The Supercharger Challenge
Moderator: Redaktion
- lator
- Teslaägare
Re: The Supercharger Challenge
Nej. Denna gången gäller det bara Sverige. Retur påbörjad.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Så än har ingen eg kört rejset med precis alla SuC:ar i en repa? Hrmmm frestande 
Hur många mil skulle det bli att ta allihop?
Det var ju några som räknade på det i en annan tråd...

Hur många mil skulle det bli att ta allihop?
Det var ju några som räknade på det i en annan tråd...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- lator
- Teslaägare
Menar du Sverige-laddarna? Ca 270 mil räknade jag med. Jag missade att ta alla laddarna mest av sociala skäl. Men vadå, nu måste jag ju försöka igen... 

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Är det någon överhuvudtaget som laddat på samtliga superladdare i Sverige?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Andreasson
- Teslaägare
Jag har sen jag fick bilen i början av mars varit på samtliga utom Sillekrog. Det är väl inte så illa...!?!
Samtliga besök har varit i tjänsten eller privat. Inga av "tävlingsskäl"...
Är det ingen som varit på samtliga än, kan jag väl ta omvägen via Sillekrog i eftermiddag. Jag är i Sthlm nu och ska hem till Västerås sen...
Vad säger ni? Är trofen ledig??

Är det ingen som varit på samtliga än, kan jag väl ta omvägen via Sillekrog i eftermiddag. Jag är i Sthlm nu och ska hem till Västerås sen...
Vad säger ni? Är trofen ledig??

Model S 85D (2015)
Model X Long Range (2020)
Model X Long Range (2020)
Om jag var dig skulle jag hugga den sillen och få trofénAndreasson skrev:Jag har sen jag fick bilen i början av mars varit på samtliga utom Sillekrog. Det är väl inte så illa...!?!Samtliga besök har varit i tjänsten eller privat. Inga av "tävlingsskäl"...
Vad säger ni? Är trofen ledig??![]()

Tesla Model Y reserverad
Hyundai Kona Electric Advanced 64kWh/2020
Det blir svårare och svårare att göra det nu när Kristianstad, Kalmar, Tindered, Örnsköldsvik, Umeå, Skellefteå och Piteå antagligen är på gång. Alla dessa kommer jag dock använda mig av vid kommande resa runt Östersjön som jag hoppas blir av nästa år, måste ju bara få leverans av Model X först... Jag lär dock inte köra förbi de 9 som ligger på västkusten eller inåt landet på den resan men ett par av dessa (Falkenberg och Lagan) lär jag pricka av när jag hämtar bilen. Uddevalla och Ljung kommer jag nog också kunna pricka av rätt snabbt. Karlstad, Ödeshög och Arboga kommer nog ta längre tid dock och Mora och Krokom kommer ta ännu längre tid.bylund skrev:Är det någon överhuvudtaget som laddat på samtliga superladdare i Sverige?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Bjelke
- Teslaägare
Ja jag tänkte på alla laddarna i Sverige, vi pratade om det i en annan tråd förut iaflator skrev:Menar du Sverige-laddarna? Ca 270 mil räknade jag med. Jag missade att ta alla laddarna mest av sociala skäl. Men vadå, nu måste jag ju försöka igen...

Om du svarar på det här så kommer du dessutom med i 1000-klubben!

Vet inte om ngn har besökt alla hittills, oavsett om det görs i en repa (vilket borde vara den coolaste utmaningen lixom).
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- lator
- Teslaägare
Ok. Bilen är återlämnad.
Det blev 277 mil på 3 dygn och typ 2 timmar. Trots detta fattas det 2 SuC. Arboga och Jung blev utan besök. Iofs så har jag ju laddat Leaf i Jung och varit på Arboga SuC innan den ens var invigd...
Utmaningen att klara att ladda på samtliga SuC finns alltså kvar. Rimligen så blir det en vandringspokal som går till den som först och på kortaste tid har besökt alla laddarna. När flera öppnar så öppnar också utmaningen.
Mera skriverier senare. Nu ska jag vila så att jag orkar lunchen imorgon...

Det blev 277 mil på 3 dygn och typ 2 timmar. Trots detta fattas det 2 SuC. Arboga och Jung blev utan besök. Iofs så har jag ju laddat Leaf i Jung och varit på Arboga SuC innan den ens var invigd...
Utmaningen att klara att ladda på samtliga SuC finns alltså kvar. Rimligen så blir det en vandringspokal som går till den som först och på kortaste tid har besökt alla laddarna. När flera öppnar så öppnar också utmaningen.

