Vad händer i strejken?
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Re: Vad händer i strejken?
Inte sett det här nämnas.
Som jag tolkat det så Tesla ansöker om tvistlösen med Jämtkraft som kopplade från elen till SuC i Åre men sen inte kopplar tillbaka den.
I tråden finns länk till dokumenten:
Som jag tolkat det så Tesla ansöker om tvistlösen med Jämtkraft som kopplade från elen till SuC i Åre men sen inte kopplar tillbaka den.
I tråden finns länk till dokumenten:
Kia EV9 GT-line 7-sits Pebble Grey 2024
Model Y LR Quicksilver lev mars 2023 såld
Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
- A76
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/andreas13052
Jag skulle tro att ett stort mått av inkompetens också ligger bakom. Det är uppenbart inte de skarpaste knivarna i lådan som arbetar på IF Metall. Det är också bevisat i flertalet undersökningar att vänsterblivna generellt har lägre IQ än genomsnittet..Esterox skrev: ↑24 feb 2026 17:36Ja kan vi väll säga ändå att det gjort. Har IF-metall informerat sina medlemmar vad konsekvensen blir med strejkersättning istället för lön ? Det som diskuterandes tidigt i strejken. Att SGI skulle bli påverkat, noll taxerad inkomst och svårigheter kring lån osv.Gustafsson skrev: ↑20 feb 2026 21:45
Troligtvis INTE! Utan det har försökt ducka allt.
Ännu en gång visar metall sin rätta sida vad detta handlar om. Transparens är inte deras starka sida om man säger så.
- Sportbilsentusiasten
Men va fan! Att koppla ifrån Teslas laddstolpar från elnätet är inte ett brott mot Sekos blockad, men koppla på dem igen är??
Att förstöra för andra är tydligen ok. Hur kan inte fler reagera?
Bilnjutare som äntligen köpt elbil
- C40 Twin Ultimate 2024, plus all extrautrustning
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, moddad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- C40 Twin Ultimate 2024, plus all extrautrustning
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, moddad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
Helt sjukt, hur kan någon vilja vara medlem i dessa maffia organisationer?
MY RWD Vit 2023
Här har ju IF metall fått en perfekt ingång till att öka pressen på Tesla.
Bara uppmana sina medlemmar att sabotera så många supercharger stationer de kan.
Och eftersom att nätägaren har monopol och det tydligen är ok att vägra återansluta en supercharger efter att den kopplats ifrån av säkerhetsskäl så skulle det gå snabbt att slå ut hela Teslas laddnätverk.
Det absolut värsta är väl att tom IF metalls pressansvarige rättfärdigar sabotage så gör man ett sådant här tilltag i IF Metalls namn och åker dit kan man säkert få sina rättegångskostnader täckta från strejkkassan.
Bara uppmana sina medlemmar att sabotera så många supercharger stationer de kan.
Och eftersom att nätägaren har monopol och det tydligen är ok att vägra återansluta en supercharger efter att den kopplats ifrån av säkerhetsskäl så skulle det gå snabbt att slå ut hela Teslas laddnätverk.
Det absolut värsta är väl att tom IF metalls pressansvarige rättfärdigar sabotage så gör man ett sådant här tilltag i IF Metalls namn och åker dit kan man säkert få sina rättegångskostnader täckta från strejkkassan.
"Hydrogen the most dumb thing I could possibly imagine for energy storage." Elon Musk
-
SwedishAdvocate
Fixed that one for you.Sportbilsentusiasten skrev: ↑01 mar 2026 13:09Men va fan! Att koppla ifrån Teslas laddstolpar från elnätet är inte ett brott mot Sekos blockad, men koppla på dem igen är??
Att förstöra för andra är tydligen ok. Hur kan inte fler reagera? [My strikethrough.]
Samt:
Gäsp.
Helt självklart stödjer jag svensk fackföreningsrörelse i det här fallet också. Men det kommer väl du och jag sannolikt aldrig kunna enas om. Vissa konflikter är tydligen för evigt. Är väl bara att acceptera.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Vad är det du fixat menar du?SwedishAdvocate skrev: ↑01 mar 2026 18:00Fixed that one for you.Sportbilsentusiasten skrev: ↑01 mar 2026 13:09Men va fan! Att koppla ifrån Teslas laddstolpar från elnätet är inte ett brott mot Sekos blockad, men koppla på dem igen är??
Att förstöra för andra är tydligen ok. Hur kan inte fler reagera? [My strikethrough.]
Samt:
Gäsp.
Helt självklart stödjer jag svensk fackföreningsrörelse i det här fallet också. Men det kommer väl du och jag sannolikt aldrig kunna enas om. Vissa konflikter är tydligen för evigt. Är väl bara att acceptera.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015 - 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015 - 2015
-
SwedishAdvocate
Läs en gång till. Orkar inte lägga mer tid på det här. Allt har redan sagt i den här tråden och den andra.Nicke Nyfiken skrev: ↑01 mar 2026 18:15Vad är det du fixat menar du?SwedishAdvocate skrev: ↑01 mar 2026 18:00Fixed that one for you.Sportbilsentusiasten skrev: ↑01 mar 2026 13:09Men va fan! Att koppla ifrån Teslas laddstolpar från elnätet är inte ett brott mot Sekos blockad, men koppla på dem igen är??
Samt:
Gäsp.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Spelar ingen roll hur många gånger det läses. Frågan kvarstår.SwedishAdvocate skrev: ↑01 mar 2026 18:22Läs en gång till. Orkar inte lägga mer tid på det här. Allt har redan sagt i den här tråden och den andra.Nicke Nyfiken skrev: ↑01 mar 2026 18:15Vad är det du fixat menar du?SwedishAdvocate skrev: ↑01 mar 2026 18:00Fixed that one for you.Sportbilsentusiasten skrev: ↑01 mar 2026 13:09Men va fan! Att koppla ifrån Teslas laddstolpar från elnätet är inte ett brott mot Sekos blockad, men koppla på dem igen är??
Samt:
Gäsp.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015 - 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015 - 2015
Då tycker facket att det tydligen är bättre att köpa kinesbilar i stället för Tesla och förlora jobben!