Skön nedlåtande ton... Om 5-10 år finns inte Tesla kvar ändå. Inga nya modeller och några större inkomster från FSD eller roboten lär inte komma förrän en bra bit in på 30-talet. Om ens då.Krasche skrev: ↑06 maj 2026 08:58När dessa Teslakopior avhandlas i ett Teslaforum får man nog finna sig i att de jämförs med just Tesla.
När legacytillverkarna nu tar klivet och lämnar modulbyggen (om än motvilligt) för central arkitektur med core computing och OTA och Tesla-minimalism med central skärm så det ju intressant att jämföra med originalet. Hittills har det ju varit med blandat resultat, Volvos första försök med EX90 var ju tyvärr en mjukvarumässig katastrof.
Hoppas innerligt att de europeiska märkena lyckas väl med detta kliv, dels för jobbens och miljöns skull men även trevligt med fler alternativ för oss kunder. Hittills ser det ju väldigt lovande ut, Neue Klasse-arkitekturen verkar buggfri och det verkar vara ett otroligt sug efter iX3 och kommande EX60. Hoppas även på fler billiga uppdaterade modeller från de europeiska icke-premiumtillverkarna, 450000 för en Model Y känns för tillfället som en svår nöt att knäcka för dem.
BMW iX3
Moderator: Redaktion
-
bmwixxdrive50
Re: BMW iX3
-
tesla newbie
Nu är jag jobbig, jag vet. Men jag är genuint nyfiken. På vilket sätt är iX3:an mer körglad än Model 3 performance Highland eller Model Y performance Juniper? Vad jag kan känna är detta:
- Gasrepsons - likvärdigt fast Teslorna accelerar snabbare i absoluta tal.
- Styrrespons- jag tycker att Teslorna reagerar något snabbare på styrutslag och Model Y kränger definitivt mindre än iX3.
- Styrkänsla - Model Y känns något vag runt mittläget jämfört med BMW:n kanske.
Är det för att man kan stänga av ESP (DSC) helt i iX3:an som den är roligare?
-
slugger75
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/per28997
Vi får gå tillbaka hit i maj 2031 och se hur det står till med den saken.
Till bilen då: Många jämför med Model Y och det är väl naturligt. Jag tycker spontant att IX3:an verkar riktigt bra, men älskar också min Model Y. Hatten av till BMW som lyckats pressa upp WLTP till 80 mil. Hoppas det blir en framgång.
Finns ingen bil som är bäst på allt, men BMW (precis som Tesla) verkar göra mycket rätt.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
-
bmwixxdrive50
slugger75 skrev: ↑06 maj 2026 09:42Vi får gå tillbaka hit i maj 2031 och se hur det står till med den saken.![]()
Till bilen då: Många jämför med Model Y och det är väl naturligt. Jag tycker spontant att IX3:an verkar riktigt bra, men älskar också min Model Y. Hatten av till BMW som lyckats pressa upp WLTP till 80 mil. Hoppas det blir en framgång.
Finns ingen bil som är bäst på allt, men BMW (precis som Tesla) verkar göra mycket rätt.
Alltså, jag är rätt säker faktiskt. Har svårt att se varifrån inkomsterna ska komma framöver. 2036 så ser nog Tesla väldigt annorlunda ut mot idag. Kanske säljer de miljarders miljarder av Optimus och driver halva jordens taxiflotta eller så blev det inget av det. Vi får se. Men oavsett så tror jag inte att de säljer bilar längre.
-
slugger75
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/per28997
Så kan det bli, även om jag inte tror det då jag tror på de långsiktiga visionerna Tesla har.bmwixxdrive50 skrev: ↑06 maj 2026 09:52slugger75 skrev: ↑06 maj 2026 09:42Vi får gå tillbaka hit i maj 2031 och se hur det står till med den saken.![]()
Alltså, jag är rätt säker faktiskt. Har svårt att se varifrån inkomsterna ska komma framöver. 2036 så ser nog Tesla väldigt annorlunda ut mot idag. Kanske säljer de miljarders miljarder av Optimus och driver halva jordens taxiflotta eller så blev det inget av det. Vi får se. Men oavsett så tror jag inte att de säljer bilar längre.
