Jag säger att om man börjar tumma på de regler och krav vi har så kommer dödlighet att gå upp, så låt de få(mestadels SpaceX) som vill ha en i USA köpa den innan den läggs ner eller görs om.Airlift skrev: ↑21 feb 2026 10:26Du drar paralleller till frontytans konstruktion (vad det handlar om irl), till 6ggr högre dödlighet. Vi är inte samma. Min åsikt är att det är fluff. Jag pratar inte om alla de andra reglerna, som ändå uppfylls oavsett bil..backe skrev: ↑21 feb 2026 09:57Du skriver såhär, varpå du blir bemött att USA har 6ggr högre dödlighet i trafiken, då drar du upp olika anledningar till det, och allt detta inkl. krav på fordonen är en del av detta fluff som gör att vi har lägre dödlighet.Airlift skrev: ↑21 feb 2026 09:40Som sagt, inget som har med fordonet att göra… det är vikten och ”aggressiv design”(passivt fotgängarskydd) det handlar om.. samtidigt aversionen mot FSD som borde kompensera för att förhindra slika kollisioner. Är väl en sak om fordonet är lågt.. CT borde tillhöra N1(lätta lastbilar)
Skydd för oskyddade trafikanter (pedestrian & vulnerable road user protection)
- M1: Strängare krav på passiv säkerhet för fotgängare/cyklister (UN ECE R127, bonnet/huvdesign, deformationszoner, inga farliga kanter). Kräver mjuka, energiabsorberande ytor och utökad skyddszon för huvudimpact.
- N1: Ofta mildare krav, särskilt för fordon som inte är "personbilsderiverade". Många N1-fordon (t.ex. skåpbilar med hög front) har högre huv och mindre stränga fotgängar-krav än rena M1-bilar. Vissa N1-fordon måste uppfylla liknande regler som M1 om de är baserade på personbilsplattformar, men det finns undantag och lägre krav för rena kommersiella konstruktioner.
Men men…
Sen att FSD skulle göra något lyft idag för säkerheten känns inte troligt, om bilen frivilligt styr ner i en sjö om och om igen i perfekta förhållanden så skulle jag inte lita på den.
Bara börja leverera! Lite mer tullar så kanske EU till slut lägger ner med sina fluff-krav. CT åt folket!
Tesla Cybertruck
Moderator: Redaktion
-
backe
Re: Tesla Cybertruck
-
AAKEE
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ke18519
CT har man väl redan beslutat att lägga ned?
Prognosen var 250K bilar per år, man sålde 20K förra året.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
-
backe
Mycket möjligt, jag har inte läst att det är officiellt dock.
-
SwedishAdvocate
Precis. Såvitt jag vet har det inte stått något på det här forumet om att Elon/Tesla tagit beslutet att lägga ner C-trucken… Men det lär väl komma snart.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
-
AAKEE
- Teslaägare
RWD togs bort, Cyberbeast togs bort. Nu rear man ut de CT som “ingen” vill ha. (Jag förstår att drt finns folk som vill ha CT, men de är betydligt färre än antalet Tesla hade räknat med.)SwedishAdvocate skrev: ↑21 feb 2026 14:07Precis. Såvitt jag vet har det inte stått något på det här forumet om att Elon/Tesla tagit beslutet att lägga ner C-trucken… Men det lär väl komma snart.
Å andra sidan har Elon menat att d ett fanns ett mycket stort antal förhandsbokningar. Bokningsavgift x stort antal = ett gäng cash in till Tesla som inte återbetalas. Jag vet att de finns folk som bokat som väntar på att det pris på 40K som utlovades kommer.
