BMW iX3 Buggar (neue klasse)
Moderator: Redaktion
-
Rennwagen
- Teslaägare
BMW iX3 Buggar (neue klasse)
Skapar tråd för att dela buggar på nya iX3an så man slipper kämpa själv och vet vilka problem som är gemensamma för alla bilar.
Har noterat en hel del buggar i infotainment som att:
3-D head-up display hoppar igång från tid till annan trots att jag slagit av den
Seg upplåsning av dörrarna ibland trots UWB i telefonen
Ställer inte alltid in stolen i enlighet med förarprofil
Startar ibland Android Auto vid start av bilen, ibland inte
Körljudet i kupén slår på sig själv ibland
Stänger av funktionen med ljudsignal vid låsning av bilen själv
.....
Vad har ni andra för buggar?
Har ni fått någon hjälp av Supporten BMW ConnectedDrive, Tel.: 020-575000 E-post: connecteddrive.se@bmw.se?
Det enda de säger till mig är att resetta genom attt hålla ned volymknappen och avinstallera appen och ominstallera allt = värdelös!
Eller har ni fått OTA uppdateringar än?
Har noterat en hel del buggar i infotainment som att:
3-D head-up display hoppar igång från tid till annan trots att jag slagit av den
Seg upplåsning av dörrarna ibland trots UWB i telefonen
Ställer inte alltid in stolen i enlighet med förarprofil
Startar ibland Android Auto vid start av bilen, ibland inte
Körljudet i kupén slår på sig själv ibland
Stänger av funktionen med ljudsignal vid låsning av bilen själv
.....
Vad har ni andra för buggar?
Har ni fått någon hjälp av Supporten BMW ConnectedDrive, Tel.: 020-575000 E-post: connecteddrive.se@bmw.se?
Det enda de säger till mig är att resetta genom attt hålla ned volymknappen och avinstallera appen och ominstallera allt = värdelös!
Eller har ni fått OTA uppdateringar än?
BMW iX3, 2026, Model S Plaid 2023, tidigare Model 3 Performance 2022, M3 2021, S90D 2019, 2016
-
ObscureEconomist
Re: BMW iX3 Buggar (neue klasse)
1. Har på den så kan inte uttala mig.
2. Någon enstaka gång men 99/100 gånger har det fungerat bra.
3. Inte stött på ännu.
4. Testat tvinga att android auto ska starta i android auto inställningarna på mobilen?
5. Har på det så vet inte
6. Har av det så vet inte.
2. Någon enstaka gång men 99/100 gånger har det fungerat bra.
3. Inte stött på ännu.
4. Testat tvinga att android auto ska starta i android auto inställningarna på mobilen?
5. Har på det så vet inte
6. Har av det så vet inte.
BMW iX3 50 xDrive -26
BMW i4 M50 -22
-
Jossi
- Teslaägare
Den envisas med, typ var tredje/fjärde dag, att lägga tillbaka assistenten i mitten av Panoramic Vision (har klockan där).
Det är typ enda buggen jag stött på och den är rätt störande för assistenten är ju svinful.
Edit:
Just det, typ två/tre gånger så har den laddat gästprofilen istället för min profil. Oftast när jag öppnat bakluckan eller passagerardörren innan
Det är typ enda buggen jag stött på och den är rätt störande för assistenten är ju svinful.
Edit:
Just det, typ två/tre gånger så har den laddat gästprofilen istället för min profil. Oftast när jag öppnat bakluckan eller passagerardörren innan
BMW IX3 2026
-
ObscureEconomist
Har upptäckt en liten bugg. Min bil visar en röd prick på statusdisplayen på bilen höger bak och en ruta men trycker man på den är allt okej, rutorna är uppe och ser inget som hänt fysiskt.
Visar det ibland och ibland inte.
BMW iX3 50 xDrive -26
BMW i4 M50 -22
-
Nect
- elbilist
Det händer titt som tätt för mig med, att assistenten kommer tillbaka trots att jag ersatt den med annan ikon.Jossi skrev: ↑04 jun 2026 11:02Den envisas med, typ var tredje/fjärde dag, att lägga tillbaka assistenten i mitten av Panoramic Vision (har klockan där).
Edit:
Polestar 2 LRSM -25
BMW iX3 50 M-sport xDrive -26
-
Jossi
- Teslaägare
Hände mig, öppna och stänga laddlocket löste det för migObscureEconomist skrev: ↑08 jun 2026 14:34Har upptäckt en liten bugg. Min bil visar en röd prick på statusdisplayen på bilen höger bak och en ruta men trycker man på den är allt okej, rutorna är uppe och ser inget som hänt fysiskt.
