Väntrum model Y Juniper
Moderator: Redaktion
-
Kajsthlm
Re: Väntrum model Y Juniper
Jag provkörde bilen jag ville ha. Ville inte göra någon beställning tills jag vet vad jag får för min bil. Leveranstid när jag skulle beställa var oktober. Fick sedan samtal från Tesla säljare att jag kan avbryta min beställning när som helst och få full återbetalning på insatsen om jag ångrade mig. Fick det skriftlig så jag gick vidare med beställningen. Jag gjorde min beställning 28:e Juni.
Helt plötsligt ändrades min leveranstid från oktober till 21-26 juli typ samma datum som någon annan skrev här tidigare. Så jag sålde min bil till tredje part. Nu är jag utan bil.
Fick slutfakturan, det står att bilen kör 30km, är detta normalt? Vill liksom inte ha en bil som någon annan fått och valt att inte behålla den efter provkörningen…
Helt plötsligt ändrades min leveranstid från oktober till 21-26 juli typ samma datum som någon annan skrev här tidigare. Så jag sålde min bil till tredje part. Nu är jag utan bil.
Fick slutfakturan, det står att bilen kör 30km, är detta normalt? Vill liksom inte ha en bil som någon annan fått och valt att inte behålla den efter provkörningen…
-
Dexter86
- Teslaägare
-
martinot
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin65735
Jag vet inte. Jag tänker inte så mycket på det, och är inte heller så stressad. Jag har alltid bara beställt våra nya Teslor hos tesla.com, och sedan hänger jag med när appen uppdaterar mig och säger när jag skall göra något.ONLYzx skrev: ↑06 jul 2026 14:49Tesla appen säger leverans Okt-Nov men sedan i Torsdags ser man i Boring OT appen troligen leverans den 7:e Sept?!
Ni som har redan gått igenom detta, kan gärna förklara lite extra så jag hänger med
Är det bara en beräkning som beror på antal leveranser innan, eller bara dem bilarna/ägarna som har varit med i Boring appen…?
Tack på förhand
Tycker det fungerar bra, och stressar inte upp mig med att följa bilens tillverkning i Boring-appen, forumtrådar, etc. Den kommer när den kommer, och för mig så stämde deras uppskattning (slutet av juni) från start hyfsat väl när den väl kom (hämtade 29/6), även om det inte var så viktigt för mig.
NACP has added the Chinese car manufacturer Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, etc) to the list of international sponsors of the war: https://tinyurl.com/NACP-Geely
Alriks Bilar - Kinas bilindustri kraschar: https://tinyurl.com/Alrik-CCP
Alriks Bilar - Kinas bilindustri kraschar: https://tinyurl.com/Alrik-CCP
-
vikingtir
- Teslaägare
Fråga Tesla om de 3 mil?Kajsthlm skrev: ↑08 jul 2026 20:21Jag provkörde bilen jag ville ha. Ville inte göra någon beställning tills jag vet vad jag får för min bil. Leveranstid när jag skulle beställa var oktober. Fick sedan samtal från Tesla säljare att jag kan avbryta min beställning när som helst och få full återbetalning på insatsen om jag ångrade mig. Fick det skriftlig så jag gick vidare med beställningen. Jag gjorde min beställning 28:e Juni.
När bilen tillverkas den kör från produktion linjen till parkering ca1-2 km och väntar på att levereras. Säger vi 1-2 km till lasta på, lasta av under transporten. Så under 10km borde det vara, enkelt matte. Men 3 mil är för mycket, tycker jag
Model X silver såld 2026
Model Y Premium AWD Ultra Red beställt 19/4
-
manneson
Tror de där 30km de skriver är med marginal.
Betyder inte att bilen faktiskt rullat det.
Betyder inte att bilen faktiskt rullat det.
-
Jossi
- Teslaägare
När jag hämtade min Model Y i Stockholm för 3 år sedan hade den 30km på mätaren.
