"While the A-Class and A2 are set to adopt a mini-MPV look, the next-gen 1 Series will stay true to its hatchback form while taking on the cues of the Neue Klasse design language first seen on the iX3 SUV and i3 saloon.
The new model is due in 2028, four years after the current car's major update and in alignment with BMW's plan to complete its Neue Klasse rollout within the next two and a half years."
Kul med en liten bakhjulsdriven elektrisk och sportig hatchback som inte är SUV/MPV-ish. Skönt med små bilar som kan vara fortsatt sportigt låga och inte trista höga och svajiga SUV/MPV (som trenden med nästan alla andra små EV tyvärr annars är). Gillar också att den blir bakhjulsdriven.
Kanske detta blir en framtida ersättare för vår nuvarande Mini Cooper SE F56. Ser oavsett fram emot denna!
NACP has added the Chinese car manufacturer Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, etc) to the list of international sponsors of the war: https://tinyurl.com/NACP-Geely
Kul, kan vara intressant i framtiden för byte av vår andrabil. Tycker dock jag får lite för mycket golf-känsla från bilderna, hoppas bättre irl
Den skall även komma i 2-dörrarsversion (som jag tycker en riktig hothatch skall ha) enligt BMWs designchef, så den skulle nog i rätt styling kunna bli en bra ersättare till vår Mini Cooper. Älskar vår Mini, men även om framhjulsdrift är en kul kultsak som har sin historiska plats på just en Mini Cooper, så föredrar jag egentligen förarmässigt bakhjulsdrift mycket mer.
Får den inte bara någon tråkig design (som VW/Golf som du befarar), och inte heller någon allt för grotesk BMW-design avart (ibland kan de ta ut svängarna lite väl mycket), så kommer det nog bli en mycket intressant bil även för oss att utvärdera som andra(/tredje)-bil om några år. Ser verkligen fram emot denna.
NACP has added the Chinese car manufacturer Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, etc) to the list of international sponsors of the war: https://tinyurl.com/NACP-Geely
Kul, kan vara intressant i framtiden för byte av vår andrabil. Tycker dock jag får lite för mycket golf-känsla från bilderna, hoppas bättre irl
Dom där bilderna är bara något som någon illustratör som jobbar för bilpublikationer hittat på för att illustrera artikeln. Den riktiga bilen kommer inte se ut så där. Antagligen inte ens i närheten.