Om inte Elon Musk hade funnits hade vare sig du eller jag suttit här och skrivit nu, det är en sak som är säker.
(Sorry, off topic igen, jag ska skärpa mig).
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
-
mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Körglädjen hamnar nog ganska långt ned på min lista.Rennwagen skrev: ↑05 maj 2026 22:02Boys and girls, ni har fokus på fel grej med iX3an. Det stora positiva är körglädjen - helt ny nivå för en elbil.
Att den sedan kommer jättelångt på en laddning och dessutom laddar fort är bara grädde på moset.
Jag hade köpt den alla dagar i veckan även om den gått betydligt kortare och laddat långsammare.
Någonstans i mitten kanske...
Fungerande farthållare
Regnsensor
Parkeringssensorer
Bättre komfort
Elektrisk dragkrok
Riktiga dörrar
Riktigt tak
Handtag som man hittar i mörker
Panoramic display
HUD
Lastförskjutningsskydd
Växelspak
Android Auto?
Jag hoppas rails hinner komma också.
Senast redigerad av mikebike, redigerad totalt 3 gång.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
-
Smarve
- Teslaägare
iX3 verkar vara en trevlig bil, men sämre mjukvara/reseplanerare (enligt TeslaBjörn), liten och inte elektriskt öppningsbar frunk, inget camping mode, mm, mm gör att jag håller mig till MYLR ett tag till.Krasche skrev: ↑06 maj 2026 08:58När dessa Teslakopior avhandlas i ett Teslaforum får man nog finna sig i att de jämförs med just Tesla.
När legacytillverkarna nu tar klivet och lämnar modulbyggen (om än motvilligt) för central arkitektur med core computing och OTA och Tesla-minimalism med central skärm så det ju intressant att jämföra med originalet. Hittills har det ju varit med blandat resultat, Volvos första försök med EX90 var ju tyvärr en mjukvarumässig katastrof.
Hoppas innerligt att de europeiska märkena lyckas väl med detta kliv, dels för jobbens och miljöns skull men även trevligt med fler alternativ för oss kunder. Hittills ser det ju väldigt lovande ut, Neue Klasse-arkitekturen verkar buggfri och det verkar vara ett otroligt sug efter iX3 och kommande EX60. Hoppas även på fler billiga uppdaterade modeller från de europeiska icke-premiumtillverkarna, 450000 för en Model Y känns för tillfället som en svår nöt att knäcka för dem.
2023 MY LR blå/svart 19"
-
carlf
Mjukvaran är absolut inte på Teslas nivå, men till skillnad från de flesta kineserna verkar den vara mindre irriterande, och till skillnad från Volvo/VAG ganska fri från buggar. Reseplaneraren verkar ok men inte lika bra som Teslas. Å andra sidan kan man ju både köra längre och ladda snabbare. Björn är en rätt bra testare men hänger upp sig på en del grejer som jag vet att jag själv skiter i.Smarve skrev: ↑06 maj 2026 10:16iX3 verkar vara en trevlig bil, men sämre mjukvara/reseplanerare (enligt TeslaBjörn), liten och inte elektriskt öppningsbar frunk, inget camping mode, mm, mm gör att jag håller mig till MYLR ett tag till.Krasche skrev: ↑06 maj 2026 08:58När dessa Teslakopior avhandlas i ett Teslaforum får man nog finna sig i att de jämförs med just Tesla.
Frunken är ju rätt liten, men att iX3 skulle vara "liten" är ju en överdrift. Baksätet är minst lika bra som i Model Y, om inte bättre, beroende på om det är axelbredd, takhöjd eller benutrymme som prioriteras. Min tonåring som är 192 satt bra där.
Nylands bananlådetest för bagagerum gav samma resultat för iX3 som för Model Y, förutom att Model Y har större frunk.
Förvaringsutrymmena inne i kupen är däremot kass, åtminstone i jämförelse med Model Y som ju är riktigt, riktigt bra på det.
