Dags om någon vecka att hämta bilen, vad rekommenderar ni att köpa för tillbehör? Det jag tänkt än så länge är mattor och inredning till facken.
Vilken är bästa shop, teslas egna eller annan?
Ge mig alla tips ni har till en förstagångs ägare av både tesla och elbil!
3W mattor, är nog billigast direkt från 3W, och Spigen fack från Amazon.
De är billigare på Amazon, vad jag kan se!
Jag har 3W mattorna, 10 delar i korgen så att de ska beställas så fort leverans datumet anges.
Dags om någon vecka att hämta bilen, vad rekommenderar ni att köpa för tillbehör? Det jag tänkt än så länge är mattor och inredning till facken.
Väntar på min första MY också, är det stor skillnad på mattorna från 3W kontra xpe mattpaketet som finns på tesma för cirka 2000kr? Verkar ju finnas en uppsjö med olika märken på mattor och många ser väldigt lika ut.
Ingen aning om skillnaden på mattorna, de jag har från 3W i min AWD Juniper passar perfekt och har en rejäl kant som håller barnens skräp på mattan
De är billigare på Amazon, vad jag kan se!
Jag har 3W mattorna, 10 delar i korgen så att de ska beställas så fort leverans datumet anges.
lägger man mattorna från 3W i varukorgen och fyller i mail osv i några dagar så brukar man få en rabattkod på 20% via mail. Det funkade för någon vecka sedan i alla fall när syrran beställde mattor till sin nya bil. Testa om 3WRE20 ger dig bättre pris
Vad levereras en Y Standard med? Har läst vissa som fått stänkskydd monterade och någon form av PPF. Men vad kommer från fabrik utan att man varken betalar extra eller har tur?
Följer någon form av mattor med? Laddkabel?
Har ställt frågan till säljaren men inte fått något svar
Vad levereras en Y Standard med? Har läst vissa som fått stänkskydd monterade och någon form av PPF. Men vad kommer från fabrik utan att man varken betalar extra eller har tur?
Jag köpte min helt i basutförande och fick den med stänkskydd fram, ppf i bakkant på bakdörrarna mot bakskärmen, tygmattor, första hjälpen-kit och laddkabel. Ingen hatthylla.
Jag köpte min helt i basutförande och fick den med stänkskydd fram, ppf i bakkant på bakdörrarna mot bakskärmen, tygmattor, första hjälpen-kit och laddkabel. Ingen hatthylla.
Tack! Inga mattor alls eller endast tyg?
Löstagbara tygmattor som är fästa med kardborre. Inga gummimattor. Det jag fick med i Teslan känns inte snålt utan helt rimligt. Skillnaden från när jag köpte ny BMW för 10 år sedan var att jag då kunde deala till mig gummimattor och vinterhjul, vilket inte funkade hos Tesla.
Tack! Inga mattor alls eller endast tyg?
Löstagbara tygmattor som är fästa med kardborre. Inga gummimattor. Det jag fick med i Teslan känns inte snålt utan helt rimligt. Skillnaden från när jag köpte ny BMW för 10 år sedan var att jag då kunde deala till mig gummimattor och vinterhjul, vilket inte funkade hos Tesla.
Allt handlar ju också om tydlighet, vet man vad som ingår och kan förvänta sig och väljer att handla så har man ju inte så mycket att komma med efteråt
Provkörde en i Segeltorp en vecka innan jag beställde, den gick sjukt bra, fick sportbilskänsla av den. Gick så in i hvete i svängarna, så valet mellan long range och performance var lätt.
Hade gjort exakt samma sak. Så, relativt lite (ett tyskt "komfortpaket" bort) som skiljer i pris, men enormt skillnad om man kör aktivt med bilarna.
Man får, IMO, väldigt mycket extra för den lilla (i sammanhanget) extra prisskillnaden. Grattis till beställningen, och hoppas att det inte dröjer extremt länge innan du får den!
NACP has added the Chinese car manufacturer Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, etc) to the list of international sponsors of the war: https://tinyurl.com/NACP-Geely
Tygmattor kommer med som standard (vilket jag inte trodde att det skulle göra) och så även 32A Typ2 laddkabel (dock ej någon portabel EVSE). Så det var en positiv överraskning för mig!
