Väntrum model Y Juniper

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

T3sl4M0d3lY
Inlägg: 21
Blev medlem: 27 apr 2026 20:37

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av T3sl4M0d3lY »

Finns lite hopp ändå…

Fick vin i Tesla appen nu på morgonen och i Tost appen står det att den är i produktion.


Frågar jag dock AI i tost appen så säger den att bilen redan är byggd. Lite osäker vilket som stämmer:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Beställning 17 april:
Model Y/Pearl white/Svart interiör/AWD-7sits


Lev datum: 29 juni - 30 juni (30 juni - bokat)
Reg plåt 22/6
Avtal ok:at 22/6
(VIN i appen: 19/6)
Juni
Juli
Aug - Sept

Befintliga bilar:
VW Tiguan -16
VW ID3 -25
Motard90
Inlägg: 5
Blev medlem: 27 maj 2026 19:22

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Motard90 »

T3sl4M0d3lY skrev: 19 jun 2026 08:12
Finns lite hopp ändå…

Fick vin i Tesla appen nu på morgonen och i Tost appen står det att den är i produktion.


Frågar jag dock AI i tost appen så säger den att bilen redan är byggd. Lite osäker vilket som stämmer:
Va kul! Då finns det hopp trots allt
Beställt:
Model Y Performance Diamond black med vit interiör
2026-04-28
Användarvisningsbild
Freijd
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 31 maj 2023 22:12

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Freijd »

Fick vin i appen idag. I boring tracker kom den 9/6.
Beställde 11/4
Leveransfönster 30/6-5/7
MY RWD svart/svart 12 Maj -23
M3 RWD standard vit/svart -26
MY AWD Premium QS/svart -26
Tomp1337
Inlägg: 62
Blev medlem: 17 apr 2026 20:54

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Tomp1337 »




Verkar som UK leveransproblem är lösta iaf.
MY AWD Premium, 7-sits, Svart/Vit, FSD
Beställt: 7/4

Est.
260428: 1-23 juni
260428: juni
260529: 27-30 juni(+Slutfaktura)
260609: Handpenning betalning
260616: VIN i app
260617: RegNr
260618: Finansavtal signerat
260627: Hämta
certel
Inlägg: 56
Blev medlem: 19 apr 2026 22:43

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av certel »

Freijd skrev: 19 jun 2026 11:11
Fick vin i appen idag. I boring tracker kom den 9/6.
Beställde 11/4
Leveransfönster 30/6-5/7
🎉
Vilket leveranscenter har du?
Model Y AWD LR / Stealth Grey / Black / 19” + vinterhjul (odubbat)

Beställd: 10/4

10/4: Beräknad leverans 16-30 Juni
27/4: Beräknad leverans Aug-Sep
11/6: VIN, Slutfaktura, leverans 4-9 Juli
22/6: Bokad leverans 30/6
Pickup: Stockholm
Trilsk
Inlägg: 2
Blev medlem: 11 jun 2026 18:56

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Trilsk »

Vad använder ni för appar för att följa ordern? Förutom Teslas egna då.
Användarvisningsbild
DolbyAtmos
Inlägg: 4
Blev medlem: 01 jun 2026 09:36

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av DolbyAtmos »

Trilsk skrev:
Vad använder ni för appar för att följa ordern? Förutom Teslas egna då.
Boring order tracker (toast) kör då jag. Vet inte om det finns fler. Min första Tesla som jag precis beställt.
ONLYzx
Inlägg: 2
Blev medlem: 20 jun 2026 22:15

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av ONLYzx »

Hej till er alla!
Har nu beställt en Model Y LR AWD, Quicksilver med 20” Helix. Leveransen var Sept-Okt i Torsdags när jag la beställningen men dagen efter ändrades den till Okt-Nov :)
Hoppas den kommer tidigare…
Några tips till mig som ny Tesla ägare?