BMW IX3 2026
-
ObscureEconomist
Ska testa, pricken ser ut som laddlocket också men den verkar bara vara där ibland.
Haft några fler fall av att mobilen inte låser upp bilen direkt nu också. Lite irriterande faktiskt
Haft några fler fall av att mobilen inte låser upp bilen direkt nu också. Lite irriterande faktiskt
BMW iX3 50 xDrive -26
BMW i4 M50 -22
-
Nect
- elbilist
Vad för telefon?ObscureEconomist skrev: ↑08 jun 2026 19:36Ska testa, pricken ser ut som laddlocket också men den verkar bara vara där ibland.
Polestar 2 LRSM -25
-
Jossi
- Teslaägare
En grej jag noterat när jag kör med AC, fläktarna går hela tiden?
På min Model Y så gick fläktarna i början men sen när kupén nått önskad temperatur så blev det markant tystare i bilen.
På min IX3 så blir det behagligt klimat men fläktarna låter lika mycket hela tiden?
På min Model Y så gick fläktarna i början men sen när kupén nått önskad temperatur så blev det markant tystare i bilen.
På min IX3 så blir det behagligt klimat men fläktarna låter lika mycket hela tiden?
BMW IX3 2026
-
Nect
- elbilist
Fläkten styrs inte automatiskt, man får själv välja hastighet. Eller är det bara jag som inte hittar detJossi skrev: ↑08 jun 2026 21:27En grej jag noterat när jag kör med AC, fläktarna går hela tiden?
Polestar 2 LRSM -25
-
ObscureEconomist
Nä exakt, dom verkar inte ha något autoläge vilket känns väldigt konstigt. Dom går på low för mig nu och är helt tysta men det borde ju styras automatiskt.
25 ultra som telefon för ovanstående fråga. Ska fråga sambon om hon noterat något med sin 16 pro max men hon har inte klagat ännu iaf men hon använder bilen klart mindre än mig.
25 ultra som telefon för ovanstående fråga. Ska fråga sambon om hon noterat något med sin 16 pro max men hon har inte klagat ännu iaf men hon använder bilen klart mindre än mig.
BMW iX3 50 xDrive -26
BMW i4 M50 -22
-
macky
Första grejen jag reagerade på med min iX1. Att man ska ställa in intensiteten på fläkten. Men jag tror att den ändå ställer om utifrån uppnådd temperatur. Mer att man kan ha olika intensiv luftkonditionering/fläkt. Lite som att det finns ett eco-läge på andra märken.ObscureEconomist skrev: ↑09 jun 2026 07:37Nä exakt, dom verkar inte ha något autoläge vilket känns väldigt konstigt. Dom går på low för mig nu och är helt tysta men det borde ju styras automatiskt.
-
lawe
Min P2 hade nåt liknande. Så här beskriver Polstar det: "The climate system automatically adapts airflow as needed within the set blower speed, which means that airflow speed may vary slightly within the same blower speed."
Man satte alltså någon sorts grundinställning och sedan blev det variationer kring den inställningen
Man satte alltså någon sorts grundinställning och sedan blev det variationer kring den inställningen
Q8 e-tron 55 S-line 2024
Polestar 2 LE PP 2021
-
Edward123
Fläktfunktionen är lite märkligt.ObscureEconomist skrev: ↑09 jun 2026 07:37Nä exakt, dom verkar inte ha något autoläge vilket känns väldigt konstigt. Dom går på low för mig nu och är helt tysta men det borde ju styras automatiskt.
Gällande tele så har jag en S25 och behöver gåcin i Samsung Wallet för att öppna/låsa dvs det räcker inte med att vara nära bilen. Bör vara någon inställning jag missat och inte hittar.
-
Jossi
- Teslaägare
Har S25 UWB? https://swedroid.se/galaxy-s25-serien-p ... -utan-uwb/Edward123 skrev: ↑09 jun 2026 11:23Fläktfunktionen är lite märkligt.ObscureEconomist skrev: ↑09 jun 2026 07:37Nä exakt, dom verkar inte ha något autoläge vilket känns väldigt konstigt. Dom går på low för mig nu och är helt tysta men det borde ju styras automatiskt.
Gällande tele så har jag en S25 och behöver gåcin i Samsung Wallet för att öppna/låsa dvs det räcker inte med att vara nära bilen. Bör vara någon inställning jag missat och inte hittar.