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
-
Maetlarv
Om din är åsikt är att frontytans konstruktion inte har någon större påverkan på risken att skadas eller dödas som fotgängare vid påkörning utan bara är fluff så är du rent faktiskt i bästa fall okunnig.Airlift skrev: ↑21 feb 2026 10:26Du drar paralleller till frontytans konstruktion (vad det handlar om irl), till 6ggr högre dödlighet. Vi är inte samma. Min åsikt är att det är fluff. Jag pratar inte om alla de andra reglerna, som ändå uppfylls oavsett bil..backe skrev: ↑21 feb 2026 09:57Du skriver såhär, varpå du blir bemött att USA har 6ggr högre dödlighet i trafiken, då drar du upp olika anledningar till det, och allt detta inkl. krav på fordonen är en del av detta fluff som gör att vi har lägre dödlighet.Airlift skrev: ↑21 feb 2026 09:40Som sagt, inget som har med fordonet att göra… det är vikten och ”aggressiv design”(passivt fotgängarskydd) det handlar om.. samtidigt aversionen mot FSD som borde kompensera för att förhindra slika kollisioner. Är väl en sak om fordonet är lågt.. CT borde tillhöra N1(lätta lastbilar)
- M1: Strängare krav på passiv säkerhet för fotgängare/cyklister (UN ECE R127, bonnet/huvdesign, deformationszoner, inga farliga kanter). Kräver mjuka, energiabsorberande ytor och utökad skyddszon för huvudimpact.
- N1: Ofta mildare krav, särskilt för fordon som inte är "personbilsderiverade". Många N1-fordon (t.ex. skåpbilar med hög front) har högre huv och mindre stränga fotgängar-krav än rena M1-bilar. Vissa N1-fordon måste uppfylla liknande regler som M1 om de är baserade på personbilsplattformar, men det finns undantag och lägre krav för rena kommersiella konstruktioner.
Men men…
Sen att FSD skulle göra något lyft idag för säkerheten känns inte troligt, om bilen frivilligt styr ner i en sjö om och om igen i perfekta förhållanden så skulle jag inte lita på den.
Bara börja leverera! Lite mer tullar så kanske EU till slut lägger ner med sina fluff-krav. CT åt folket!
-
Airlift
- Teslaägare
Det kan väl knappast röra sig om färdiga bilar på lager?AAKEE skrev: ↑21 feb 2026 14:15RWD togs bort, Cyberbeast togs bort. Nu rear man ut de CT som “ingen” vill ha. (Jag förstår att drt finns folk som vill ha CT, men de är betydligt färre än antalet Tesla hade räknat med.)SwedishAdvocate skrev: ↑21 feb 2026 14:07Precis. Såvitt jag vet har det inte stått något på det här forumet om att Elon/Tesla tagit beslutet att lägga ner C-trucken… Men det lär väl komma snart.
Å andra sidan har Elon menat att d ett fanns ett mycket stort antal förhandsbokningar. Bokningsavgift x stort antal = ett gäng cash in till Tesla som inte återbetalas. Jag vet att de finns folk som bokat som väntar på att det pris på 40K som utlovades kommer.
Denna modell har ju en hel del enklare utrustning, ingen luftfjädring inte minst?
Mer luftfjädring åt folket!
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black. MB CLS AMG
“Ingen är argare än en medelålders man som har fel” - EIon Musk
-
Airlift
- Teslaägare
Klart den har. Det finns fortfarande nya skåpbilar och husbilar med hyggligt lite fotgängarskydd.Maetlarv skrev: ↑21 feb 2026 14:23Om din är åsikt är att frontytans konstruktion inte har någon större påverkan på risken att skadas eller dödas som fotgängare vid påkörning utan bara är fluff så är du rent faktiskt i bästa fall okunnig.Airlift skrev: ↑21 feb 2026 10:26Du drar paralleller till frontytans konstruktion (vad det handlar om irl), till 6ggr högre dödlighet. Vi är inte samma. Min åsikt är att det är fluff. Jag pratar inte om alla de andra reglerna, som ändå uppfylls oavsett bil..backe skrev: ↑21 feb 2026 09:57Du skriver såhär, varpå du blir bemött att USA har 6ggr högre dödlighet i trafiken, då drar du upp olika anledningar till det, och allt detta inkl. krav på fordonen är en del av detta fluff som gör att vi har lägre dödlighet.Airlift skrev: ↑21 feb 2026 09:40Som sagt, inget som har med fordonet att göra… det är vikten och ”aggressiv design”(passivt fotgängarskydd) det handlar om.. samtidigt aversionen mot FSD som borde kompensera för att förhindra slika kollisioner. Är väl en sak om fordonet är lågt.. CT borde tillhöra N1(lätta lastbilar)
