Det funkade ju väldigt bra på Peter Esse.carlf skrev: ↑22 maj 2026 15:22Det är väl dels för att risken för riktigt Göteborgsväder är närmast 100% i Sverige i maj.manneson skrev: ↑22 maj 2026 14:32Fattar inte varför de skulle skeppa allt och alla till Spanien. Det är ju vår, nästan sommar, i Sverige. Vore ju utmärkt tillfälle att visa hur ”svenskt” Volvo är.carlf skrev: ↑22 maj 2026 14:04Problemet är väl främst att man rör sig i en gråzon i sin marknadsföring. Alla tillverkare är mer eller mindre transparenta men här tillhör Volvo definitivt de som gör det mest missvisande för presumtiva köpare.toppo skrev: ↑22 maj 2026 13:34Har svårt att förstå hur man kan vara så stött av en modellvariant av EX60 att man gång på gång ska sitta på ett forum och lyfta hur kassa Volvo är som minsann inte kan leverera 81 mil wltp förens om ett år. Fullt förståeligt att man kan behöva sin bil här och nu och då går den såklart bort, men tydligen är det väldigt många som kan tänka sig beställ en bil som levereras om ett år. Jag tror Volvo är nöjda över att ha flera tusen beställningar på P12, är det ett problem?
Jag hoppas EX60 blir en lyckad modell även i verkligheten och inte bara på de korta provkörningarna av fullutrustade bilar under ideala förhållanden på slät fin väg och perfekt temp i Spanien. Hade jag orkat vänta så hade jag gärna provkört hemma i Sverige på knagglig grov asfalt och i minusgrader.
Och för att alla journalister blir på bättre humör när de flygs ner för lite cava och serrano på myspyshotell i Barcelona.
Han hävdar ju att det är den bästa bil som någonsin byggts. Och ska man köpa bil ska man alltid välja Volvo.
Måste vara hans första "hummersås-resa" som bil-journalist.