Campingmode kan man ju tycka att fler tillverkare skulle fixa. Å andra sidan har jag sällan behov att sova i bilen
Model 3P 2025 (privat)
Audi Q4 etron 2023 (tjänstepulka)
BMW iX3 50xDrive 2026 (beställd)
Model 3 LR 2020 (såld)
Model 3 LR 2020 (såld)
-
bmwixxdrive50
Reseplaneringen skiter sig ändå i praktiken. Det blir köer på Autobahn, en unge blir hungrig, en annan kissnödig, det öppnar upp sig och man vill testa maxfarten... Ja det händer saker hela tiden som ändrar förutsättningarna. Dessutom finns det så många snabbladdare nu att man inte behöver planera på samma sätt som förr.Smarve skrev: ↑06 maj 2026 10:16iX3 verkar vara en trevlig bil, men sämre mjukvara/reseplanerare (enligt TeslaBjörn), liten och inte elektriskt öppningsbar frunk, inget camping mode, mm, mm gör att jag håller mig till MYLR ett tag till.Krasche skrev: ↑06 maj 2026 08:58När dessa Teslakopior avhandlas i ett Teslaforum får man nog finna sig i att de jämförs med just Tesla.
-
macky
Just det ja, rails. Har du hört ngt om när? Använder räcke ganska ofta och att montera med luckor, skruv och fästen är inget kul jmf rails.mikebike skrev: ↑06 maj 2026 10:10Körglädjen hamnar nog ganska långt ned på min lista.Rennwagen skrev: ↑05 maj 2026 22:02Boys and girls, ni har fokus på fel grej med iX3an. Det stora positiva är körglädjen - helt ny nivå för en elbil.
Att den sedan kommer jättelångt på en laddning och dessutom laddar fort är bara grädde på moset.
Jag hade köpt den alla dagar i veckan även om den gått betydligt kortare och laddat långsammare.
Fungerande farthållare
Regnsensor
Parkeringssensorer
Bättre komfort
Elektrisk dragkrok
Riktiga dörrar
Riktigt tak
Panoramic display
HUD
Lastförskjutningsskydd
Växelspak
Android Auto?
-
Krasche
Inte nedlåtande alls, det är ren fakta att legacytillverkarna nu kommer med bilar a la Teslas recept med core computing. Det är en enorm omställning för mjukvaruutvecklarna. Se på kaoset hos Volvo.bmwixxdrive50 skrev: ↑06 maj 2026 09:38Skön nedlåtande ton... Om 5-10 år finns inte Tesla kvar ändå. Inga nya modeller och några större inkomster från FSD eller roboten lär inte komma förrän en bra bit in på 30-talet. Om ens då.Krasche skrev: ↑06 maj 2026 08:58När dessa Teslakopior avhandlas i ett Teslaforum får man nog finna sig i att de jämförs med just Tesla.
Legacymärkena har ju stretat emot hela elbilsomställningen med stark lobbyverksamhet i EU för att få fortsätta bygga sina fossilbilar.
För egen del får de gärna konkurrera ut Tesla, köper hellre europeiskt än amerikanskt och kinesiskt. Som privatköpare var dock Model Y för 450 papp och nollränta oslagbart. Som jag skrev, hoppas de europeiska icke-premiumtillverkarna steppar upp mer med bättre och billigare modeller i framtiden.
Model Y RWD 2026
-
mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Nej, varken om rails eller om rumpvärme i baksätet.macky skrev: ↑06 maj 2026 12:30Just det ja, rails. Har du hört ngt om när? Använder räcke ganska ofta och att montera med luckor, skruv och fästen är inget kul jmf rails.mikebike skrev: ↑06 maj 2026 10:10Körglädjen hamnar nog ganska långt ned på min lista.Rennwagen skrev: ↑05 maj 2026 22:02Boys and girls, ni har fokus på fel grej med iX3an. Det stora positiva är körglädjen - helt ny nivå för en elbil.
Fungerande farthållare
Regnsensor
Parkeringssensorer
Bättre komfort
Elektrisk dragkrok
Riktiga dörrar
Riktigt tak
Panoramic display
HUD
Lastförskjutningsskydd
Växelspak
Android Auto?
Volvo PV 544 Special 1963
-
alfons
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/daniel565963
Intressanta diskussioner. Jag tror det är fullt naturligt att man försvarar sina val (och ev. ickeval).
