Enligt denna artikel så låter det som att han gör det, vilket bara i sig måste vara ett gott tecken på att han gillar bilen och/eller är väldigt nyfiken på vad den klarar av.
http://www.mestmotor.se/recharge/artikl ... pilot-igen
Volvochef kör Tesla ofta
Moderator: Redaktion
Volvochef kör Tesla ofta
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Volvochef kör Tesla ofta
Någon som vet hur systemet i S90 och V90 fungerar?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Volvochef kör Tesla ofta
10-35 sekunder för att sätta sig in i körningen igen...? Då ska man nog fundera på att lämna tillbaka körkortet!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Volvochef kör Tesla ofta
På XC90 funkar köpiloten, hyggligt. Men den kräver ordentliga linjer på båda sidor, så att den kan identifiera körfältet. Vidare så måste man, i alla fall i min version av mjukvara, trycka till gasen när man stannat för att få den att rulla vidare.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Volvochef kör Tesla ofta
Det får man nog räkna med för autonoma system om föraren gör något helt annat, typ läser en bok. När bilen pockar på uppmärksamhet så tar det ett tag att komma in i matchen. Kortare tid såklart om man sneglar på vägen medan man gör något annat.Iceman skrev:10-35 sekunder för att sätta sig in i körningen igen...? Då ska man nog fundera på att lämna tillbaka körkortet!
Men så ska man ju inte använda Teslas autopilot.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Volvochef kör Tesla ofta
jamenförfan, 10 sekunder, de är 250 meter i 90
han snackar skit,
tesla's ap skulle jag jämföra med att övningsköra med en normalbegåvad ungdom, typ 4-5 tillfället, med mycket
bättre möjligheter att ta "över" och det är väl tillåtet i de flesta länder, är det något land som kräver dubbelkommando för privat övningskörning?
han snackar skit,
tesla's ap skulle jag jämföra med att övningsköra med en normalbegåvad ungdom, typ 4-5 tillfället, med mycket
bättre möjligheter att ta "över" och det är väl tillåtet i de flesta länder, är det något land som kräver dubbelkommando för privat övningskörning?
ms 76132 "Eleamore"
Re: Volvochef kör Tesla ofta
Ska man tolka följande:
*Volvos system kommer aldrig ta några fel beslut
*Volvos system kommer aldrig att vara autonomt i högre hastigheter så att "föraren" har god tid på sig att sätta sig in i körningen. Om sensorer inte kan se längre än 100 meter kommer alltså farten aldrig överstiga 40 km/h eller 10 m/s ifall man vill att "föraren" skall ha 10 sekunder på sig. Ifall man vill att föraren skall ha 35 sekunder på sig så blir hastigheten 10 km/h. Nu kan inte alla sensorerna se längre än några meter plus att förutsättningen är att allt omkring bilen är stillastående. Skulle mötande bil också köra i samma hastighet så är begränsningen 20 km/h för 10 sekunders förvarning och sensorer som "ser 100 meter"...
på detta sätt?Det värsta som kan hända, enligt Peter Mertens, är att föraren litar på systemet men att det tar fel beslut baserad på en av tusentals variabler. Då måste en dagdrömmande förare vakna upp och rädda situationen på nolltid. Föraren behöver mellan 10 och 35 sekunder för att sätta sig in i körningen igen.
*Volvos system kommer aldrig ta några fel beslut
*Volvos system kommer aldrig att vara autonomt i högre hastigheter så att "föraren" har god tid på sig att sätta sig in i körningen. Om sensorer inte kan se längre än 100 meter kommer alltså farten aldrig överstiga 40 km/h eller 10 m/s ifall man vill att "föraren" skall ha 10 sekunder på sig. Ifall man vill att föraren skall ha 35 sekunder på sig så blir hastigheten 10 km/h. Nu kan inte alla sensorerna se längre än några meter plus att förutsättningen är att allt omkring bilen är stillastående. Skulle mötande bil också köra i samma hastighet så är begränsningen 20 km/h för 10 sekunders förvarning och sensorer som "ser 100 meter"...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Volvochef kör Tesla ofta
Bra liknelse. Du kan lita på den som övningskör på vissa sträckor på andra måste du vara mer redo att ta över.12man skrev:jamenförfan, 10 sekunder, de är 250 meter i 90
han snackar skit,
tesla's ap skulle jag jämföra med att övningsköra med en normalbegåvad ungdom, typ 4-5 tillfället, med mycket
bättre möjligheter att ta "över" och det är väl tillåtet i de flesta länder, är det något land som kräver dubbelkommando för privat övningskörning?