/ONLYzx
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare
Inlägg: 938
Blev medlem: 28 jul 2021 18:08

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Dexter86 »

Shiiiet, alla beställer AWD, känns som jag kommer ångra mitt val av RWD :o :shock: :D
ONLYzx
Inlägg: 2
Blev medlem: 20 jun 2026 22:15

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av ONLYzx »

:)) Vad jag har förstått är att RWD har bästa räckvidden så, det beror vad man är ute efter :)
humandecoy
Inlägg: 24
Blev medlem: 16 apr 2026 10:19

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av humandecoy »

Nu fick jag leverans tid bokad, 15:30 den 30 juni, precis på håret att dom han med Juni då :D

Men jag har inget regnummer i tesla appen ännu, bara VIN. Det är ju lite lustigt kan man tycka när den ska levereras nästa vecka. Ska höra med Tesla om man skulle kunna få bilen lite tidigare.


Model Y standard vit.
T3sl4M0d3lY
Inlägg: 21
Blev medlem: 27 apr 2026 20:37

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av T3sl4M0d3lY »

Samma här! Fast 15:15 😅

Har också bara vin inget reg men det löser sig nog.

Jag såg inga andra tider i appen.
Beställning 17 april:
Model Y/Pearl white/Svart interiör/AWD-7sits


Lev datum: 29 juni - 30 juni (30 juni - bokat)
Reg plåt 22/6
Avtal ok:at 22/6
(VIN i appen: 19/6)
Juni
Juli
Aug - Sept

Befintliga bilar:
VW Tiguan -16
VW ID3 -25
humandecoy
Inlägg: 24
Blev medlem: 16 apr 2026 10:19

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av humandecoy »

T3sl4M0d3lY skrev: 22 jun 2026 13:27
Samma här! Fast 15:15 😅

Har också bara vin inget reg men det löser sig nog.

Jag såg inga andra tider i appen.
vafan jag beställde en hel vecka innan dig haha :D
humandecoy
Inlägg: 24
Blev medlem: 16 apr 2026 10:19

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av humandecoy »

Fick nu även regnummer.
T3sl4M0d3lY
Inlägg: 21
Blev medlem: 27 apr 2026 20:37

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av T3sl4M0d3lY »

humandecoy skrev: 22 jun 2026 13:54
T3sl4M0d3lY skrev: 22 jun 2026 13:27
Samma här! Fast 15:15 😅

Har också bara vin inget reg men det löser sig nog.

Jag såg inga andra tider i appen.
vafan jag beställde en hel vecka innan dig haha :D

Äsch en vecka hit och dit ingen stor grej :) . Finns andra som väntat mycket längre.


Reg på plats!

Avtal signerat!
Beställning 17 april:
Model Y/Pearl white/Svart interiör/AWD-7sits


Lev datum: 29 juni - 30 juni (30 juni - bokat)
Reg plåt 22/6
Avtal ok:at 22/6
(VIN i appen: 19/6)
Juni
Juli
Aug - Sept

Befintliga bilar:
VW Tiguan -16
VW ID3 -25
Användarvisningsbild
Freijd
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 31 maj 2023 22:12

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Freijd »

certel skrev: 20 jun 2026 22:45
Freijd skrev: 19 jun 2026 11:11
Fick vin i appen idag. I boring tracker kom den 9/6.
Beställde 11/4
Leveransfönster 30/6-5/7
🎉
Vilket leveranscenter har du?
Jönköping. fick regnummer idag och blev inbokad automatiskt för leverans 30/6 😎
MY RWD svart/svart 12 Maj -23
M3 RWD standard vit/svart -26
MY AWD Premium QS/svart -26
Användarvisningsbild
Letalis
Teslaägare
Inlägg: 118
Blev medlem: 11 feb 2020 20:58
Ort: Västerlanda
Referralkod: ts.la/roger897563

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Letalis »

Jag har fått upphämtningdatum eftermiddagen 30/6
Beställde som sagt 29/5
Nissan Leaf 40kWh 2018
Hyundai Ioniq 5 Advanced RWD 2021
Model Y LR 2024

VW ID.4 GTX 2022
Beställt: GREY AWD 29/5,
bokad upphämtning Aminogatan GBG 30/6
certel
Inlägg: 56
Blev medlem: 19 apr 2026 22:43

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av certel »

Letalis skrev: 22 jun 2026 15:57
Jag har fått upphämtningdatum eftermiddagen 30/6
Beställde som sagt 29/5
Nästan orimligt snabb leverans.. bara att gratulera!
7-sits?