Tänk vad långt vi kommit de senaste 10 åren. Själv har jag bara kört elbil i drygt 7 år och jag minns fortfarande aha-upplevelsen vid min första snabbladdning (BMW i3 120Ah). På långresor kom jag på att det inte handlar så mycket om räckvidd utan mer om hur snabbt man fyller på nya km. Givetvis är räckvidd en faktor men till en praktisk gräns (som är individuell). På sommarens Europasemester slog familjen bakut när jag förklarade att nästa stopp var om 4 timmar och 45 minuter…
Kommer man som jag från att ha kört sommarsemestrar på 500 mil med fulllastad BMW i3 (2 vuxna och två barn) och där det var lyx om det fanns mer än en laddpunkt per stopp så är det inte mycket som är ett problem idag.
Kommer man från dieselbil med +100 mils räckvidd och/eller specifika avstånd som man är van att köra nonstop så kan man tycka annorlunda.
Testa gärna ABRP, deras relativt nya EV comparison kan ge en bra indikation om hur olika bilar kan bete sig för olika sträckor och väder.
För mina typexempel så skiljer vinterresan mellan Norrköping och Ramundberget 4 minuter till fördel för ix3 i -20 (två laddstopp för båda bilarna). För den typiska sommarresan mellan Norrköping och Luleå så skiljer det 19 minuter till ix3:ans fördel (båda bilarna har två laddstopp).
Jag tycker att det är riktigt coolt att BMW verkar ha steppat upp igen med neue classe, jag har inte provkört ix3 men väl provsuttit och den är riktigt trevlig. Ser dock främst fram emot den nya i3:an med samma drivlina. Nu verkar den komma först 2027 och vi behövde bil för två år sedan (därav blev det en M3 LR).
Tänk vad långt vi kommit de senaste 10 åren. Själv har jag bara kört elbil i drygt 7 år och jag minns fortfarande aha-upplevelsen vid min första snabbladdning (BMW i3 120Ah). På långresor kom jag på att det inte handlar så mycket om räckvidd utan mer om hur snabbt man fyller på nya km. Givetvis är räckvidd en faktor men till en praktisk gräns (som är individuell). På sommarens Europasemester slog familjen bakut när jag förklarade att nästa stopp var om 4 timmar och 45 minuter…
Kommer man som jag från att ha kört sommarsemestrar på 500 mil med fulllastad BMW i3 (2 vuxna och två barn) och där det var lyx om det fanns mer än en laddpunkt per stopp så är det inte mycket som är ett problem idag.
Kommer man från dieselbil med +100 mils räckvidd och/eller specifika avstånd som man är van att köra nonstop så kan man tycka annorlunda.
Testa gärna ABRP, deras relativt nya EV comparison kan ge en bra indikation om hur olika bilar kan bete sig för olika sträckor och väder.
För mina typexempel så skiljer vinterresan mellan Norrköping och Ramundberget 4 minuter till fördel för ix3 i -20 (två laddstopp för båda bilarna). För den typiska sommarresan mellan Norrköping och Luleå så skiljer det 19 minuter till ix3:ans fördel (båda bilarna har två laddstopp).
Jag tycker att det är riktigt coolt att BMW verkar ha steppat upp igen med neue classe, jag har inte provkört ix3 men väl provsuttit och den är riktigt trevlig. Ser dock främst fram emot den nya i3:an med samma drivlina. Nu verkar den komma först 2027 och vi behövde bil för två år sedan (därav blev det en M3 LR).
BMW i3 120Ah -19
Model 3 LR -24
Model 3 LR -24
-
Sportbilsentusiasten
Ja detta är kanonbra för oss lång-stintare!bmwixxdrive50 skrev: ↑05 maj 2026 16:20Det fina med en iX3 och den räckvidden är att du kan stanna utan att ladda. Galet va? Den blir i allt väsentligt mer som en bensinare. Du får tillbaka mycket av den frihet som gått försakad med elbil. Jag vet mycket väl att det går bra idag också. Har själv gjort 4 vändor till Medelhavet med min förra Model S. Det går bra men det är inte optimalt. Nu kan man återigen välja matställe efter vad man vill ha utan att det ska ligga nära en laddare och att det ligger i rätt tid för att ladda osv osv. För att inte nämna risk för kö runt lunchtid eller middagstid.
Jag/hustrun åker långt på helger. Stor skillnad att slippa styras av laddplatser.