BMW IX3 2026
-
mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Det skall väl räcka att lägga telefonen mot B-stolpen?Edward123 skrev: ↑09 jun 2026 11:23Fläktfunktionen är lite märkligt.ObscureEconomist skrev: ↑09 jun 2026 07:37Nä exakt, dom verkar inte ha något autoläge vilket känns väldigt konstigt. Dom går på low för mig nu och är helt tysta men det borde ju styras automatiskt.
Det krävs en S25+ eller Ultra för att remote unlock skall funka.
Jag har själv en S25, fast jag måste nog ändå köpa en ny telefon när jag går i pension eftersom denna är min jobbtelefon (med dual SIM).
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
-
Edward123
Det förklarar ju saken, får lägga beslag på sambons s26Jossi skrev: ↑09 jun 2026 11:57Har S25 UWB? https://swedroid.se/galaxy-s25-serien-p ... -utan-uwb/Edward123 skrev: ↑09 jun 2026 11:23Fläktfunktionen är lite märkligt.ObscureEconomist skrev: ↑09 jun 2026 07:37Nä exakt, dom verkar inte ha något autoläge vilket känns väldigt konstigt. Dom går på low för mig nu och är helt tysta men det borde ju styras automatiskt.
-
mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Det hjälper inte, det krävs + eller Ultra även för S26.Edward123 skrev: ↑09 jun 2026 12:58Det förklarar ju saken, får lägga beslag på sambons s26Jossi skrev: ↑09 jun 2026 11:57Har S25 UWB? https://swedroid.se/galaxy-s25-serien-p ... -utan-uwb/Edward123 skrev: ↑09 jun 2026 11:23Fläktfunktionen är lite märkligt.ObscureEconomist skrev: ↑09 jun 2026 07:37Nä exakt, dom verkar inte ha något autoläge vilket känns väldigt konstigt. Dom går på low för mig nu och är helt tysta men det borde ju styras automatiskt.
Gällande tele så har jag en S25 och behöver gåcin i Samsung Wallet för att öppna/låsa dvs det räcker inte med att vara nära bilen. Bör vara någon inställning jag missat och inte hittar.![]()
Volvo PV 544 Special 1963
-
benke_berguv
Om klimatanläggningen funkar lika på denna som på övriga BMW så ställer själva fläktknappen inte faktiskt hastighet utan vilket spann den ska jobba inom kan man säga.
Brukar i andra bilar kallas för ”eco-normal-fast” eller liknande i nån meny men här finns det lätttilgänglig, i allafall på övriga BMW-modeller.
//Benke
Brukar i andra bilar kallas för ”eco-normal-fast” eller liknande i nån meny men här finns det lätttilgänglig, i allafall på övriga BMW-modeller.
//Benke
-
Rennwagen
- Teslaägare
Någon som vet varför iX3 behöver UWB och inte Tesla? Är det högre säkerhet eller bara dåligt beslut?mikebike skrev: ↑09 jun 2026 12:59Det hjälper inte, det krävs + eller Ultra även för S26.Edward123 skrev: ↑09 jun 2026 12:58Det förklarar ju saken, får lägga beslag på sambons s26Jossi skrev: ↑09 jun 2026 11:57Har S25 UWB? https://swedroid.se/galaxy-s25-serien-p ... -utan-uwb/Edward123 skrev: ↑09 jun 2026 11:23Fläktfunktionen är lite märkligt.ObscureEconomist skrev: ↑09 jun 2026 07:37Nä exakt, dom verkar inte ha något autoläge vilket känns väldigt konstigt. Dom går på low för mig nu och är helt tysta men det borde ju styras automatiskt.
Gällande tele så har jag en S25 och behöver gåcin i Samsung Wallet för att öppna/låsa dvs det räcker inte med att vara nära bilen. Bör vara någon inställning jag missat och inte hittar.![]()
BMW iX3, 2026, Model S Plaid 2023, tidigare Model 3 Performance 2022, M3 2021, S90D 2019, 2016
-
ObscureEconomist
Tesla kör BLE vilket har markant lägre säkerhet än UWB
BMW iX3 50 xDrive -26
BMW i4 M50 -22
-
Freez
- Teslaägare
Nja dessa tekniker är inte svart eller vitt, finns både fördelar och nackdelar med BLE vs UWB. Tesla stödjer UWB.
Senast redigerad av Freez, redigerad totalt 1 gånger.
MYP -25
MY RWD -23 (såld)
MY RWD -23 (såld)
-
psaaf
- Teslaägare