Dagens nyhet från TT, en intervju med Energimyndigheten, avslöjar att sänkt hastighet och regleringar av biltrafik är lösningen på fossilbränslebrist i Hormuzkonfliktens spår. Hittas i en mängd kanaler bl.a. Omni, SVT, Ny Teknik, Aftonbladet.
Det om något bör ju sätta fart på folk som går i biltankar, att elbilar kanske kan vara en bra grej. Eller? Personligen skulle jag gå i spinn om jag inte fick åka till min fjällstuga på helgerna. Eller behöva ligga i 80 istf 110-120 km/h de 30 milen från Stockholm till Hudiksvall.
Energimyndigheten: Sänkt hastighet. Ingen söndagsåkning
Moderator: Redaktion
-
tor-ake
- Teslaägare
Energimyndigheten: Sänkt hastighet. Ingen söndagsåkning
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
-
Fredrik j
- elbilist
Re: Energimyndigheten: Sänkt hastighet. Ingen söndagsåkning
Tror du inte dom kommer begränsa all biltrafik i så fall? För rättvisans skull. Man brukar väl välja ut slutsiffra på regnumret? Eller näst sista siffran numerator-ake skrev: ↑28 apr 2026 13:40Dagens nyhet från TT, en intervju med Energimyndigheten, avslöjar att sänkt hastighet och regleringar av biltrafik är lösningen på fossilbränslebrist i Hormuzkonfliktens spår. Hittas i en mängd kanaler bl.a. Omni, SVT, Ny Teknik, Aftonbladet.
Det om något bör ju sätta fart på folk som går i biltankar, att elbilar kanske kan vara en bra grej. Eller? Personligen skulle jag gå i spinn om jag inte fick åka till min fjällstuga på helgerna. Eller behöva ligga i 80 istf 110-120 km/h de 30 milen från Stockholm till Hudiksvall.
-
TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Energimyndigheten: Sänkt hastighet. Ingen söndagsåkning
I Österrike får elbilar köra snabbare än avgasbilar på vissa motorvägssträckor sedan 2018. De får köra 130 isf 100 för andra.
Fast i Österrike har elbilar en speciell grön registreringsskylt, enkelt att se.
Fast i Österrike har elbilar en speciell grön registreringsskylt, enkelt att se.