Teslas misstag nr 1:
Inga söta flickor med skyltar som tog emot på flygplatsen och visade vägen till paviljong med förfriskningar och väntande provkörningsbilar (som jag var med om med annan biltillverkare) utan man fick själv masa ut sig till Skoyen med flygtåg.
Inga förfriskningar och provkörningsbilar kan jag sympatisera med, men i övrigt ser jag det som en stor fördel att de inte sysslar med vardagssexism.
Hade sällskap med Lasse Svärd från DN till stället.
Har du sett Håkan Matson?
Han åkte väl hem med vändande flyg när det inte väntade limo med hummersås på flygplatsen
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Breaking news:
Tesla släpper en Model S 60 i eftermiddag med 75 kWh batteri på plats som man kan uppgradera via mjukvara till sen för $9000.
Kommer ca kl15 till design studio
Breaking news:
Tesla släpper en Model S 60 i eftermiddag med 75 kWh batteri på plats som man kan uppgradera via mjukvara till sen för $9000.
Breaking news:
Det pekar väl också på att samtliga Model 3 kan tänkas få samma hårdvara vad gäller sensorer? 15kWh batteripack lär väl kosta mer än sensorerna och sedan kan de alltså få merförsäljning av AP/autonom körning efter initiala köpet.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.