Ashlee Vances bok om Musk
Moderator: Redaktion
Ashlee Vances bok om Musk
Jag vill rekommendera biografin över Elon Musk som Ashlee Vance skrivit och som nu översatts till svenska. Jag har ju också läst boken om Tesla Motors, men den här är mer djuplodande om Musk som person och jag måste säga att jag först nu börjar fatta vad som skiljer honom från andra entreprenörer, varför han lyckas där andra misslyckas. Och varför han kommer att lyckas att skicka människor till Mars och ta dem tillbaka till jorden igen.
Har aldrig intresserat mig särskilt för SpaceX förut men det var mycket intressant läsning om hur han har revolutionerat rymdindustrin på bara några år!
Rekommenderas för hängmattan i sommar!
Har aldrig intresserat mig särskilt för SpaceX förut men det var mycket intressant läsning om hur han har revolutionerat rymdindustrin på bara några år!
Rekommenderas för hängmattan i sommar!
Re: Ashlee Vances bok om Musk
Köpte min på Google Play och läste i mobilen. Funkade bra!
Tesla Model Y reserverad
Hyundai Kona Electric Advanced 64kWh/2020
Jag håller med om att den är läsvärd. Jag läste den dock på engelska.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Samma här! Både på mobilen och datorn, allt eftersom vad som passade bäst.kenhag skrev:Köpte min på Google Play och läste i mobilen. Funkade bra!
Jätteavis på er som fixar o läsa/lyssna böcker! 
Den verkar kanonbra.

Den verkar kanonbra.
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Ja det är kanon även om det var länge sedan jag tog mig tid att läsa en bok. Finns den som ljudbok? Den borde i så fall nästan ingå i köpet av bilen.drakbane skrev:Jätteavis på er som fixar o läsa/lyssna böcker!
Den verkar kanonbra.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Det är så tätt med information i denna bok, att jag nu funderar på om jag ska läsa den igen för att komma ihåg saker bättre. Läste den i Portugal förra året, och vi ska ju dit i år igen... :p
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Ljudböcker i bilen funkar kanon, tycker jag. Men man måste lära sig att varva ner och lyssna. Det funkar inte att lyssna på samma sätt som till bladderradio Nix-megafon osv.drakbane skrev:Jätteavis på er som fixar o läsa/lyssna böcker!
Den verkar kanonbra.
Den finns som ljudbok på engelska på Storytel, men den svenska översättningen verkar inte finnas som ljudbok, inte än iaf.Pontus skrev:Ja det är kanon även om det var länge sedan jag tog mig tid att läsa en bok. Finns den som ljudbok? Den borde i så fall nästan ingå i köpet av bilen.drakbane skrev:Jätteavis på er som fixar o läsa/lyssna böcker!
Den verkar kanonbra.
Det är ytterst sällan jag läser böcker nuförtiden. Jag lyssnar däremot massor. När jag sitter i bilen, klipper gräset, städar, snickrar på huset osv. Det är ett utmärkt sätt att orka göra tråkiga saker. När hjärnan behöver arbeta går det däremot inte.drakbane skrev:Jätteavis på er som fixar o läsa/lyssna böcker!
Den verkar kanonbra.
+1 Det och pod-caster.LarsL skrev:Ljudböcker i bilen funkar kanon, tycker jag. Men man måste lära sig att varva ner och lyssna. Det funkar inte att lyssna på samma sätt som till bladderradio Nix-megafon osv.drakbane skrev:Jätteavis på er som fixar o läsa/lyssna böcker!
Den verkar kanonbra.
Skickat från min iPad med Tapatalk
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Det var ett litet tag sedan jag läste boken men var det inte något gnabb där enligt Vance mellan ac propulsion och Tesla om rätten till deras motor? Det kändes lite som att Musk använde senaste aktieägarmötets trip down the memory lane som slagträ riktat direkt mot några av delarna i boken som han inte riktigt höll med om. Bla att det skulle vara gnabb mellan ac propulsion och Tesla. Bara jag som överdriver Elons långsinthet eller nån mer som fick samma känsla?
Både boken och aktieägarmötet bra underhållning så inget ont om nån av dom, bara lite enkel hobbypsykologianalys av vår tids bästa hopp till människans överlevnad och hur hans sinne fungerar.
Både boken och aktieägarmötet bra underhållning så inget ont om nån av dom, bara lite enkel hobbypsykologianalys av vår tids bästa hopp till människans överlevnad och hur hans sinne fungerar.
Nu minns inte jag heller riktigt, men boken är ju full av beskrivningar av tvister mellan Musk och andra. Och visst verkar han vara långsint! Och närmast besatt av att det är hans version av händelser som ska återges.Daoops skrev:Det var ett litet tag sedan jag läste boken men var det inte något gnabb där enligt Vance mellan ac propulsion och Tesla om rätten till deras motor? Det kändes lite som att Musk använde senaste aktieägarmötets trip down the memory lane som slagträ riktat direkt mot några av delarna i boken som han inte riktigt höll med om. Bla att det skulle vara gnabb mellan ac propulsion och Tesla. Bara jag som överdriver Elons långsinthet eller nån mer som fick samma känsla?
Instämmer i lovsången. Finns också som ljudbok på svenska (Storytel)
Installerat 13,2 kWp solceller
Är inte det vanligt med böcker? Senast läste jag en bok om strängteorin. Jag hittade den på biblioteket. Det var minsann inte lätt att behålla allt i huvudet även om det var begripligt skrivet. Jag är nästan lika aningslös som innan jag läste boken. Får nog låna den en gång till. Eller ska jag kanske läsa den där Elon-boken? Så som en sann sektmedlen ska göra liksom...Surfaren skrev:Det är så tätt med information i denna bok, att jag nu funderar på om jag ska läsa den igen för att komma ihåg saker bättre... :p
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Mja. Nu är jag ingen bokmal, men nog händer det väl framför allt med amerikanska böcker att dom lägger ut orden något alldeles extra (får dom betalt per ord eller per sida månne?).mati skrev:Är inte det vanligt med böcker?
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
Jo, så är det, men det gäller mest undervisningsböcker. Där ska ju känslan av att boken innehåller massor av information ingjutas i köparen, därav alla dessa tegelstensböcker. Dessutom älskar amerikanerna ordbajseri. Det märks också när man ser på amerikanska Youtubare. De svamlar en jävla massa innan de kommer till saken.Surfaren skrev:Mja. Nu är jag ingen bokmal, men nog händer det väl framför allt med amerikanska böcker att dom lägger ut orden något alldeles extra (får dom betalt per ord eller per sida månne?).mati skrev:Är inte det vanligt med böcker?
Är det inte en svensk podd som också har väldigt svårt att komma till sak?Jerker skrev:Jo, så är det, men det gäller mest undervisningsböcker. Där ska ju känslan av att boken innehåller massor av information ingjutas i köparen, därav alla dessa tegelstensböcker. Dessutom älskar amerikanerna ordbajseri. Det märks också när man ser på amerikanska Youtubare. De svamlar en jävla massa innan de kommer till saken.Surfaren skrev:Mja. Nu är jag ingen bokmal, men nog händer det väl framför allt med amerikanska böcker att dom lägger ut orden något alldeles extra (får dom betalt per ord eller per sida månne?).mati skrev:Är inte det vanligt med böcker?
Kunde inte låta bli

Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
När jag gick i skolan så betygsattes vi alltid utifrån antal ord vi skrev i våra uppsatser och tentor. Sista halvtimmen gick åt för att räkna ord. Galet. Till och med i ämnen som fysik tvingades vi att skriva ihjäl oss. Bara för att få ihop en massa ord = bra betyg. Kvantitet värderades minst lika högt som kvalitet. Så var iaf i Tyskland, kanske är det likadant i Amerikat.Jerker skrev:Jo, så är det, men det gäller mest undervisningsböcker. Där ska ju känslan av att boken innehåller massor av information ingjutas i köparen, därav alla dessa tegelstensböcker. Dessutom älskar amerikanerna ordbajseri. Det märks också när man ser på amerikanska Youtubare. De svamlar en jävla massa innan de kommer till saken.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Smutt skrev:Är det inte en svensk podd som också har väldigt svårt att komma till sak?Jerker skrev:Jo, så är det, men det gäller mest undervisningsböcker. Där ska ju känslan av att boken innehåller massor av information ingjutas i köparen, därav alla dessa tegelstensböcker. Dessutom älskar amerikanerna ordbajseri. Det märks också när man ser på amerikanska Youtubare. De svamlar en jävla massa innan de kommer till saken.Surfaren skrev:Mja. Nu är jag ingen bokmal, men nog händer det väl framför allt med amerikanska böcker att dom lägger ut orden något alldeles extra (får dom betalt per ord eller per sida månne?).mati skrev:Är inte det vanligt med böcker?
Kunde inte låta bli

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19