Men men…
-
Maw
Ganska få skåpbilar och husbilar med knivskarpa plåtdelar som frontar fotgängarna skulle jag säga. Vilka tänker du på?Airlift skrev: ↑21 feb 2026 14:47Klart den har. Det finns fortfarande nya skåpbilar och husbilar med hyggligt lite fotgängarskydd.Maetlarv skrev: ↑21 feb 2026 14:23Om din är åsikt är att frontytans konstruktion inte har någon större påverkan på risken att skadas eller dödas som fotgängare vid påkörning utan bara är fluff så är du rent faktiskt i bästa fall okunnig.Airlift skrev: ↑21 feb 2026 10:26Du drar paralleller till frontytans konstruktion (vad det handlar om irl), till 6ggr högre dödlighet. Vi är inte samma. Min åsikt är att det är fluff. Jag pratar inte om alla de andra reglerna, som ändå uppfylls oavsett bil..backe skrev: ↑21 feb 2026 09:57Du skriver såhär, varpå du blir bemött att USA har 6ggr högre dödlighet i trafiken, då drar du upp olika anledningar till det, och allt detta inkl. krav på fordonen är en del av detta fluff som gör att vi har lägre dödlighet.Airlift skrev: ↑21 feb 2026 09:40
Som sagt, inget som har med fordonet att göra… det är vikten och ”aggressiv design”(passivt fotgängarskydd) det handlar om.. samtidigt aversionen mot FSD som borde kompensera för att förhindra slika kollisioner. Är väl en sak om fordonet är lågt.. CT borde tillhöra N1(lätta lastbilar)
Men men…
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
-
Airlift
- Teslaägare
Har du varit och känt på en CT?Maw skrev: ↑21 feb 2026 14:52Ganska få skåpbilar och husbilar med knivskarpa plåtdelar som frontar fotgängarna skulle jag säga. Vilka tänker du på?Airlift skrev: ↑21 feb 2026 14:47Klart den har. Det finns fortfarande nya skåpbilar och husbilar med hyggligt lite fotgängarskydd.Maetlarv skrev: ↑21 feb 2026 14:23Om din är åsikt är att frontytans konstruktion inte har någon större påverkan på risken att skadas eller dödas som fotgängare vid påkörning utan bara är fluff så är du rent faktiskt i bästa fall okunnig.Airlift skrev: ↑21 feb 2026 10:26Du drar paralleller till frontytans konstruktion (vad det handlar om irl), till 6ggr högre dödlighet. Vi är inte samma. Min åsikt är att det är fluff. Jag pratar inte om alla de andra reglerna, som ändå uppfylls oavsett bil..backe skrev: ↑21 feb 2026 09:57
Du skriver såhär, varpå du blir bemött att USA har 6ggr högre dödlighet i trafiken, då drar du upp olika anledningar till det, och allt detta inkl. krav på fordonen är en del av detta fluff som gör att vi har lägre dödlighet.
Förklara hur du ska komprimera frontplåten så att den ”skarpa” kanten kan penetrera en kropp… de intilliggande vertikala styckena måtte liksom hamna innanför eventuell kant för att det ska bli, ja en skarp yta. Bortom rim och reson. Logiskt på en annan bil som har plast och plåt tunn som papper, men får inte ihop den efter att ha haft möjlighet att både klämt på och kört CT..
Det torde vara ”enklare” att ta sig igenom plastgrillen på en Scania och bli strimlad av kylaren..
-
SwedishAdvocate
Och när kommer den då?…AAKEE skrev: ↑21 feb 2026 14:15RWD togs bort, Cyberbeast togs bort. Nu rear man ut de CT som “ingen” vill ha. (Jag förstår att drt finns folk som vill ha CT, men de är betydligt färre än antalet Tesla hade räknat med.)SwedishAdvocate skrev: ↑21 feb 2026 14:07Precis. Såvitt jag vet har det inte stått något på det här forumet om att Elon/Tesla tagit beslutet att lägga ner C-trucken… Men det lär väl komma snart.
Å andra sidan har Elon menat att d ett fanns ett mycket stort antal förhandsbokningar. Bokningsavgift x stort antal = ett gäng cash in till Tesla som inte återbetalas. Jag vet att de finns folk som bokat som väntar på att det pris på 40K som utlovades kommer. [Min u.]
