Hämtade min Model y Juniper i torsdags förra veckan.
Reagerade ganska direkt på att fläkten "kämpare på" ganska intensivt trots att den stor på "min" i autoläge.
Jag tänkte att den eventuellt justerade temperaturen men, den lugnar aldrig ner sig utan fortsätter att fläkta på rätt hårt konstant. Kört längre sträckor och haft den på en behaglig temperatur på runt 20 (testat olika såklart) och under hela resan blåser den på intensivt och lugnar inte ner sig. Även under längre resor.
Är det någon annan som upplever samma? Jag är inne på min 3:e Tesla nu och upplever tveklöst att denna väsnas mest.
Skall fläkten gå på "högvarv" Model Y Juniper (mars -26)
Moderator: Redaktion
-
b3tr3
-
Krasche
Re: Skall fläkten gå på "högvarv" Model Y Juniper (mars -26)
Japp, har också reagerat på att fläkten verkar gå onödigt hårt, även på läget MIN.
Man kan ju alltid stänga av auto och sänka fläkten manuellt.
Sett många Juniperägare klaga på detta på nätet. Får hoppas på en framtida uppdatering gällande detta.
Man kan ju alltid stänga av auto och sänka fläkten manuellt.
Sett många Juniperägare klaga på detta på nätet. Får hoppas på en framtida uppdatering gällande detta.
Model Y RWD 2026
-
Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Ibland kan man lura den, testa stäng av auto och klicka bort luftström uppåt, sen auto igen.
Luftström uppåt är ofta aktiverad när den väsnas.
Luftström uppåt är ofta aktiverad när den väsnas.
3P -19 / $ Pläd -23 / Y LFP Premium FSD -26 / VW E-UP -15 / SigenStor/ Rökfri sedan 2012-02-10 (Nissan Leaf)
-
Iller
Teslor gillar att väsnas med fläktar. När man ska åka hem från jobbet och går till parkeringen så är det alltid en massa Teslor som står och väsnas pga fjärrvärme. Andra bilar låter mycket mindre.