S3XY knob

Här diskuterar vi hur man lagar och modifierar sin Tesla.

Moderator: Redaktion

maangee

S3XY knob

Inlägg av maangee »

Har nyss skaffat s3xy knob till min -25 Highland. Vissa kommandon, tex att ändra temperatur och ändra mellan chill/standard återspeglas inte i skärmen. Ändringen verkar göras men inte enligt skärmen.

Läser runt och detta verkar varit ngt som folk skrivit om i flera år, så detta borde dem ju redan kunnat fixa till? Bara att acceptera eller tror det är lönt att höra av sig till Enhauto?
Användarvisningsbild
vrid_i_skogen
Teslaägare

Re: S3XY knob

Inlägg av vrid_i_skogen »

Hej, har du installerat en commander gen 2 i vänster fram på din bil och därefter lagt till den som en accepterad nyckel bland dina bilnycklar i bilens meny?
maangee

Inlägg av maangee »

vrid_i_skogen skrev: 11 apr 2026 13:46
Hej, har du installerat en commander gen 2 i vänster fram på din bil och därefter lagt till den som en accepterad nyckel bland dina bilnycklar i bilens meny?
Har sedan 6 mån en commander gen2 installerad på högra sidan en kontakt, har haft stalks sedan innan också.
Användarvisningsbild
vrid_i_skogen
Teslaägare

Har du lagt till commandern som en nyckel i bilen?
maangee

Inlägg av maangee »

vrid_i_skogen skrev: 11 apr 2026 15:48
Har du lagt till commandern som en nyckel i bilen?
Det vet jag inte om jag specifikt har gjort, men allt har ju fungerat med stalks. Så commandern måste vara en ”nyckel” för att skärmen ska visa det som ändras med the knob?
Användarvisningsbild
vrid_i_skogen
Teslaägare

Jag har för mig att jag sett detta på en video på Youtube. Gå in på enhance auto på youtube och kolla hur man ska installera knob så tror jag man måste göra så för att visning på den ska funka rätt. Jag har den inte själv.
Användarvisningsbild
Autonom
Teslaägare

Inlägg av Autonom »

Ja, S3XY Knob fungerar inte fullständigt om man inte lagt in nyckeln. Har provat.