Jag tror det bästa värdet är att göra FSD gratis och sen höja priset på bilen lite. Då tycker alla att det är en väldigt bra funktion med just Tesla, lite av den image de började med.
Även om jag tror du har helt rätt så kommer det inte att hända, eftersom Elons bonusprogram inte skulle maximeras då.
Dom skulle kunna göra det gratis i ett år eller två.
Då skulle dom säkert få många ”hooked”.
Hans bonus lär väl ta några år att uppnå oavsett.
Jag skulle ändå inte köpa en bil med en prenumerationstjänst för förarstöd till okänt pris, även om den skulle vara gratis i början.
Jag tror rätt många är sugna på att prova.
Gratis supercharge lockar ju drösvis, trots att de flesta inte sparar många kronor.
Det finns en mycket enklare förklaring till att Autopilot stoppats i USA, det finns en utslag i domstol i Kalifornien där Tesla förbjöds att sälja mjukvara med namnet Autopilot efter 2026-02-14 om den inte klarade Level 3 och Tesla tog juridisk ansvar för körningen:
Intressant att domstolens datum överensstämmer med när möjligheten att köpa ut FSD försvinner (i USA?).
Och det förklarar skillnaden i Autopilot-tillgänglighet mellan USA och resten av världen.
De är nog inte långsökt att tro att det kommer nyheter om FSD 15 februari, och man skulle kunna gissa på mer differentierade prenumerationsalternativ.