Har en S från 2020 med nästan 10k på mätaren.
Har vid två tillfällen senaste månaden hört något missljud. Hörs bara när jag trycker på lite extra så jag gissar att det ev kan vara något i drivlinan. Kan gå många turer och dagar utan något ljud och det räcker att jag parkerar en kort stund och när jag tar bilen igen går det inte att provocera fram ljudet.
Ska jag vara orolig?
Ska jag vara orolig
Moderator: Redaktion
-
Skogslasse
- Teslaägare
-
Skogslasse
- Teslaägare
Re: Ska jag vara orolig
Bra fråga. Känns/låter inte som att det är däck eller motor utan troligen något där emellan
TMS 2020 nov
-
mutterndavid
Jag har en 2019 med 18,5k mil, bytt 3 ggr har funnits tidigare i alla fall "extra pris" de tar bara betalt för delarna, blir ca 5k.
Vibrationerna till en början kommer bara vid max acceleration för att med tiden komma även vid lättare ax.
Vibrationerna till en början kommer bara vid max acceleration för att med tiden komma även vid lättare ax.
-
bjornnilsson
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/bjrn91016
Länkarmar? MS har en tendens att äta upp dom.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
MS90D HW1 2016
-
Skogslasse
- Teslaägare
Inte länkarmarna, dom byttes för ett år sedan. Bara som en säkerhetsåtgärd, det var ju gratis och gick fort.
TMS 2020 nov
-
manneson
Finns väl drösvis med inlägg här på forumet om drivvaxlarna? Typfel som så gott som alla S/X verkar drabbas av tids nog.
Beror på hög effekt och vinkeln på drivaxlarna. Kör man på very low på fjädringen så slits de mindre vad jag minns.
Hursomhelst kan det kosta stora pengar, såvida man inte hänvisar till Teslas servicebulletin om just detta, då ska det kosta ca 3000kr.
Beror på hög effekt och vinkeln på drivaxlarna. Kör man på very low på fjädringen så slits de mindre vad jag minns.
Hursomhelst kan det kosta stora pengar, såvida man inte hänvisar till Teslas servicebulletin om just detta, då ska det kosta ca 3000kr.