Bilnjutare som köpt andra elbilen
- C40 Twin Ultimate 2024, plus all extrautrustning
- MB EQS 450+ 2022 Fullutrustad förutom hyperscreen och executive baksäte
- Miata ND 2017 Recarostolar, moddad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- Miata ND 2017 Recarostolar, moddad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
-
Sportbilsentusiasten
Du glömde, "för dig ja".holden skrev: ↑05 maj 2026 20:54Det är helt otroligt hur man kan missa min poäng: räckvidd och laddhastighet är på marginalen helt oviktigt i vardagen för de allra flesta, och knappast ett reellt problem de få gånger man faktiskt behöver snabbladda. Sen kan man dra fram alla tänkbara undantagsfall om man tar i från knäna, det ena mer krystat än det andra.
Alla har sina olika behov. Alla får göra som de vill.
Jag skulle ultimat köra en i3s i stan...som komplement till min EQS på helgerna då vi regelbundet kör 70-80 mil på en dag.
Hustrun kör 6000mil/år, jag 3000.
Å andra sidan vill vi INTE ha drag, som "alla vill ha" - har jag hört
Hon vill ha SUV och älskar sin C40, jag är av motsatt åsikt och kör slimmad sedan
Bilnjutare som köpt andra elbilen
-
Emg
- Teslaägare
Mycket bra tänkt. Vi köpte precis en i3s för mig att snurra runt i stan och parkera på min kassa parkeringsplats på jobbet. Frun pendlar i iX60.Sportbilsentusiasten skrev: ↑06 maj 2026 19:44Alla har sina olika behov. Alla får göra som de vill.
Jag skulle ultimat köra en i3s i stan...som komplement till min EQS på helgerna då vi regelbundet kör 70-80 mil på en dag.
i3s:en är riktigt rolig, men inte riktigt lika komfortabel
-
current
Tycker det är lite tråkigt med så liten frunk.
Vi använder frunken rätt mycket, framför allt till matvaror när vi åker till och från landet och det är kallt ute (kallare än +8 grader). Men även för blommor, jord, återvinning och skräp. Tycker den är genialisk att det är en stor plastbalja helt separerad från kupén.
Den används också alltid när vi är på semester för hink, spade till barnen, badbollar, flytkrokodiler och allt möjligt man inte vill ha i skuffen
Vi använder frunken rätt mycket, framför allt till matvaror när vi åker till och från landet och det är kallt ute (kallare än +8 grader). Men även för blommor, jord, återvinning och skräp. Tycker den är genialisk att det är en stor plastbalja helt separerad från kupén.
Den används också alltid när vi är på semester för hink, spade till barnen, badbollar, flytkrokodiler och allt möjligt man inte vill ha i skuffen
Model 3 Highland 2024
-
carlf
Nog för att t ex Model Y har en mer praktisk frunk, men jag tycker inte det är särskilt smidigt att hålla på med oömma grejer och skit där fram där det egentligen inte finns någon vettig lasttröskel. Däremot är det najs att få plats med kablage och annat som man inte vill lasta under golvet i bagaget.current skrev: ↑06 maj 2026 23:09Tycker det är lite tråkigt med så liten frunk.
Den används också alltid när vi är på semester för hink, spade till barnen, badbollar, flytkrokodiler och allt möjligt man inte vill ha i skuffen![]()
IX3 har ganska mediokra last- och förvaringsutrymmen, helt ok för sin storlek men knappast därför man köper den.
Model 3P 2025 (privat)
Model 3 LR 2020 (såld)
Model 3 LR 2020 (såld)
-
martinot
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin65735
Vi har alltid haft minst en större kombi i familjen. På den gamla tiden flera klassiska V70, sedan tror jag vi haft fyra E-klass diesel (220d 4Matic var den sista), sedan bytte vi till en BMW-hybrid (530E XDrive Touring), och nu har vi sedan 1-2 månader bytt hybriden till en ren elbils-kombi (i5 xDrive Touring M60). Så nu är hela vår bilpark 100% elbilar (även om jag inte har något emot ICE-bilar för nöjes skull, eller när de är bättre val rent praktiskt).Emg skrev: ↑06 maj 2026 19:54Mycket bra tänkt. Vi köpte precis en i3s för mig att snurra runt i stan och parkera på min kassa parkeringsplats på jobbet. Frun pendlar i iX60.Sportbilsentusiasten skrev: ↑06 maj 2026 19:44Alla har sina olika behov. Alla får göra som de vill.
i3s:en är riktigt rolig, men inte riktigt lika komfortabel![]()
Även om det är praktiskt med en stor "laståsne"-kombi när man skall köra långt eller lasta mycket saker, så är min favoritbil att ta på små vardagliga äventyr vår billigaste och minsta bil, i form av en liten kompakt el-MINI (Cooper SE).
