Tips på solskydd

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

maangee

Tips på solskydd

Inlägg av maangee »

Är lite intresserad av att skaffa solskydd till innertaket i form av ”mesh” som man klickar fast. Men de jag hittar verkar vara lite si o så vad gäller passform.

Har ni hittat ngt bra som sitter bra och ser snyggt ut? Har en Highland.
Användarvisningsbild
flanders
Teslaägare

Re: Tips på solskydd

Inlägg av flanders »

Jag köpte nåt billigt på aliexpress, sitter riktigt bra och ser original ut.
Vet inte hur pass mycket nytta de gör dock, hade 62 grader i kupén igår efter en dag i solen :?
Hoppas länken funkar https://a.aliexpress.com/_EwlhH2q
maangee

Inlägg av maangee »

flanders skrev: 17 jul 2026 13:25
Jag köpte nåt billigt på aliexpress, sitter riktigt bra och ser original ut.
Vet inte hur pass mycket nytta de gör dock, hade 62 grader i kupén igår efter en dag i solen :?
Hoppas länken funkar https://a.aliexpress.com/_EwlhH2q
Lite nytta borde det göra, men slipper ju den gassande solen rätt i huvudet. Borde vara så.

Jag beställde en liknande från amazon för 600kr, fördelen med amazon är smidigheten att returnera om man inte är nöjd.
Användarvisningsbild
Teslaaa
Teslaägare

Inlägg av Teslaaa »

Köpte på aliexpress, minns ej specifik modell men tror de flesta säljer i princip samma produkt eller nästan identisk.

Har gjort stor skillnad nu när vi är utomlands söderut jämfört med förra sommaren, kan starkt rekommendera.
Användarvisningsbild
flanders
Teslaägare

Inlägg av flanders »

Bli inte förvånad om paketet är väldigt litet sen när det dyker upp, mina var i alla fall hopvikta och efter att man vecklade ut dem igen ganska skrynkliga.
Men körde lite försiktigt med ånga från strykjärn sen var de släta och fina igen :)
maangee

Inlägg av maangee »

flanders skrev: 18 jul 2026 11:11
Bli inte förvånad om paketet är väldigt litet sen när det dyker upp, mina var i alla fall hopvikta och efter att man vecklade ut dem igen ganska skrynkliga.
Men körde lite försiktigt med ånga från strykjärn sen var de släta och fina igen :)
Fick solskyddet igår och mkt riktigt var det väldigt ihopvikt, och då ganska skrynkligt.

Har inte ännu försökt att få bort skrynklet utan har monterat det och hoppas att det ska försvinna av sig självt. Tror ni det kommer ske?

Körde du med strykjärn alltså med lite fukt?

Så här såg mina ut vid leverans.
IMG_3119.jpeg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
flanders
Teslaägare

Inlägg av flanders »

En riktigt solig och varm dag borde ju skrynklorna ge med sig lite i alla fall.
Hade ett vanligt strykjärn med ångfunktion, lite ångpuff först sen väldigt lätt med järnet så försvann dem.