-
- Tillbaka i Uddevalla

- Bjelke
- Teslaägare

Du har iaf lyckats med en sak

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- lator
- Teslaägare

Ja vila nu så du orkar berätta om din resa imorgonlator skrev:Ok. Bilen är återlämnad.![]()

Umgås mycket med ELin en mörk skönhet från 2015 med AP, premiuminredning, next gen säten och 90Kwh batteri.
- lator
- Teslaägare
Jo, vi träffade också på denna udda fågel i Tesla-världen. Den stod och laddade i Ödeshög när vi var där.
Sen fanns det något annat där som också drog blickarna till sig...
Sen fanns det något annat där som också drog blickarna till sig...

udda indeed, typ 1 av 6 i världen, måste varit en replika
ms 76132 "Eleamore"
Nu blev jag faktiskt mäktig imponerad av Din resa. Synd att vi inte hann prata så mycket om den idag, men jag ser fram emot att läsa lite mer om Dina upplevelser.
Körde du till sille krog? Annars e d väl bara att ge fobben och uppgiften till Anton, han lär inte tacka nej till lite teslakörningAndreasson skrev:Jag har sen jag fick bilen i början av mars varit på samtliga utom Sillekrog. Det är väl inte så illa...!?!Samtliga besök har varit i tjänsten eller privat. Inga av "tävlingsskäl"...
Vad säger ni? Är trofen ledig??![]()

Fast å andra sidan så kanske det inte räknas då?
Vilken?12man skrev:udda indeed, typ 1 av 6 i världen, måste varit en replika
- lator
- Teslaägare
Tack Tibor för klargörandet av reglerna för "The Supercharger Challange".
Jag inser att det är fullständigt galet att göra det jag försökte men det är ju kul att kunna visa vad som går att göra med en elbil idag.
Egentligen hade det inte varit något problem att klara uppgiften men eftersom jag hade vissa tider att passa på resan så blev det som det blev.
Jag startade alltså i Göteborg eftersom jag hyrde en S70D av perpetum där. Själva utmaningen startade i Uddevalla som var den första stationen jag laddade på.Det jag skulle ha gjort var att åka förbi Jung på vägen upp till Karlstad men eftersom jag hade en tid att passa i Östersund så hoppade jag där och åkte direkt till Karlstad. Jag tänkte att jag skulle hinna Jung på slutet av resan istället...
Arboga var inplanerat efter Upplands-Väsby men en sen avresa från Östersund kombinerat med en middagsbjudning i Älvsjö gjorde att jag kände mig tvungen att åka direkt till Linköping där en nattvila hos släkten var inplanerad. Så där föll planen. Vi stannade och var sociala samt bjöd på en provtur istället för att stressa vidare och fullfölja "The Challange". Därmed fanns det ingen ingen chans att få full pott men vi bestämde oss i alla fall för att göra en snygg sorti och blåste ner till Skåne och vände.
För att sluta cirkeln så åkte jag efter nattvila hos min dotter i Göteborg upp till Uddevalla på måndag morgon. Laddningen läg inte på topp så för att ta mig dit så tog jag rygg på en lastbil och satte den adaptiva farthållaren på 90 km/h och distans på 1. Resultatet blev en snittförbtukning på ca 125 Wh/km...
Vi stannade förresten i Jung på hemvägen (bor i Östersund) och provladdade Suzukis nya konceptbil.
Det är en annan historia men jag kan avslöja att SVT och Teknikens Värld är väldigt intresserade av den.
Avslutningsvis så hann vi också besöka den hastigt påkommna lunchen på Långedrags Värdshus (tack för det initiativet inCup) och ta en titt på faceliften i Mölndal. Nu är vi hemma efter i snitt ca 3,5 mil per timme under 5 dygn och 7 timmar.
Tack för denna gång, men, WE WILL BE BACK! B-) .
Jag inser att det är fullständigt galet att göra det jag försökte men det är ju kul att kunna visa vad som går att göra med en elbil idag.
Egentligen hade det inte varit något problem att klara uppgiften men eftersom jag hade vissa tider att passa på resan så blev det som det blev.
Jag startade alltså i Göteborg eftersom jag hyrde en S70D av perpetum där. Själva utmaningen startade i Uddevalla som var den första stationen jag laddade på.Det jag skulle ha gjort var att åka förbi Jung på vägen upp till Karlstad men eftersom jag hade en tid att passa i Östersund så hoppade jag där och åkte direkt till Karlstad. Jag tänkte att jag skulle hinna Jung på slutet av resan istället...
Arboga var inplanerat efter Upplands-Väsby men en sen avresa från Östersund kombinerat med en middagsbjudning i Älvsjö gjorde att jag kände mig tvungen att åka direkt till Linköping där en nattvila hos släkten var inplanerad. Så där föll planen. Vi stannade och var sociala samt bjöd på en provtur istället för att stressa vidare och fullfölja "The Challange". Därmed fanns det ingen ingen chans att få full pott men vi bestämde oss i alla fall för att göra en snygg sorti och blåste ner till Skåne och vände.
För att sluta cirkeln så åkte jag efter nattvila hos min dotter i Göteborg upp till Uddevalla på måndag morgon. Laddningen läg inte på topp så för att ta mig dit så tog jag rygg på en lastbil och satte den adaptiva farthållaren på 90 km/h och distans på 1. Resultatet blev en snittförbtukning på ca 125 Wh/km...
Vi stannade förresten i Jung på hemvägen (bor i Östersund) och provladdade Suzukis nya konceptbil.
Det är en annan historia men jag kan avslöja att SVT och Teknikens Värld är väldigt intresserade av den.