Ingen bil jag kör oftast (även om det hänt att jag några gånger kört både till Oslo och Malmö med den) långt med (på långresor tar jag oftast vår Tesla M3 AWD eller vår i5, eller pappas el-XC40), men för alla vardagsärenden så är det faktiskt trevligt och roligast att ta vår minsta och billigaste lilla elbil. Kul att även köra fort och studsa runt med! Men som du är inne på även enkel att parkera och ta sig fram på smågator med.
Mycket praktisk liten småbil. Älskar att köra den!
Som kuriosa kan nämnas att den elektriska drivlinan i denna 56 (numera förra generationens el-Mini) är exakt den samma som i BMW i3S, men i FWD-konfig naturligtvis (egentligen sämre med FWD på elbilar, men skall ju vara så på en klassisk Mini). Så egentligen fantastiskt att en bil med så gammal tidig teknik som drivlinan från i3 (2013) och kombinerat med gammal bil som F56 (2014), kan vara än i dag en så otroligt bra kombo och liten elbil år 2026.
Men nu åter kanske till tråden ämne (även om MINI är en BMW elbil så skall ju tråden handla mest om iX3):
Det är min fru som har vår i5 som förmånsbil från sin arbetsgivare, och på vardagar så använder hon den oftast till sitt jobb, och ibland vill jag då kunna köra skräp, lasta saker eller tom. låna en sådan där smidig gratis-släpkärra hos Hemköp eller Ikea. Funderar därför på att skaffa en lite mindre dyr elbil än vår i5 (som är rätt dyr i sitt paket/spec om vi hade köpt den själva privat), men ändå en bil som kan lasta mer än både vår Mini och M3 (även om Tesla fått till mycket utrymme för att vara en sedan, så är det ändå besvärligt att lasta lite större prylar med "brevlådeinksastet" på den).
Funderar därför på att skaffa en sådan där trist lite "tråkig" svensson-mellanklass-SUV som varande en har (som jag egentligen ogillar som kategori, då jag föredrar att köra lite lägre satta bilar som kombi/touring, sportigare sedaner, och hatchbacks). Ja, det blir väl som att äga en V70 var förr, att skaffa en elektrisk mellanklass-SUV i dagens Sverige!
Någon som hört något om från BMW när snikversionerna, och tvåhjulsversionerna av iX3 kan tänkas komma?
Något rykte om viket lägsta pris de kan tänkas att pressas ner iX3 till i riktig basversion/snikversion?
Får be om ursäkt om jag låter lite väl snål och gniden, men behöver inte ha några extremt lyxiga paket på denna, eller enorma jättebatterier, då den främst skall vara som en extra "lastbil" för alla i familjen att kunna använda. Praktisk och lågt pris är normen här, men ändå från vettiga tillverkare som kan göra vettiga och energieffektiva elbilar (och där räknar jag in tillverkare som Tesla, BMW och Mercedes).
PS. Tycker att BMW ser ut att lyckas bli riktigt konkurrenskraftiga emot Tesla med Neue Klasse, både gällande effektivitet, pris och mjukvara (något som jag saknat innan hos många förutom Tesla). Tror BMW kommer blir allt mer intressant för många, och kanske inte helt omöjligt att de med sina elbilar kan ta en del marknadsandelar från Tesla framåt.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
NACP has added the Chinese car manufacturer Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, etc) to the list of international sponsors of the war: https://tinyurl.com/NACP-Geely
Alriks Bilar - Kinas bilindustri kraschar: https://tinyurl.com/Alrik-CCP
Alriks Bilar - Kinas bilindustri kraschar: https://tinyurl.com/Alrik-CCP