Mercedes GLC

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Dafro
elbilist
Inlägg: 3330
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Mercedes GLC

Inlägg av Dafro »

Provsatt glc igår och är nog tillräckligt gammal nu för denna inredningen gillar jag verkligen, vill såklart inte har stor skärm i bilen men övrigt trivdes jag med dock en bil specad för 930 och börjar på 770. Gillar inte heller glastak som någon tidigare skrev att det var standard på denna och det samma gäller ju tyvärr ex60. Privatleasing från 8500 och business lease från 7000. Denna hade jag lätt valt om vi hade mb som alternativ på jobbet men tyvärr inte. Får kanske överväga en privatleasing.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 20 kWh/20 kW
BMW IX xDrive60 M Sport Pro
Electron
Inlägg: 1039
Blev medlem: 14 apr 2021 09:02

Re: Mercedes GLC

Inlägg av Electron »

toppo skrev: 21 maj 2026 07:09
Off Grid Byggaren skrev: 20 maj 2026 21:35
Jag tycker det har varit väldigt tyst om nya Mercedes GLC.

Det är EX60 och iX3 det handlar mycket om.

Men det var en artikel i DN för en månad sen.

https://www.dn.se/motor/komfort-i-fokus ... cedes-glc/

Screenshot_20260520_213133_Dagens Nyheter.jpg
Ja tyvärr är det lite tyst om den. Det är ju helt klart en jättefin bil men tyvärr lite överprisad för många tjänstebilsförare. Eftersom det krävs ganska mycket extrautrustning för att få den schysst så försvinner den i konkurrensen när man gör en kalkyl, i alla fall för mig.
Rätt ok leasing:

https://www.bilia.se/bilar/mercedes-ben ... rbjudanden
Mercedes EQE SUV
Model 3 LR -21
toppo
elbilist
Inlägg: 570
Blev medlem: 28 aug 2022 08:35

Re: Mercedes GLC

Inlägg av toppo »

Electron skrev: 01 jun 2026 06:32
toppo skrev: 21 maj 2026 07:09
Off Grid Byggaren skrev: 20 maj 2026 21:35
Jag tycker det har varit väldigt tyst om nya Mercedes GLC.

Det är EX60 och iX3 det handlar mycket om.

Men det var en artikel i DN för en månad sen.

https://www.dn.se/motor/komfort-i-fokus ... cedes-glc/

Screenshot_20260520_213133_Dagens Nyheter.jpg
Ja tyvärr är det lite tyst om den. Det är ju helt klart en jättefin bil men tyvärr lite överprisad för många tjänstebilsförare. Eftersom det krävs ganska mycket extrautrustning för att få den schysst så försvinner den i konkurrensen när man gör en kalkyl, i alla fall för mig.
Rätt ok leasing:

https://www.bilia.se/bilar/mercedes-ben ... rbjudanden
Absolut, tyvärr kan vi inte nyttja operationell leasing för våra personalbilar. Det hade annars varit väldigt attraktivt!
ID4 GTX 340 hk MY25
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Nect
elbilist
Inlägg: 2294
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24

Re: Mercedes GLC

Inlägg av Nect »

Electron skrev: 01 jun 2026 06:32
toppo skrev: 21 maj 2026 07:09
Off Grid Byggaren skrev: 20 maj 2026 21:35
Jag tycker det har varit väldigt tyst om nya Mercedes GLC.

Det är EX60 och iX3 det handlar mycket om.

Men det var en artikel i DN för en månad sen.

https://www.dn.se/motor/komfort-i-fokus ... cedes-glc/

Screenshot_20260520_213133_Dagens Nyheter.jpg
Ja tyvärr är det lite tyst om den. Det är ju helt klart en jättefin bil men tyvärr lite överprisad för många tjänstebilsförare. Eftersom det krävs ganska mycket extrautrustning för att få den schysst så försvinner den i konkurrensen när man gör en kalkyl, i alla fall för mig.
Rätt ok leasing:

https://www.bilia.se/bilar/mercedes-ben ... rbjudanden
Var för bas/standard? Priset rusar nog iväg med tillvalen?

Men bra privatleasing, snudd på billigare än som förmånsbil.
Polestar 2 LRSM -25
BMW iX3 50 M-sport xDrive -26
Electron
Inlägg: 1039
Blev medlem: 14 apr 2021 09:02

Re: Mercedes GLC

Inlägg av Electron »

toppo skrev: 01 jun 2026 08:22
Electron skrev: 01 jun 2026 06:32
toppo skrev: 21 maj 2026 07:09
Off Grid Byggaren skrev: 20 maj 2026 21:35
Jag tycker det har varit väldigt tyst om nya Mercedes GLC.

Det är EX60 och iX3 det handlar mycket om.

Men det var en artikel i DN för en månad sen.

https://www.dn.se/motor/komfort-i-fokus ... cedes-glc/

Screenshot_20260520_213133_Dagens Nyheter.jpg
Ja tyvärr är det lite tyst om den. Det är ju helt klart en jättefin bil men tyvärr lite överprisad för många tjänstebilsförare. Eftersom det krävs ganska mycket extrautrustning för att få den schysst så försvinner den i konkurrensen när man gör en kalkyl, i alla fall för mig.
Rätt ok leasing:

https://www.bilia.se/bilar/mercedes-ben ... rbjudanden
Absolut, tyvärr kan vi inte nyttja operationell leasing för våra personalbilar. Det hade annars varit väldigt attraktivt!
Trist att ni inte kan nytta operationell leasing. Ett tips är att ringa runt till några återförsäljare, priser skiljer sig.
Mercedes EQE SUV
Model 3 LR -21