Väntrum model Y Juniper
Moderator: Redaktion
-
hawkwing
-
robinv1
Re: Väntrum model Y Juniper
Samma spec för mig
VIN 13 juli
Leverans 17-22 augusti i Stockholm
Beställd 27/5
-
Dexter86
- Teslaägare
-
jahaa
Fick VIN och slutfaktura.
Standard Beställd 13/4
Leverans 31/8-5/9
Rätt långt från VIN till leverans, men skönt att ha ett datum.
Standard Beställd 13/4
Leverans 31/8-5/9
Rätt långt från VIN till leverans, men skönt att ha ett datum.
-
Tisky
-
vikingtir
- Teslaägare
Gizmo har du fått VIN?
Jag tycker att det är AWD tur att få klarhet nu!!
Jag tycker att det är AWD tur att få klarhet nu!!
Model X silver såld 2026
Model Y Premium AWD Ultra Red beställt 19/4
-
Trilsk
Idag fick jag VIN i Boring och leverans i Tesla app 30/8 - 4/9.
Svart Premium LR RWD beställd 11/6.
Svart Premium LR RWD beställd 11/6.
-
Dexter86
- Teslaägare
WTF
jag har samma beställd ett par dagar senare bara
Mååååååttte gud vara på min sida nu!!!!!!
Edit
Din som ska hämtas i Umeå ?
Edit 2:
En likadan som e beställd i JULI med leverans slutet på aug o jag beställde min tidigare
Hur fan är det ens möjligt ???????
Fan va arg jag är nu!!!!!!!
-
Lundgrenskossor
Beställde den 28/4 long ranger premium med förväntat augusti/september. Men efter närmre eftertanke ringde jag säljaren i Göteborg som sa att jag borde ta en performance istället för då kan han garantera leverans i Juni om jag ”beställer idag” sagt och gjort bytte jag 5/5 men ingen bil kom i Juni.
Ser här i det här jävla forumet att andra beställningar med stealth grey performance svart interiör som beställt efter mig redan fått sina, det är så att man blir riktigt jävla irriterad hur fungerar de där systemet egentligen?
Boring appen bytte idag från september till oktober, vad håller Tesla på med egentligen kan Elon inte leverera bilar längre?
Vad säger ni ska man ha is i magen eller ska man skita i det och ta en Macan istället?
Ser här i det här jävla forumet att andra beställningar med stealth grey performance svart interiör som beställt efter mig redan fått sina, det är så att man blir riktigt jävla irriterad hur fungerar de där systemet egentligen?
Boring appen bytte idag från september till oktober, vad håller Tesla på med egentligen kan Elon inte leverera bilar längre?
Vad säger ni ska man ha is i magen eller ska man skita i det och ta en Macan istället?
-
Dexter86
- Teslaägare
Går också i tankar att bytaLundgrenskossor skrev: ↑28 jul 2026 13:10Beställde den 28/4 long ranger premium med förväntat augusti/september. Men efter närmre eftertanke ringde jag säljaren i Göteborg som sa att jag borde ta en performance istället för då kan han garantera leverans i Juni om jag ”beställer idag” sagt och gjort bytte jag 5/5 men ingen bil kom i Juni.
Jävla skitföretag seriöst
-
vikingtir
- Teslaägare
Du arg??Dexter86 skrev: ↑28 jul 2026 12:04WTF
Edit
Edit 2:
En likadan som e beställd i JULI med leverans slutet på aug o jag beställde min tidigare
Tänk jag beställde den 19/4 och det händer inget!! Finns folk som beställde början i april som inte fått något, hur arga är vi tror du?
Model X silver såld 2026
-
Gizmo6
Haha jag försöker mest koncentrera mig på andra saker nu. När man kollar här och i boring-appen vill man bara avbeställa skiten
Model Y Premium AWD ultra red. Order: 10/4
-
Dexter86
- Teslaägare
När jag frågade hur någon som beställt samma spec långt efter får sin bil långt innan
Dessvärre går det inte att svara på det specifika fallet du skickade bild på, notera att informationen ifrån tredjepart inte alltid stämmer överrens med vad vi kommunicerar.
När eventuella avbokningar eller konfigurationsändringar kommer in, så letar systemet efter nästa order tillgänglig för leverans per automatik.
Demobilar eller liknande som kommer ut på hemsidan råder det "först till kvarn" om, därav kan orderdatum/leverans skilja sig i vissa fall. Detta då demobilar ej går i samma flöde som nyproduktion.
Dessvärre går det inte att svara på det specifika fallet du skickade bild på, notera att informationen ifrån tredjepart inte alltid stämmer överrens med vad vi kommunicerar.
När eventuella avbokningar eller konfigurationsändringar kommer in, så letar systemet efter nästa order tillgänglig för leverans per automatik.
Demobilar eller liknande som kommer ut på hemsidan råder det "först till kvarn" om, därav kan orderdatum/leverans skilja sig i vissa fall. Detta då demobilar ej går i samma flöde som nyproduktion.
