Min bil är en 2018 75d model s
För några månader sen fick jag ett meddelande om att spotify kommer sluta fungera och att jag behöver uppdatera till version 2026.x.x jag har laddar ner den kanske 10ggr och varje gång den försöker att installera det så lyckas den inte göra det. Jag kontaktade tesla som skickade en äldre uppdatering 2025.x.x som gick bra att tanka ner och installera. Därefter testade vi igen med 2026.x.x och lyckades inte så de bad mig ta in bilen på felsökning. Bilen har i samband med detta peoblem även fått andra problem som så att blinkers inte syns i displayen i kabinen men det blinkas utvändigt. Tesla var där imellan hemma hos mig och bytte 12v batteriet som de trodde eventuellt kunde vara felet med nedladdningarna och blinkers. Men icke.
Så efter att jag lämnade in bilen på felsökning så fick jag en offert på 78k(!) där de menar att det är ECU som har ett internt fel, det jag inte förstår är hur den kan installera äldre veraioner men inte det nya jag vad de ta det på goodwill då detta inte är något alitage utan det här påverkar min enhanced autopilot och all funktionalitet på bilen men tesla tvärvägrar. Så jag hämtade ut bilen nu och är väldigt väldigt besviken på tesla, då det minsta man bör kunna i en sådan bil är att ta emot och uppdatera den. Jag är nästan 100 på att det är kosnteuktionsfel i ecu för inte logiskt att det ska sluta fungera att uppdatera bilen då borde alla äldre bilar sluta uppdateras.
Ingen annan här som haft liknande problem?
Kan inte installera 2026.x.x
Moderator: Redaktion