C-trucken har varit i produktion i nästan två år och och tre månader nu…
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
-
Fredrik j
- elbilist
Olyckor med bil vs. fotgängare är väl fortfarande den dödligaste trafikolyckan här i europa om det inte har dämpats av alla dom krav som införts? En rimlig prioritering och definitivt inget ”fluff”.Airlift skrev: ↑21 feb 2026 10:26Du drar paralleller till frontytans konstruktion (vad det handlar om irl), till 6ggr högre dödlighet. Vi är inte samma. Min åsikt är att det är fluff. Jag pratar inte om alla de andra reglerna, som ändå uppfylls oavsett bil..backe skrev: ↑21 feb 2026 09:57Du skriver såhär, varpå du blir bemött att USA har 6ggr högre dödlighet i trafiken, då drar du upp olika anledningar till det, och allt detta inkl. krav på fordonen är en del av detta fluff som gör att vi har lägre dödlighet.Airlift skrev: ↑21 feb 2026 09:40Som sagt, inget som har med fordonet att göra… det är vikten och ”aggressiv design”(passivt fotgängarskydd) det handlar om.. samtidigt aversionen mot FSD som borde kompensera för att förhindra slika kollisioner. Är väl en sak om fordonet är lågt.. CT borde tillhöra N1(lätta lastbilar)
Men men…
Sen är det inte direkt några överraskande regler utan sånt man enkelt kan ta hänsyn till när man utvecklar en bil.
-
Airlift
- Teslaägare
44% förare/passagerare, 18% fotgängare. Ffa i östra Europa med högre hastighet i innerstan.Fredrik j skrev: ↑21 feb 2026 16:02Olyckor med bil vs. fotgängare är väl fortfarande den dödligaste trafikolyckan här i europa om det inte har dämpats av alla dom krav som införts? En rimlig prioritering och definitivt inget ”fluff”.Airlift skrev: ↑21 feb 2026 10:26Du drar paralleller till frontytans konstruktion (vad det handlar om irl), till 6ggr högre dödlighet. Vi är inte samma. Min åsikt är att det är fluff. Jag pratar inte om alla de andra reglerna, som ändå uppfylls oavsett bil..backe skrev: ↑21 feb 2026 09:57Du skriver såhär, varpå du blir bemött att USA har 6ggr högre dödlighet i trafiken, då drar du upp olika anledningar till det, och allt detta inkl. krav på fordonen är en del av detta fluff som gör att vi har lägre dödlighet.Airlift skrev: ↑21 feb 2026 09:40Som sagt, inget som har med fordonet att göra… det är vikten och ”aggressiv design”(passivt fotgängarskydd) det handlar om.. samtidigt aversionen mot FSD som borde kompensera för att förhindra slika kollisioner. Är väl en sak om fordonet är lågt.. CT borde tillhöra N1(lätta lastbilar)
Men men…
Sen är det inte direkt några överraskande regler utan sånt man enkelt kan ta hänsyn till när man utvecklar en bil.
-
Maetlarv
Så det är inte fluff då ändå tolkar jag detta inlägg som utan nu är argumentet istället att det finns andra fordon som också är dåliga.Airlift skrev: ↑21 feb 2026 14:47Klart den har. Det finns fortfarande nya skåpbilar och husbilar med hyggligt lite fotgängarskydd.Maetlarv skrev: ↑21 feb 2026 14:23Om din är åsikt är att frontytans konstruktion inte har någon större påverkan på risken att skadas eller dödas som fotgängare vid påkörning utan bara är fluff så är du rent faktiskt i bästa fall okunnig.Airlift skrev: ↑21 feb 2026 10:26Du drar paralleller till frontytans konstruktion (vad det handlar om irl), till 6ggr högre dödlighet. Vi är inte samma. Min åsikt är att det är fluff. Jag pratar inte om alla de andra reglerna, som ändå uppfylls oavsett bil..backe skrev: ↑21 feb 2026 09:57Du skriver såhär, varpå du blir bemött att USA har 6ggr högre dödlighet i trafiken, då drar du upp olika anledningar till det, och allt detta inkl. krav på fordonen är en del av detta fluff som gör att vi har lägre dödlighet.Airlift skrev: ↑21 feb 2026 09:40
Som sagt, inget som har med fordonet att göra… det är vikten och ”aggressiv design”(passivt fotgängarskydd) det handlar om.. samtidigt aversionen mot FSD som borde kompensera för att förhindra slika kollisioner. Är väl en sak om fordonet är lågt.. CT borde tillhöra N1(lätta lastbilar)
Men men…
Vilket kan vara sant men jag tycker i så fall att det är ett mycket dåligt argument för att ytterligare göra pedestrianreglerna mindre hårda inom Eu.
