Handsfree bagageutrymme

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
fnils
Teslaägare

Handsfree bagageutrymme

Inlägg av fnils »

Jag har äntligen en mobil med stöd för att kunna öppna bagaget handsfree. Jag har ställt in det under säkerhet men när jag står bakom bilen så piper det bara utan att den öppnas. Har jag missat något?
Mini Cooper SE
Tesla Model 3 Long Range Highland
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare

Re: Handsfree bagageutrymme

Inlägg av holden »

fnils skrev: 28 mar 2026 12:00
Jag har äntligen en mobil med stöd för att kunna öppna bagaget handsfree. Jag har ställt in det under säkerhet men när jag står bakom bilen så piper det bara utan att den öppnas. Har jag missat något?
Man måste stå väldigt nära och helt stilla, ibland blippar det tre gånger med ljud, ibland bara med ljusblink. Här finns det förbättringspotential, helt klart.
MY LR AWD -26
M3 P -24
M3 LR -22 - såld
M3 LR -20 - såld
BigDaddy

Inlägg av BigDaddy »

För mig har funktionen helt slutat fungera, och det vare sig piper, blinkar eller öppnas någon bagagelucka. Jag har provat att lägga till/ta bort nyckeln och mjuk omstart av bilen utan framgång. Jag väntar väl någon uppdatering till innan jag felanmäler sensorn.
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare

Inlägg av holden »

BigDaddy skrev: 12 apr 2026 11:47
För mig har funktionen helt slutat fungera, och det vare sig piper, blinkar eller öppnas någon bagagelucka. Jag har provat att lägga till/ta bort nyckeln och mjuk omstart av bilen utan framgång. Jag väntar väl någon uppdatering till innan jag felanmäler sensorn.
Jag tycker mig märka att funktionen varierar efter hur djup ”sömn” bilen hamnat i. Har bilen stått orörd länge utan att man öppnat appen kan det vara sjukt trögt att få den att fatta att man står bakom bakluckan med en back öl och begynnande ischias.
MY LR AWD -26
M3 P -24
M3 LR -22 - såld
M3 LR -20 - såld