Jag har en Model S 2017 som det viner som tusan om fönster när man kör över 100 km/h. Kan man täta sådant? Vad kostar det och vet någon en firma i Stockholm som gör sådant?
Tack /Lars
Täta fönster
Moderator: Redaktion
-
AAKEE
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ke18519
Re: Täta fönster
Normalt brukar det (”normalt” = vanlig bil) vara frågan om att justera dörren så den ligger emot listerna överallt.
En 2017 är tio år, listerna borde vara mjuka fortfarande.
Provat tvätta och ”smörja” med något som fräshar upp gummit?
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
-
fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Jag kalibrerade sidofönstren själv i min X efter att Tesla SC i Paris bytte fönsterhiss och klantade till återmonteringen.
Det tog ett par försök att få till det, men det var hyfsat enkelt, inte allt för mycket demontering av inredning etc.
Jag vet inte om det är samma procedur på S, men handledning går att hitta på Tesla Service-hemsidor.
/fth
Det tog ett par försök att få till det, men det var hyfsat enkelt, inte allt för mycket demontering av inredning etc.
Jag vet inte om det är samma procedur på S, men handledning går att hitta på Tesla Service-hemsidor.
/fth
2016 X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
2026 YLR4WD Quicksilver
2026 YLR4WD Quicksilver
-
Henkens
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/henrik34698
På min S så är det vänster sidoruta fram (den lilla) som det viner om. Tryck med ett finger på listen högst upp och se om det är samma.
Då går det att lägga en gummislang i kanten på listen på lilla rutan som gör att den tätar bättre.
Är det där det viner på din?
Då går det att lägga en gummislang i kanten på listen på lilla rutan som gör att den tätar bättre.
Är det där det viner på din?
Modell S 90D -15 Såld
Modell S 90D -17
Modell X 90D -17
Modell S 90D -17
Modell X 90D -17
-
andyswed75
- Teslaägare
Kontrollera om dörren stänger tillräcklig tight. jag justerade min M3 genom att lossa och banka in låsbygeln någon mm. sen blev det tyst på vinandet. hade tidigare testat kalibrering och mjukgörande av lister mm.
-
RawEl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/adrian92944
Jag har samma problem på min 2021!
Har bytt båda listerna på framsidan hos Tesla förra året till en absurd hög kostnad men det hjälpte inte alls!
Sedan hade en mobile sc justera vänster sido rutan (det är just där det hörs som mest) och det blev bättre för tillfället men nu hörs det igen.
Får prova fixa själv om det ska vara rätt.
Uppskattar alla tips eller guider från ni som har lyckats fixa sånt.
Har bytt båda listerna på framsidan hos Tesla förra året till en absurd hög kostnad men det hjälpte inte alls!
Sedan hade en mobile sc justera vänster sido rutan (det är just där det hörs som mest) och det blev bättre för tillfället men nu hörs det igen.
Model S LR FSD 2020
-
fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Det finns massor av information på service.tesla.com, här är en länk till den process som liknar den jag gjorde på min X:RawEl skrev: ↑27 apr 2026 11:41Jag har samma problem på min 2021!
https://service.tesla.com/docs/ModelS/S ... 0A22F.html
/fth
2016 X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
2026 YLR4WD Quicksilver
2026 YLR4WD Quicksilver