Villkor Teslas 0-räntekampanj?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Boviken

Villkor Teslas 0-räntekampanj?

Inlägg av Boviken »

Hej
Försöker hitta de exakta villkoren för Teslas 0%-räntekampanj.

Är mest intresserad att förstå om 0-räntan är garanterad under hela löptiden, tex 60 månader, eller om långivaren har möjlighet att justera upp räntan, isåfall när och under vilka villkor?

När jag är på Teslas sajt hittar jag inga villkor och är inte intresserad att lägga in en beställning för att få se dem.

De har med några rader "Räntan är rörlig och månadskostnaden kan därmed ändras under avtalstiden t.ex. om kreditgivarens upplåningskostnader ändras, för mer information se avtalet med kreditgivaren." känns som en allmän friskrivning, men vet om det kan bli verklighet om marknadsräntorna fortsätter stiga och oljekrisen får verkliga effekter för oss utanför Mellanöstern, inte enbart ngt som syns på TV och som gett höjda terminskontrakt råolja.

Är normalt en som Cashar konsumtion, bilar får räknas dit, har ingen erfarenhet av billån.
Användarvisningsbild
wizbuilder
Teslaägare

Re: Villkor Teslas 0-räntekampanj?

Inlägg av wizbuilder »

Har precis köpt en MY RWD med 0-ränta. Jag räknar absolut med att den trots allt rörliga räntan kommer gå upp om ränteläget i övrigt går upp.

Men bättre då att utgå från 0% ränta istället för 4,95% då både bör öka lika mycket typ 🙂
Model Y RWD (Standard) 2026