Hej,
Har ett problem som jag hoppas någon kan hjälpa mig med.
Har en Model Y 2023 och en Wall Connector Gen 3, båda köpt nya och allt har tidigare fungerat bra. De senaste 3-4 månaderna har laddningen stannat 05:00 trots att jag inte har lagt till det i schemat. Ser också att laddningen har startat olika tider (1:25, 1:20, 1:30, 01:15 etc.) trots 02:00 som starttid i tesla-appens schemaläggning.
Har ingen lastbalansering eller smartladdning. Jag ändrar schemat i tesla appen, efter elpris och laddbehov. Aldrig använt Wall-connectors egna schema. Frun har tesla appen också och är inloggad med samma konto (sedan 2023), har alltid funkat. Hon ändrar aldrig något utan låser upp eller startar värmen på morgonen.
Exempel laddhistorik:
Schema: 2:00-6:15
2026-01-14: 5:00 0.9 kWh
0h 8min
2026-01-14: 1:15 12.3 kWh
1h 29min
Åtgärder jag testat:
- Ändrat lösenord i tesla appen (för att ev ta bort koppling till andra appar, t.ex. tibber).
- Startat om bilen på rattknapparna
- Rensat cache och data i min telefon, ej fruns (Android)
- Brutit strömmen en kortare stund för Wall connector (Wall connector är internetansluten och har FW 25.42.1)
- Ändrat schema till ingen sluttid eller till exempel 06.15.
Saker jag funderat på:
- Bryta WC-strömmen en längre tid, gör det skillnad och nollställer något? Idé att installera om Wall connector?
- Visst går det bara välja tider utifrån kvart, t.ex. 01:00, 01:15? Ändå har laddningen ibland startat 01:25.
- Några enstaka gånger har det varit svårt att välja tid i appen. Fått vara jättesnabb i att välja minuter i "klockan" efter att en timme har valts, för annars har den nollställt och man fått börja om - bugg som indikerar problem med schema?
Någon som har varit med om liknande? Vardagen fungerar men irriterande om man ska iväg på långresa och inte hinner ladda upp batteriet!
Tack på förhand.
Laddning med WC stannar 05:00 varje dag oavsett schema
Moderator: Redaktion
- airdrive
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin185079
Re: Laddning med WC stannar 05:00 varje dag oavsett schema
Låter som du har bra koll på detta. 
Nu har jag inte WC, men just nu kommer inte jag på nåt annat än att det skulle kunna vara nån form av tredje parts app som är inne och bråkar. kan du testa att helt ta bort tibbers behörighet eller om det finns någon annan app. Kanske du behöver gå in via en browser på ditt Tesla-konto för detta. En idé i alla fall.
Hoppas det löser sig för dig!
Nu har jag inte WC, men just nu kommer inte jag på nåt annat än att det skulle kunna vara nån form av tredje parts app som är inne och bråkar. kan du testa att helt ta bort tibbers behörighet eller om det finns någon annan app. Kanske du behöver gå in via en browser på ditt Tesla-konto för detta. En idé i alla fall.
Hoppas det löser sig för dig!
M3 LR 2023