Nio kan du glömma!
Bästa privatleasing erbjudanden för stunden
Moderator: Redaktion
-
Teslan_pa_landet
-
Teslan_pa_landet
Re: Bästa privatleasing erbjudanden för stunden
Ja men 3 års körande hyrbil eller köp en småbil ora cat 300 eller mg 4 för 150k o kör till graven? Den begagnade bilen efter 3 år kommer vara värd någontingSwedishAdvocate skrev: ↑13 apr 2026 23:45Om jag förstått saken rätt så i fallet med Nissan Micra ovan så får man betala ~107820 SEK för kalaset, dvs. tre års billeasing. Vet inte hur det är med Nissan om leasingen blir dyrare ifall räntan går upp… Känns ju för övrigt rätt sannolikt att räntan kommer gå upp inom inte allt för många månader…Teslan_pa_landet skrev: ↑13 apr 2026 23:31Jovisst, men de är bilar som lär inte vara värd någoting om 3 år, lite batteri och 1500mil. Jag kanske bara är för snål.
Men även en random beg. elbil för ~150K kostar ju pengar. Är väl helt enkelt en individuell avvägning om skillnaden är värd det eller inte…
-
Vispen74
- elbilist
Re: Bästa privatleasing erbjudanden för stunden
Pratade med Tesla i dag. Sa att jag behöver en bil första augusti, och fick då följande svar:
-Om du beställer nu, så förväntas bilen komma i Augusti eller september. Men den kan också komma i juni eller juli. Eller så kan den komma i september-oktober. Skulle den komma i juni så kan ni avbeställa bilen till en kostnad på 2500 kr.
Sedan hade jag inte tid att prata längre, ska höras igen.
Sammantaget verkar det inte lätt med Tesla när man har en pågående leasing som går ut ett visst datum.
-Om du beställer nu, så förväntas bilen komma i Augusti eller september. Men den kan också komma i juni eller juli. Eller så kan den komma i september-oktober. Skulle den komma i juni så kan ni avbeställa bilen till en kostnad på 2500 kr.
Sedan hade jag inte tid att prata längre, ska höras igen.
Sammantaget verkar det inte lätt med Tesla när man har en pågående leasing som går ut ett visst datum.