju rent tramsigt när man höll på att fuska med "tester" för att kunna bevisa elons påståenden..
Japp, det stämmer. Här på bild utanför Savoy Hotell under gårdagskvällen. Inte helt lättparkerad, måtten är imponerande…
Senast redigerad av roffe_s, redigerad totalt 1 gånger.
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Polestar 2 2021
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Vintertest eller?
/fth
/fth
2016 X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
2026 YLR4WD Quicksilver
2026 YLR4WD Quicksilver
Njae, enligt lokalblaskan en bulgar som äger bilen, var på väg runt Europa och kom närmast från Tromsö. Om den vidare vägen söderut gick genom Sverige eller Finland förtäljer inte historien, övernattningen i Luleå tyder väl på det förra.
Det var många förbipasserande som fotade eltrucken, för personlig del blev det en snap till mina Teslaåkande bröder.
https://www.kuriren.nu/nyheter/lulea/ar ... t/jp22e2mr
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Polestar 2 2021
-
SwedishAdvocate
Om den är olaglig i Europa… Vad blir påföljden ifall han blir stoppad av polisen?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
-
SwedishAdvocate
SwedishAdvocate skrev: ↑18 jan 2026 21:13
Så jag antar att den är oförsäkrad. Och att polisen kan beslagta den. Undrar vad bötesbeloppet blir. Ytterligare straff?…] What happens if you drive one
Seizure: Police can, and have, seized Cybertrucks in the UK for being illegal.
Fines & Penalties: Owners face legal issues, fines, and difficulty proving ownership/insurance.
Registration Issues: It cannot receive a Certificate of Conformity (COC), essential for EU registration, unless significantly modified.
Insurance Problems: Insuring a non-compliant vehicle for road use is nearly impossible. […
https://www.google.com/search?q=cybertr ... nt=gws-wiz
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
- Earplugged
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/samuel189377
Så länge den är registrerad och försäkrad i ägarens hemland så tror jag inte det är några problem om han åker runt på lite semesterSwedishAdvocate skrev: ↑18 jan 2026 21:13
MYP Vit/Vit -23
RX-8 -05
UP -14
RX-8 -05
UP -14
Bilen hade California-skyltar så på något vis tror jag inte den är registrerad i EU. Som amerikan kan Du, som jag förstått det och om Du har tid och råd, frakta Din amerikanska bil till Europa och lagligt åka runt med den så länge den är laglig, skattad och korrekt försäkrad i Din hemstat. Jag gissar därför att föraren har en mycket nära vän i Californien som lånat eller hyrt ut sin bil…SwedishAdvocate skrev: ↑18 jan 2026 21:13
Påföljden att köra ett fordon som inte uppfyller ovanstående kriterier regleras i nationella lagstiftningen, påföljder som inkluderar körkortsindragningar kräver dock att det finns ett avtal länderna emellan. Om jag minns rätt. I annat fall är det böter som gäller.
Senast redigerad av roffe_s, redigerad totalt 1 gånger.
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Polestar 2 2021
-
SwedishAdvocate
Det hade ju inte framgått innan att den hade Kalifornienskyltar. Då är det väl i sin ordning då antar jag…
Jo, det står lite längre upp i första inlägget idag om just den här bilen då den sågs i Kiruna..SwedishAdvocate skrev: ↑18 jan 2026 22:22Det hade ju inte framgått innan att den hade Kalifornienskyltar. Då är det väl i sin ordning då antar jag…
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
-
SwedishAdvocate
Woopsie… My bad.Maw skrev: ↑18 jan 2026 22:25Jo, det står lite längre upp i första inlägget idag om just den här bilen då den sågs i Kiruna..SwedishAdvocate skrev: ↑18 jan 2026 22:22Det hade ju inte framgått innan att den hade Kalifornienskyltar. Då är det väl i sin ordning då antar jag…roffe_s skrev: ↑18 jan 2026 21:50Bilen hade Californien-skyltar […SwedishAdvocate skrev: ↑18 jan 2026 21:13Om den är olaglig i Europa… Vad blir påföljden ifall han blir stoppad av polisen?
Den står väl utanför Savoy hotell på bilden, knappast helt lättparkerad där heller.
Model S 2023 MSM/svart
Rätt så, gick lite snabbt när jag skrev:) Ändrar!
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Polestar 2 2021
- Sportbilsentusiasten
80 hade räckt för nöjet att ratta en CT.
Underbart cool
Bilnjutare som äntligen köpt elbil
- C40 Twin Ultimate 2024, plus all extrautrustning
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, moddad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- C40 Twin Ultimate 2024, plus all extrautrustning
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, moddad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- HerrNilsson
- Teslaägare
Håller med. Fet som fåSportbilsentusiasten skrev: ↑19 jan 2026 16:1380 hade räckt för nöjet att ratta en CT.
Underbart cool
Rätt ful men alldeles....alldeles underbar!
Mvh
Nilsson
Nilsson