Avslutningsvis så hann vi också besöka den hastigt påkommna lunchen på Långedrags Värdshus (tack för det initiativet inCup) och ta en titt på faceliften i Mölndal. Nu är vi hemma efter i snitt ca 3,5 mil per timme under 5 dygn och 7 timmar.
Tack för denna gång, men, WE WILL BE BACK! B-) .
Senast redigerad av lator, redigerad totalt 1 gånger.

jisses, rullar det såna bilar på våra vägar? borde inte vara tillåtet, den är ju knappast säker för varken de i bilen eller de runtomkring. Hoppas den finner nån skrot i närhetenlator skrev:
Det är en annan historia men jag kan avslöja att SVT och Teknikens Värld är väldigt intresserade av den.![]()
.

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
no 97apkungen skrev:Vilken?12man skrev:udda indeed, typ 1 av 6 i världen, måste varit en replika
ms 76132 "Eleamore"
Gissa vad de sa på Perpetum när den kom och kille skulle hyra en Tesla?HelectriC skrev:jisses, rullar det såna bilar på våra vägar? borde inte vara tillåtet, den är ju knappast säker för varken de i bilen eller de runtomkring. Hoppas den finner nån skrot i närhetenlator skrev:
Det är en annan historia men jag kan avslöja att SVT och Teknikens Värld är väldigt intresserade av den.![]()
.
Är bilen till salu nu? Du kan ju sälja den till en miljövän då det är mer miljövänligt med beg.bilar än nya

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Pontus skrev:Gissa vad de sa på Perpetum när den kom och kille skulle hyra en Tesla?HelectriC skrev:jisses, rullar det såna bilar på våra vägar? borde inte vara tillåtet, den är ju knappast säker för varken de i bilen eller de runtomkring. Hoppas den finner nån skrot i närhetenlator skrev:
.
Är bilen till salu nu? Du kan ju sälja den till en miljövän då det är mer miljövänligt med beg.bilar än nya

Model 3-24/Polestar 3-24
Det var väl just den modellen av Suzuki Swift som marknadsfördes som extremt bränslesnål när det begav sig? Minns en reklamfilm där en japan kom åkande och svängde in på en bensinmack med en förväntansfull innehavare - tills det visade sig att allt han skulle göra var att kolla luften i däcken. I uppföljaren som kom lite senare har mackägaren fått slå igen pga minskad försäljning och japanen får trösta honom. Tänk vilken utveckling vi ändå sett på 20 år 

Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Tror vi får be Lator berätta om den utmaningen också så inte jag säger något felaktigt här.StefL skrev:Det var väl just den modellen av Suzuki Swift som marknadsfördes som extremt bränslesnål när det begav sig? Minns en reklamfilm där en japan kom åkande och svängde in på en bensinmack med en förväntansfull innehavare - tills det visade sig att allt han skulle göra var att kolla luften i däcken. I uppföljaren som kom lite senare har mackägaren fått slå igen pga minskad försäljning och japanen får trösta honom. Tänk vilken utveckling vi ändå sett på 20 år
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Den här utmaningen är det något som gjorts i andra länder?
Polen och Slovakien verkar ju annars ganska lätta medans Tyskland är mer av en utmaning.
Polen och Slovakien verkar ju annars ganska lätta medans Tyskland är mer av en utmaning.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit