Hej,
Har precis fått ett nytt ljud under bilens front (tesla modell y dual motor long range 2024). Precis under regplåten där fram kommer ljudet. Har ingen aning om vad det är och om jag själv kan bli av med det. I slutet av videon hör man hur ljudet slutar (låter som en fläkt?).
Konstigt ljud under fronten (VIDEO Finns)
Moderator: Redaktion
-
Nateer
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/oscar429660
-
Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Konstigt ljud under fronten (VIDEO Finns)
Kanske någon liten gren/pinne/buntband som sprätt upp och ligger mot fläkten. Oklart om det går att komma åt utan demontering av frunk som brukar vara lätt. Eller om man kan se något underifrån.
I andra hand gissar jag på ett fel på fläktmotorn.
I tredje hand något annat än fläkten
I tredje hand något annat än fläkten
Y Performance FSD -27 / $ Plaid -23 / 3P -19 / Peugeot e-208 -22 / SigenStor/ Rökfri sedan 2012-02-10 (Nissan Leaf)
-
AAKEE
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ke18519
Håller med. På vintern med is brukar det låta ungefär så. Sannolikheten för is just nu är….låg, så något annat som tar i fläkten…Tellus skrev: ↑24 jul 2026 23:18Kanske någon liten gren/pinne/buntband som sprätt upp och ligger mot fläkten. Oklart om det går att komma åt utan demontering av frunk som brukar vara lätt. Eller om man kan se något underifrån.
I tredje hand något annat än fläkten![]()
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
-
Bera_n
Man nan köra fläkten manuellt från serviceläget, då kan du höra om det är den som tar i nägot.
-
Nateer
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/oscar429660
Tack för er input!
Det satt några löv där som jag fick bort, tror att det avhjälpte problemet. Uppdaterar om det ändras
Det satt några löv där som jag fick bort, tror att det avhjälpte problemet. Uppdaterar om det ändras