Vilket leveranscenter?
Model Y AWD LR / Stealth Grey / Black / 19” + vinterhjul (odubbat)

Beställd: 10/4

10/4: Beräknad leverans 16-30 Juni
27/4: Beräknad leverans Aug-Sep
11/6: VIN, Slutfaktura, leverans 4-9 Juli
22/6: Bokad leverans 30/6
Pickup: Stockholm
Motard90
Inlägg: 5
Blev medlem: 27 maj 2026 19:22

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Motard90 »

Är nästan lite avundsjuk på er haha. Jag har inte fått något besked alls! När jag får bilen så kommer jag radera Boring appen och aldrig vilja se den igen.
Beställt:
Model Y Performance Diamond black med vit interiör
2026-04-28
certel
Inlägg: 56
Blev medlem: 19 apr 2026 22:43

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av certel »

Letalis skrev: 22 jun 2026 15:57
Jag har fått upphämtningdatum eftermiddagen 30/6
Beställde som sagt 29/5
Fick också tid för upphämtning i Stockholm 30/6 precis. 🎉
Model Y AWD LR / Stealth Grey / Black / 19” + vinterhjul (odubbat)

Beställd: 10/4

10/4: Beräknad leverans 16-30 Juni
27/4: Beräknad leverans Aug-Sep
11/6: VIN, Slutfaktura, leverans 4-9 Juli
22/6: Bokad leverans 30/6
Pickup: Stockholm
dad_bod
Inlägg: 4
Blev medlem: 02 jun 2026 15:20

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av dad_bod »

Blev idag tilldelad leveransdatum 30/6 men har fortfarande inte fått VIN och regnr…
29/4: Beställd - MY Premium LR RWD / Marine blue / Black / 19”
29/4: Beräknad leverans - jul-aug
11/6: VIN i BOT-appen, slutfaktura, beräknad lev 25-30 juni
16/6: Slutfaktura betald
22/6: Upphämtning bokad 30 juni
23/6: VIN i Tesla-appen
Användarvisningsbild
Lasse Hanson
Teslaägare
Inlägg: 16
Blev medlem: 23 jul 2020 19:00

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Lasse Hanson »

Samma här, leverans inbokad den 30:e men inget vin eller reg.nummer i appen ännu. Det kommer säkert när som, kul!
Model Y AWD LR / Stealth Grey / Black / 19”

Beställd: 21/4
Beräknad leverans aug - sept
Beräknad leverans 26 - 30 juni
Slutfaktura 16:e juni
Leverans inbokad 30:e juni
VIN i appen 23 juni
Spjute Viking
Inlägg: 7
Blev medlem: 23 mar 2026 19:07

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Spjute Viking »

Beställt Y standard 9/4. Vin i app för en vecka sedan. Registreringsnummer i app idag, liksom datum för upphämtning i Trelleborg den 30/6
Esfe
Inlägg: 14
Blev medlem: 10 apr 2026 13:57

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Esfe »

Upphämtning bokad 30/6
MY Premium AWD Pearl/Svart
Beställd 8/4
8/4: 21 juni - 30 juni
27/4: juni
4/6: Faktura
11/6: vin i Boring
11/6: leveransfönster 26 juni - 30 juni
22/6: leverans 30/6
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare
Inlägg: 938
Blev medlem: 28 jul 2021 18:08

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Dexter86 »

Såg två lagerbilar idag igen, Y Lr premium med lite lullull för 712.000…båda nu borta
Haffar någon alltså dessa spontant bara eller hur fsn fungerar det haha
Ganska mkt cash ändå