Beställde MY Juniper AWD diamantsvart/vit interiör 19/12 2025 och fick bilen levererad idag . 80% laddad, inga ”fel” sånär som på att skärmduken saknades. Inga gnisslande bromsar. Bilen tillverkad 13/1 2026.
Just ja, inget svart innertak och ingen ny skärm.
Mycket nöjd på alla sätt såhär långt. 3:e teslan och 2:a Y:n. Stort lyft mellan 2022 och 2026, tom väldigt stort lyft.
JENO//
M3 LR -21 midnight silver/svart, 82 kWh
MY LR -22 midnight silver/svart, MIC - SÅLD
MY LR Premium -26, svart/vit beställd 251219 - lev 260130
Beställde MY Juniper AWD diamantsvart/vit interiör 19/12 2025 och fick bilen levererad idag . 80% laddad, inga ”fel” sånär som på att skärmduken saknades. Inga gnisslande bromsar. Bilen tillverkad 13/1 2026.
Mycket nöjd på alla sätt såhär långt. 3:e teslan och 2:a Y:n. Stort lyft mellan 2022 och 2026, tom väldigt stort lyft.
Vilka delar är det som är märkbart bättre sedan 22Y?
Jag hämtade äntligen vår MY LR AWD Stealth Grey, svart klädsel, beställd 16/11. Hämtningen skedde i Örebro.
Jag var lite tidig på plats men direkt när jag kom in hälsade en medarbetare på mig och hänvisade mig till väntrum och erbjöd kaffe. Jag checkade in via appen. Kort därpå kom en annan trevlig medarbetare och sa att han snart tar emot mig och går igenom inbyte med mera. Jag behövde inte vänta länge. Jag lämnade över papper och nycklar på gamla bilen och han gick ut för en snabb inspektion. Han kom tillbaka och jag skrev på säljavtalet för inbytesbilen. Sen fick jag en kort genomgång hur jag skulle hämta min bil. Riktigt nöjd med bemötandet!
Jag gick igenom bilen och kunde inte hitta något uppenbart fel vare sig utvändigt eller invändigt. Jag ställde in bilen och begav mig hemåt. Glädjande nog har jag hittills inte hört några störande bromsljud
Bilen har den gamla ljusare inredningen och troligen gamla skärmen (har inte mätt den än). Helt nöjd med det också.
Fronten är ny och ok, men bakpartiet är snyggare nu.
Mjukare fjädring
Lite snabbare upp till 100
Interiören är mer konfektionerad
Skönare stolar
Ventilerade säten
Snyggare dashboard
Snyggare ratt
Fint med accentbelysningen
Liten skärm till bakpassagerarna
Elektrisk fällning upp/ner av baksätet. Funkar väldigt bra. Är framsätena lite för långt bak så skjuts de framåt och sedan tillbaka automatiskt när baksätet är fällt.
Hatthylla
Enklare hantering av vindrutespolare. I ratten nu mot tidigare med spak.
Detta är vad jag upptäckt hittills.
Vill också säga att vi var väldigt nöjda med vår förra Y.
JENO//
Du fått bilen på mindre än en månad ju! Grattis! Jag beställt en likadan och står april i nuläget.
Beställde precis en standard Y med privatleasing.
VIN och reg nr kom direkt och uppskattad leverans nästa vecka.
Det var snabba puckar.
Bilen är tillverkad i januari i alla fall.
Nu "lämnar" jag väntrummet. Hämtade vår bil igår! Har varit dåligt med bilder vid upphämtning tycker jag så jag bjuder på två:
Skitsnygg! Nästan svart i mörker. Hoppas att vi får vår på måndag
=================================
Beställt: Model Y Premium AWD LR Blå
Beställde: 18 oktober 2025
Leverans: 2 feb 2026! (Ändrad 5ggr)
Tidigare: Mercedes EQC AMG 2023
Skrivs det ut av scriptet när bilen har anlänt till leveranscentret? Jag är lite orolig att bilen inte har kommit fram eller inte är redo att hämtas upp på måndag. Kontakten i leveransteamet sa att bilen skulle komma fram i fredags. Jag har drygt tre timmars bilfärd till Umeå.
Förresten hur går det till att hämta bilen i Umeå? Står bilen inomhus eller ute på en parkering? Jag hoppas få tid och bra möjlighet att kontrollera skicket på bilen innan jag kör hem.
Senaste ändringarna i scriptet
- 2026-01-22: ≠ Leveransfönster: 21 January - 25 January -> 29 January - 2 February
- 2026-01-26: ≠ Fordonsmätarställning: 1.33575552 -> 2.05996032
- 2026-01-27: ≠ Beräknad ankomsttid till leveranscenter: 2026-01-29 -> 2026-01-30
- 2026-01-29: ≠ Beräknad ankomsttid till leveranscenter: 2026-01-30 -> 2026-02-02
- 2026-01-30: ≠ Leveransfönster: 29 January - 2 February -> 2 February - 6 February
- 2026-01-30: ≠ Beräknad ankomsttid till leveranscenter: 2026-02-02 -> 2026-01-30
Jag hämtade äntligen vår MY LR AWD Stealth Grey, svart klädsel, beställd 16/11. Hämtningen skedde i Örebro.
Jag var lite tidig på plats men direkt när jag kom in hälsade en medarbetare på mig och hänvisade mig till väntrum och erbjöd kaffe. Jag checkade in via appen. Kort därpå kom en annan trevlig medarbetare och sa att han snart tar emot mig och går igenom inbyte med mera. Jag behövde inte vänta länge. Jag lämnade över papper och nycklar på gamla bilen och han gick ut för en snabb inspektion. Han kom tillbaka och jag skrev på säljavtalet för inbytesbilen. Sen fick jag en kort genomgång hur jag skulle hämta min bil. Riktigt nöjd med bemötandet!
