Nån som vill byta sin yoke mot en rund ratt i fint skick?
Finns i Stockholm
Kan bekosta bytet så får du det gratis!
Moderator: Redaktion
Hej, så den där passar min bil då gissar jag?bjornnilsson skrev: ↑30 apr 2026 13:49Din stackare, så där kan du inte åka omkring.. Jag har en Yoke över som jag fick behålla när Tesla bytte min befintliga mot en ny. Det här är min Yoke nummer 2 då Tesla bytte den första som smulades sönder. Den har samma layout som din ratt (dvs tutan vid skrollhjulet). Nackdelen är att den är skrynklig vid vänster tumme (därav bytet). Nu är jag inne på Yoke nummer tre, dvs den som sitter i bilen.
IMG_5379.JPEG
Min tanke har varit att lämna in Yoke #2 och klä om den med alcantara (gammalt tips här viewtopic.php?t=21200 men har även tagits upp i forumet efter det).
Men då tutan numera sitter i mitten av Yoken vet jag inte hur det skulle funka att enkelt switcha tillbaka till legacy-yoke, så jag kan nog tänka mig att avyttra min tidigare Yoke #2. OBS! OM du funderar på att följa tipset och klä om den, kolla först med https://royalsteeringwheels.com/ att de även gör Yoke. Jag gissar att det funkar som med alla andra rattar men kanske bäst att kolla upp först.
Din för 2000 riksdaler + frakt.