Det jag köpt till, som inte kom med, är en förvaringsask för facket under armstödet och hatthylla (ingår i Premium och Performance, men inte i standardmodellerna). Dessa hade jag köpt innan leverans av bilen så de väntade bara på själva bilen som kom i förra veckan.
Har även nu idag beställt en USB-hub för facket under armstödet (har bara en ynka USB-C, men med denna så får man fyra stycken USB-C-uttag där) och skyddande allvädersmattor för bagageutrymmet (vi skall mest frakta skräp och prylar i bilen).
Förhoppningsvis så kommer dessa under nästa vecka! Hoppas att det inte är för mycket semestertider i Nederländerna.
NACP has added the Chinese car manufacturer Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, etc) to the list of international sponsors of the war: https://tinyurl.com/NACP-Geely
Tesla appen säger leverans Okt-Nov men sedan i Torsdags ser man i Boring OT appen troligen leverans den 7:e Sept?!
Ni som har redan gått igenom detta, kan gärna förklara lite extra så jag hänger med
Är det bara en beräkning som beror på antal leveranser innan, eller bara dem bilarna/ägarna som har varit med i Boring appen…?
Tack på förhand
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Tesla appen säger leverans Okt-Nov men sedan i Torsdags ser man i Boring OT appen troligen leverans den 7:e Sept?!
Ni som har redan gått igenom detta, kan gärna förklara lite extra så jag hänger med
Är det bara en beräkning som beror på antal leveranser innan, eller bara dem bilarna/ägarna som har varit med i Boring appen…?
Tack på förhand
Jag har uppsk. leverans september i Tesla appen och ett förväntat VIN 14/8 i Boring, med leverans 1/9.
Beställde min MY den 12/6 så jag hoppas att det kan stämma någorlunda. Intressant om andra kan bekräfta som redan fått sin bil levererad om det stämmer i tidslinje
Tygmattor kommer med som standard (vilket jag inte trodde att det skulle göra) och så även 32A Typ2 laddkabel (dock ej någon portabel EVSE). Så det var en positiv överraskning för mig!
Det jag köpt till, som inte kom med, är en förvaringsask för facket under armstödet och hatthylla (ingår i Premium och Performance, men inte i standardmodellerna). Dessa hade jag köpt innan leverans av bilen så de väntade bara på själva bilen som kom i förra veckan.
Har även nu idag beställt en USB-hub för facket under armstödet (har bara en ynka USB-C, men med denna så får man fyra stycken USB-C-uttag där) och skyddande allvädersmattor för bagageutrymmet (vi skall mest frakta skräp och prylar i bilen).
Förhoppningsvis så kommer dessa under nästa vecka! Hoppas att det inte är för mycket semestertider i Nederländerna.
Smart med usb hubben! Du får gärna skicka länkarna eller lägga ut dem här då vi också reagerade på att det bara fanns en USB-C i armstödet vid provkörningen.
Smart med usb hubben! Du får gärna skicka länkarna eller lägga ut dem här då vi också reagerade på att det bara fanns en USB-C i armstödet vid provkörningen.
Jo, det var lite småsnålt tycker jag med endast ett. Våra tidigare Teslor (från 2019 respektive 2021) har alltid haft minst två USB (antingen A respektive C) uttag i centerkonsolen.
Någon med beställning från april som inte fått något VIN ännu?
Beställde min Ultra Red AWD Premium den 19/4, först visade lev.mitten på juli sen ändrades till aug-sep. inget nytt hittills
Beställde en likadan 10/4. Hade först leverans mellan 15-30 juni. Det verkar inte ha levererats röda bilar till sverige på ett bra tag nu. Hoppas vi båda får det snart
Beställde en model y performance quicksilver 27/5. Vid beställning på hemsidan så var det uppskattad leverans augusti-september men när allt var klart i appen så är uppskattad leverans juli-augusti och ingen uppdatering sedan dess.
Någon med beställning från april som inte fått något VIN ännu?
Beställde min Ultra Red AWD Premium den 19/4, först visade lev.mitten på juli sen ändrades till aug-sep. inget nytt hittills
Beställde en likadan 10/4. Hade först leverans mellan 15-30 juni. Det verkar inte ha levererats röda bilar till sverige på ett bra tag nu. Hoppas vi båda får det snart
beställde röd performance 9/4, leverans 11/6. Så dom verkar prioritera performance.