Hade åkt runt på morgonen till olika ställen, och skulle avsluta dagen med Grisslehamn. Därifrån har jag drygt 12 mil hem.
Ringde kund innan ifall jag kunde låna 3-fas, och det var självklart ingen fara.
Kom fram, och nu så kommer han och hans kollega beställa model s och x lät det som.
I alla fall så skulle jag ladda, och laddaren blinkar rött, blandat med grönt, provar ett annat 3-fas som sitter på en annan central, samma fel.
Ringer Tesla om det inträffade, först ville de bogsera bilen, men då sa jag att det var bättre att skickar ut en ny kabel, för jag har en del jobb kvar att utföra.
2 timmar senare kommer Linnea ut med en ny UMC till mig.
Jävligt bra service. =)
Hände en tråkig, och en härlig sak idag...
Moderator: Redaktion
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Hände en tråkig, och en härlig sak idag...
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Hände en tråkig, och en härlig sak idag...
Synd man inte bor kvar i Stockholm, bor man i Bollnäs kan man "bråka" om en krånglande UMC i två månader utan att få en ny, utan fick åka 25 mil ner till
Väsby och då bytte dom den direkt eftersom den verkligen var paj (den krånglade på typ alla sätt som finns)... Detta var dessutom direkt efter att jag köpt bilen,
så allt var helt nytt.
Väsby och då bytte dom den direkt eftersom den verkligen var paj (den krånglade på typ alla sätt som finns)... Detta var dessutom direkt efter att jag köpt bilen,
så allt var helt nytt.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Man kanske skulle skaffa en att ha i reserv... det verkar ju hända lite då och då låter det som.
Levererad 10 mars 2016
S85D | Titanium | Panorama | 19" standard | Svarta Next gen | Matt abachiträdekor | AP | Premium interiör | Luftfjädring | Hi-fi | Köldpaket
S85D | Titanium | Panorama | 19" standard | Svarta Next gen | Matt abachiträdekor | AP | Premium interiör | Luftfjädring | Hi-fi | Köldpaket
Dags att öppna upp några SC i mellan/norra Sverige också så att det blir möjligt att äga en Tesla även där.Bjelke skrev:Synd man inte bor kvar i Stockholm, bor man i Bollnäs kan man "bråka" om en krånglande UMC i två månader utan att få en ny, utan fick åka 25 mil ner till
så allt var helt nytt.
Tesla Model Y reserverad
Hyundai Kona Electric Advanced 64kWh/2020