-
SwedishAdvocate
Men är det sant? Vilka är dessa "skåpbilar och husbilar med hyggligt lite fotgängarskydd"?Maetlarv skrev: ↑21 feb 2026 16:24Så det är inte fluff då ändå tolkar jag detta inlägg som utan nu är argumentet istället att det finns andra fordon som också är dåliga.Airlift skrev: ↑21 feb 2026 14:47Klart den har. Det finns fortfarande nya skåpbilar och husbilar med hyggligt lite fotgängarskydd.Maetlarv skrev: ↑21 feb 2026 14:23Om din är åsikt är att frontytans konstruktion inte har någon större påverkan på risken att skadas eller dödas som fotgängare vid påkörning utan bara är fluff så är du rent faktiskt i bästa fall okunnig.Airlift skrev: ↑21 feb 2026 10:26Du drar paralleller till frontytans konstruktion (vad det handlar om irl), till 6ggr högre dödlighet. Vi är inte samma. Min åsikt är att det är fluff. Jag pratar inte om alla de andra reglerna, som ändå uppfylls oavsett bil..backe skrev: ↑21 feb 2026 09:57Du skriver såhär, varpå du blir bemött att USA har 6ggr högre dödlighet i trafiken, då drar du upp olika anledningar till det, och allt detta inkl. krav på fordonen är en del av detta fluff som gör att vi har lägre dödlighet.
Vilket kan vara sant men jag tycker i så fall att det är ett mycket dåligt argument för att ytterligare göra pedestrianreglerna mindre hårda inom Eu. [Min u.]
-
AAKEE
- Teslaägare
Antagligen aldrig?SwedishAdvocate skrev: ↑21 feb 2026 15:52Och när kommer den då?…AAKEE skrev: ↑21 feb 2026 14:15RWD togs bort, Cyberbeast togs bort. Nu rear man ut de CT som “ingen” vill ha. (Jag förstår att drt finns folk som vill ha CT, men de är betydligt färre än antalet Tesla hade räknat med.)SwedishAdvocate skrev: ↑21 feb 2026 14:07Precis. Såvitt jag vet har det inte stått något på det här forumet om att Elon/Tesla tagit beslutet att lägga ner C-trucken… Men det lär väl komma snart.
Å andra sidan har Elon menat att d ett fanns ett mycket stort antal förhandsbokningar. Bokningsavgift x stort antal = ett gäng cash in till Tesla som inte återbetalas. Jag vet att de finns folk som bokat som väntar på att det pris på 40K som utlovades kommer. [Min u.]
C-trucken har varit i produktion i nästan två år och och tre månader nu…
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
-
Maw
Nej, men jag har sett rapporter om de vassa kanterna på CTAirlift skrev: ↑21 feb 2026 15:20Har du varit och känt på en CT?Maw skrev: ↑21 feb 2026 14:52Ganska få skåpbilar och husbilar med knivskarpa plåtdelar som frontar fotgängarna skulle jag säga. Vilka tänker du på?Airlift skrev: ↑21 feb 2026 14:47Klart den har. Det finns fortfarande nya skåpbilar och husbilar med hyggligt lite fotgängarskydd.
Förklara hur du ska komprimera frontplåten så att den ”skarpa” kanten kan penetrera en kropp… de intilliggande vertikala styckena måtte liksom hamna innanför eventuell kant för att det ska bli, ja en skarp yta. Bortom rim och reson. Logiskt på en annan bil som har plast och plåt tunn som papper, men får inte ihop den efter att ha haft möjlighet att både klämt på och kört CT..
Det torde vara ”enklare” att ta sig igenom plastgrillen på en Scania och bli strimlad av kylaren..
