Tesla Juniper bromsljud
Moderator: Redaktion
-
Tint7708
Re: Tesla Juniper bromsljud
Min tid i början av juli inställd i väntan på delar.
Tror jag har fått inställt/uppskjutet tre gånger nu. Med allt det här regnet så är skriket tillbaka, så trist!
Model Y AWD 2025 Juniper
-
Dexter86
- Teslaägare
-
Byggare bob
Har samma problem som övriga.
För min del försvann problemet helt när jag bytte till standard/full regen bromsning.
I början när jag hade problemet var det främst vid låga hastigheter och regn det var som värst. (Och mindre regen broms inställningen.)
Model Y juniper.
Blir att boka service så dom tar det på garantin så låter det som
För min del försvann problemet helt när jag bytte till standard/full regen bromsning.
I början när jag hade problemet var det främst vid låga hastigheter och regn det var som värst. (Och mindre regen broms inställningen.)
Model Y juniper.
Blir att boka service så dom tar det på garantin så låter det som
-
Teacer
- Teslaägare
Hej. Jag gjorde som ni och bokade service för Gnisslande bromsar.
Kostnadsförslag 750 kronor fick jag i svar.
Någon annan som fått det?
Kostnadsförslag 750 kronor fick jag i svar.
Någon annan som fått det?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-
MangeT
- Teslaägare
Har fått bytt i maj efter att bokad tid tidigare tagits bort i väntan på delar. Kostade ingenting. Inte gnisslat sedan dess men har inte varit så mycket regn eller fukt heller så svårt att svara på om problemet försvunnit.
MangeT
2025 Model Y Juniper
2022 Model 3 LR - Såld!
2016 Model S60D - Såld!
2025 Model Y Juniper
2022 Model 3 LR - Såld!
2016 Model S60D - Såld!
-
Teacer
- Teslaägare
Avbokade och gjorde nytt serviceärende. Bromsarna har ju skrikigt sen dag 1.
-
togr82
- Teslaägare
Om du har garanti kvar ska det kosta NADA, 0 kr. Det är ett bekräftat fel av Tesla.
-
Teacer
- Teslaägare
[/quote]
Om du har garanti kvar ska det kosta NADA, 0 kr. Det är ett bekräftat fel av Tesla.
[/quote]
Ja. Det är en Juniper så alla borde väl fortfarande ha garanti? Min är i alla fall < 1 år gammal.
Edit: Vad dålig jag är på quote.
[/quote]
Ja. Det är en Juniper så alla borde väl fortfarande ha garanti? Min är i alla fall < 1 år gammal.
-
marsta77
- Teslaägare
Jag fixa min igår, dom bytte front break rotors. Jag fick 0 kr i kostnadsförslag.
Hänvisa till denna service bulletin. https://service.tesla.com/docs/ServiceB ... ors_R1.pdf
-
fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Jag fick mina bytta för några veckor sedan av Ranger i mitt garage här i Paris, €0.
Jag har inte haft klimat som gjort att jag kunnat avgöra någon skillnad, men jag hoppas det är ok nu.
/fth
Jag har inte haft klimat som gjort att jag kunnat avgöra någon skillnad, men jag hoppas det är ok nu.
/fth
2016 X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
2026 YLR4WD Quicksilver
2026 YLR4WD Quicksilver
-
togr82
- Teslaägare
[/quote]
[/quote]
Kolla då med Tesla varför just du ska betala 750kr. Jag gissar att du skrivit något mer i din request som dom ska göra. Borde stå i deras prisförslag vad det är dom ska göra?
-
lujoman
Fått bokad service uppskjuten tre gånger nu. Har fått boka tid i maj, juni och juli som alla blev avbokade.
Nu tid i slutet av september..
Nu tid i slutet av september..
Stod 750 kr för mig med, och jag antar att det är standardpriset för denna typ av service. Men jag hörde mig för i chatten för servicen och hänvisade till att det ska vara kostnadsfritt för detta fel och då ändrade dom till 0 kr.