BMW IX3 2026
-
Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus93984
3000m på min
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Y Performance FSD -27 / $ Plaid -23 / 3P -19 / Peugeot e-208 -22 / SigenStor/ Rökfri sedan 2012-02-10 (Nissan Leaf)
-
AAKEE
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ke18519
Tesla skriver 30 eller kanske rent 50km för att ha lite marginal för det lilla bilen behöver köras. det stod ngt liknande på min bil men den hade ungefär en mil vill jag minnas. Det varierar såklart med vilken fabrik, transportsätt mmvikingtir skrev: ↑09 jul 2026 00:56Fråga Tesla om de 3 mil?Kajsthlm skrev: ↑08 jul 2026 20:21Jag provkörde bilen jag ville ha. Ville inte göra någon beställning tills jag vet vad jag får för min bil. Leveranstid när jag skulle beställa var oktober. Fick sedan samtal från Tesla säljare att jag kan avbryta min beställning när som helst och få full återbetalning på insatsen om jag ångrade mig. Fick det skriftlig så jag gick vidare med beställningen. Jag gjorde min beställning 28:e Juni.
När bilen tillverkas den kör från produktion linjen till parkering ca1-2 km och väntar på att levereras. Säger vi 1-2 km till lasta på, lasta av under transporten. Så under 10km borde det vara, enkelt matte. Men 3 mil är för mycket, tycker jag![]()
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
-
vrid_i_skogen
- Teslaägare
Kan ju vara att bilen inte klarat något moment i den slutgiltiga kvalitetskontrollen på fabriken så de fått justera saker och köra om och om igen till de fått rätt på det. Men hur som helst så är den kollad och har lämnat fabriken så skulle jag inte tänka på de faktiska 30 km som Tesla eller deras anställda har kört med bilen. Den kommer leveransbesiktigas på din leveransanläggning så att allt motsvarar dina förväntningar på en ny bil. Glöm inte att om bilen inte skulle motsvara dina förväntningar eller om du tvekar på något annat sätt så kan du lämna tillbaka den inom 2 veckor från att du tagit emot den. Dock får du max köra 200 km under dessa två veckor om du vill kunna lämna tillbaka den! Jag upptäckte t o m att man får 150 km supercharge laddning kostnadsfritt av Tesla som lite smörjning för att man måste åka en bit för att ta emot bilen. Vet inte om någon berättat det tidigare men så är det.
-
leolulz
- Teslaägare
Stod samma på min slutfaktura. Milställning var bara några km på den faktiska bilen.
Man kanske får räkna med max 3 mil.
Man kanske får räkna med max 3 mil.
M3P -26
-
Motard90
Det står 30 km på min slutfaktura med.
Beställt:
Model Y Performance Diamond black med vit interiör
2026-04-28
2026-04-28
-
Dexter86
- Teslaägare
-
Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Y Performance FSD -27 / $ Plaid -23 / 3P -19 / Peugeot e-208 -22 / SigenStor/ Rökfri sedan 2012-02-10 (Nissan Leaf)
-
Motard90
Står uppskattad levereras 17-22 Juli.
Jag har fått VIN, reg nr, betalning klar och nu väntar jag på att få boka upphämtning.
Beställt:
2026-04-28
2026-04-28
-
Dexter86
- Teslaägare
-
vikingtir
- Teslaägare
Hur går det har du fått VIN eller någon klarhet med din bil?
Model X silver såld 2026
-
Gizmo6
Fel person som svarar, men jag hade förväntat VIN 4 juli som sedan flyttades varje dag och till slut hoppade datumet till 23 september och leverans 12 oktober. Den nya funktionen i appen behöver nog lite mer kött på benen innan det stämmer. Leverans augusti-september enligt tesla-appen. I övrigt helt dött ( semestertider såklart. Tvivlar starkt att tesla producerar 5000 bilar varje vecka rent generellt
-
Motard90
Beställt:
2026-04-28
2026-04-28
-
Vinny
- Referralkod: ts.la/viktor748060
En annan grej jag funderade på, jag missade att använda en referral code när jag beställde. Bara av ren nyfiken, vad fick man för någonting för den om man lade sin beställning i juni?
MY standard range rwd
Beställd 18/6
Uppskattad leverans i september
Beställd 18/6
Uppskattad leverans i september
-
DolbyAtmos
Jag fick 1000 km laddning så det är nog det man får.Vinny skrev:En annan grej jag funderade på, jag missade att använda en referral code när jag beställde. Bara av ren nyfiken, vad fick man för någonting för den om man lade sin beställning i juni?
-
mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Få 1 000 Kilometer gratis Supercharging med min rekommendationslänk.
Beställd: BMW iX3 50
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.