VW ID.7 GTX Tourer -25
-
Airlift
- Teslaägare
EU R127, avseende fotgängarskydd för lätta motorfordon;SwedishAdvocate skrev: ↑21 feb 2026 16:34Men är det sant? Vilka är dessa "skåpbilar och husbilar med hyggligt lite fotgängarskydd"?Maetlarv skrev: ↑21 feb 2026 16:24Så det är inte fluff då ändå tolkar jag detta inlägg som utan nu är argumentet istället att det finns andra fordon som också är dåliga.Airlift skrev: ↑21 feb 2026 14:47Klart den har. Det finns fortfarande nya skåpbilar och husbilar med hyggligt lite fotgängarskydd.
Vilket kan vara sant men jag tycker i så fall att det är ett mycket dåligt argument för att ytterligare göra pedestrianreglerna mindre hårda inom Eu. [Min u.]
However, vehicles of category N1 where the driver’s position "R-point" is either forward of the front axle or
longitudinally rearwards of the front axle transverse centreline by a maximum of 1 100 mm, are exempted from the requirements of this Regulation.
Jag kanske fattat det hela fel..
-
SwedishAdvocate
Det här verkar ju rätt så tekniskt. Och vad är det du citerar? När jag googlar på "EU R127" får jag inte upp ett smack?Airlift skrev: ↑21 feb 2026 17:19EU R127, avseende fotgängarskydd för lätta motorfordon;SwedishAdvocate skrev: ↑21 feb 2026 16:34Men är det sant? Vilka är dessa "skåpbilar och husbilar med hyggligt lite fotgängarskydd"?Maetlarv skrev: ↑21 feb 2026 16:24Så det är inte fluff då ändå tolkar jag detta inlägg som utan nu är argumentet istället att det finns andra fordon som också är dåliga.
However, vehicles of category N1 where the driver’s position "R-point" is either forward of the front axle or
longitudinally rearwards of the front axle transverse centreline by a maximum of 1 100 mm, are exempted from the requirements of this Regulation.
Så skulle vi kunna få en länk/källa?
-
Airlift
- Teslaägare
Varsågod;SwedishAdvocate skrev: ↑21 feb 2026 17:23Det här verkar ju rätt så tekniskt. Och vad är det du citerar? När jag googlar på "EU R127" får jag inte upp ett smack?Airlift skrev: ↑21 feb 2026 17:19EU R127, avseende fotgängarskydd för lätta motorfordon;SwedishAdvocate skrev: ↑21 feb 2026 16:34Men är det sant? Vilka är dessa "skåpbilar och husbilar med hyggligt lite fotgängarskydd"?Maetlarv skrev: ↑21 feb 2026 16:24Så det är inte fluff då ändå tolkar jag detta inlägg som utan nu är argumentet istället att det finns andra fordon som också är dåliga.
Så skulle vi kunna få en länk/källa?
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... _202500460
-
SwedishAdvocate
Ok… Så som jag förstår det, så verkar det finnas regler som tillåter någonting här i teorin (rätt oklart vad dock…).Airlift skrev: ↑21 feb 2026 09:40Som sagt, inget som har med fordonet att göra… det är vikten och ”aggressiv design”(passivt fotgängarskydd) det handlar om.. samtidigt aversionen mot FSD som borde kompensera för att förhindra slika kollisioner. Är väl en sak om fordonet är lågt.. CT borde tillhöra N1(lätta lastbilar)backe skrev: ↑21 feb 2026 08:15Allt det du tar upp är en del av vårt "fluff".
Men men…
Men finns det några sådana här fordon ute i den europeiska trafiken? Vore intressant med åtm. ett konkret exempel.
-
Henkens
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/henrik34698
Finns i Norge tydligen.
https://www.finn.no/450912335
https://www.finn.no/450912335
Modell S 90D -15 Såld
Modell S 90D -17
Modell S 90D -17
-
spacecoin
- Teslaägare
UNECE R127 heter den.Airlift skrev: ↑21 feb 2026 17:19EU R127, avseende fotgängarskydd för lätta motorfordon;SwedishAdvocate skrev: ↑21 feb 2026 16:34Men är det sant? Vilka är dessa "skåpbilar och husbilar med hyggligt lite fotgängarskydd"?Maetlarv skrev: ↑21 feb 2026 16:24Så det är inte fluff då ändå tolkar jag detta inlägg som utan nu är argumentet istället att det finns andra fordon som också är dåliga.
-
spacecoin
- Teslaägare