Jag gick igenom bilen och kunde inte hitta något uppenbart fel vare sig utvändigt eller invändigt. Jag ställde in bilen och begav mig hemåt. Glädjande nog har jag hittills inte hört några störande bromsljud
Bilen har den gamla ljusare inredningen och troligen gamla skärmen (har inte mätt den än). Helt nöjd med det också.
Så här långt är jag mycket nöjd!
IMG_6213.jpeg
Kul att er stod på nästan samma plats som vår
Någon som undrade om bromsarna gnisslade och vi har ännu inte hört något i alla fall, peppar peppar...
Model Y Juniper, AWD Premium, Marine Blue
Beställd: 15 oktober 2025
VIN-nummer: 8 januari 2026
Reg.nr: 12 januari 2026
Uppskattad lev: 14-18 januari 2026
Bokad upphämtning: 28 januari 2026
Nu blev våran leveransdag flyttad från 3:e till 6:e feb. Detta är helt galet skött av Tesla. Leverans från Trelleborg till Göteborg var först 22:e januari, sen 30:e sen 2:e feb och nu 4:e feb. Hur skall man kunna boka ett leveransdatum när Tesla inte vet själva när leveransen kan ske.. Är det fler som bara får sin leverans framflyttad hela tiden?
Nu blev våran leveransdag flyttad från 3:e till 6:e feb. Detta är helt galet skött av Tesla. Leverans från Trelleborg till Göteborg var först 22:e januari, sen 30:e sen 2:e feb och nu 4:e feb. Hur skall man kunna boka ett leveransdatum när Tesla inte vet själva när leveransen kan ske.. Är det fler som bara får sin leverans framflyttad hela tiden?
Jepp 5ggr! Skulle hämta vår bil nu i fredags och fick ett meddelande dagen innan att det blir imorgon måndag istället. Inga nya meddelanden, än. Så, förhoppningsvis så blir det imorgon, i Huddinge.
Ny här. Beställde min första Tesla 16/1. Juniper Standard RWD. Fick reg och VIN inom en timme och leveransdatum 30/1 som blev förflyttad till imorgon 3/2. Håller tummarna att jag får hämta imorgon.
Om du med skärmduk menar putsduk till skärmen ingick inte det med min Highland heller. Tror de har tagit bort den (kostnadsbesparing - för dem).
Du fått bilen på mindre än en månad ju! Grattis! Jag beställt en likadan och står april i nuläget.
Tror att vi bara hade lite tur. Vanligtvis brukar vit interiör innebära risk för längre leveranstid men uppenbarligen hamnade vår order just då fabriken skulle köra en batch med vit klädsel. Det var Teslas leveranskilles, för övrigt mycket trevlig, teori till varför vi fick bilen så snabbt efter order. En annan sak som skulle kunna påverka är att vi inte hade något inbyte. Kan ju vara bra för Teslas cashflow.
Vår första preliminära levdag var i slutet av februari. Sedan kom VIN 13-14 januari med leverans veckan efter dvs ca 20 januari. Den flyttades sedan fram till 25 januari då våra regskyltar inte hade kommit. Denna dag kunde vi inte hämta bilen och flyttade därför fram till 27 januari.
Hoppas alla ni som väntar på leverans snart ska kunna hämta ut era bilar. De flesta av er kommer vara så nöjda med era val och köp av bil.
JENO//
Om du med skärmduk menar putsduk till skärmen ingick inte det med min Highland heller. Tror de har tagit bort den (kostnadsbesparing - för dem).
Ok. Ja någonstans tar de igen ökade kostnader för annat. Den var väldigt bra men har du tips på bra alternativ?
JENO//
Ny här. Beställde min första Tesla 16/1. Juniper Standard RWD. Fick reg och VIN inom en timme och leveransdatum 30/1 som blev förflyttad till imorgon 3/2. Håller tummarna att jag får hämta imorgon.
Jag beställde likadan i helgen och inväntar bokning av leveransdag, både VIN och reg nr kom relativt omgående.
Uppskattad leveransdatum 2-6 februari.
Det verkar inte vara någon rusning på denna variant om inte annat.
Hämtade bilen idag. Inlämning av en xc70 årsmodell 2002 med 27500mil. Vår 3e-bil (extrabil) gick bra, inget tjafs.
Nya bilen i toppskick förutom 3st pyttesmå repor på höger framfälg. De bytte fälgen på 10min. Snabbt och bekvämt utan tjafs! Trevlig personal, snabba och effektiva. Första Tesslan för oss. Ny spännande resa framför oss! Tack för mig här, för denna gång.
Jag beställde likadan i helgen och inväntar bokning av leveransdag, både VIN och reg nr kom relativt omgående.
Uppskattad leveransdatum 2-6 februari.
Det verkar inte vara någon rusning på denna variant om inte annat.
Jag har en bild men kan inte se var man laddar upp den. Någon som vet hur man gör? Bilden visar så väl varför detta är en snygg kombo. I våra andra Teslor hade vi svart klädsel och var i valet och kvalet om vi skulle välja vit då. Den här gången bestämde vi oss direkt. När vi lämnade Tesla kom en MY med vit klädsel. Frågade om ägaren var nöjd. Det var han. Han skulle välja det i varje ny bil han beställde. Jag bad att få se hur den såg ut efter några år. Jättefin och han hade inte torkat av den var 14:e dag. Visst såg man att bilen var använd men det gör man även i en med svart klädsel. Du kommer att bli så nöjd
JENO//