-
vrid_i_skogen
- Teslaägare
Vadå jävla forum? Man bör vara tacksam att ett så här bra forum existerar. Det är inte forumets fel att Tesla är populärt. Om du hade gjort din undersökning så är det så att Berlin fabriken skickar bilar till många många länder där Sverige är ett litet litet land bland dem. T o m Canada får bilar från Tyskland. Passar det inte så stäng ner kontot.Lundgrenskossor skrev: ↑28 jul 2026 13:10Beställde den 28/4 long ranger premium med förväntat augusti/september. Men efter närmre eftertanke ringde jag säljaren i Göteborg som sa att jag borde ta en performance istället för då kan han garantera leverans i Juni om jag ”beställer idag” sagt och gjort bytte jag 5/5 men ingen bil kom i Juni.
-
Lunkan8
Klarar ni inte av att vänta 3-4 månader på en ny bil får ni väl köpa en begagnad då, vad är problemet?
Merparten av dem andra bilmärken som finns har betydligt längre leveranstider än Tesla.
Era bilar kommer när dem kommer…
Merparten av dem andra bilmärken som finns har betydligt längre leveranstider än Tesla.
Era bilar kommer när dem kommer…
-
Trilsk
Yes, jag har Umeå som pick up.Dexter86 skrev: ↑28 jul 2026 12:04WTF
Edit
Edit 2:
Jag hade mina förväntningar på leverans lite längre fram (slutet på september), så detta är ju positivt för min del.
Att få en ny bil inom tre månader är ju helt sjukt bra måste jag ändå säga. Jag har vänner som beställt från andra biltillverkare som fått vänta 7-9 månader på sina bilar. Det känns som att de flesta här inne verkar tro att Tesla ska kasta ihop bilen på tre veckor och sedan skeppa över den till Sverige.
Ha is i magen!
-
martinot
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin65735
Håller med. Gnällnivån är ibland på nivå 9/10 i tråden hos en del.
Maken till så många galet sura och gnälliga människor (även om inte alla givetvis, som tur är) är sällan man sett.
NACP has added the Chinese car manufacturer Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, etc) to the list of international sponsors of the war: https://tinyurl.com/NACP-Geely
Alriks Bilar - Kinas bilindustri kraschar: https://tinyurl.com/Alrik-CCP
Alriks Bilar - Kinas bilindustri kraschar: https://tinyurl.com/Alrik-CCP
-
Lundgrenskossor
Folk gnäller för att dom beställt bilar utefter ett leveransdatum som skjuts fram, förstår inte du att bilen många gånger är kritisk för människors vardag?
Det handlar om frustration att inte få besked dom flesta här förstår att Tesla inte kan trolla fram bilar, leveransdatum framskjutet gång på gång. Kanske fick någon semestern förstörd för den blev utan bil, eller behöver hyra bil under en okänt lång period och Tesla kommer inte ens kompensera med en 100 lapp. Givetvis kan man avboka och ta en annan bil, men då hamnar man ju sist i kön igen.
-
manneson
Det är ju en uppskattad leveranstid. Ingen lovad leveranstid.Lundgrenskossor skrev: ↑29 jul 2026 10:29Folk gnäller för att dom beställt bilar utefter ett leveransdatum som skjuts fram, förstår inte du att bilen många gånger är kritisk för människors vardag?
Det handlar om frustration att inte få besked dom flesta här förstår att Tesla inte kan trolla fram bilar, leveransdatum framskjutet gång på gång. Kanske fick någon semestern förstörd för den blev utan bil, eller behöver hyra bil under en okänt lång period och Tesla kommer inte ens kompensera med en 100 lapp. Givetvis kan man avboka och ta en annan bil, men då hamnar man ju sist i kön igen.
Just eftersom man INTE bygger på beställning, samt levererar på så många marknader och folk beställer och avbeställer hundratals bilar varje minut, samt marknadsförutsättningar ändras konstant, blir det omöjligt att säga precist när en bil kommer levereras.
Det brukar dock vara typ 99% chans att man får den innan kvartalsskifte. Dvs beställer man i början av ett kvartal får man vänta upp till knappa 3 månader, men om man beställer i slutet kan det räcka med några veckor.
För mig tog det 3 veckor tex. Beställt i juni och fick leverans i juni.
-
Kajsthlm
Ni som hämtat upp era bilar, följer ni checklistan som finns i Boring appen eller rekommenderar ni någon annan lista? Eller hur har ni själv undersökt bilen?
-
vikingtir
- Teslaägare
Precis som Lundgrenskossor skriver även att det är uppskattat leverans och det är ok 1-2 veckor felmarginal men inte månader.manneson skrev: ↑29 jul 2026 11:14Det är ju en uppskattad leveranstid. Ingen lovad leveranstid.Lundgrenskossor skrev: ↑29 jul 2026 10:29Folk gnäller för att dom beställt bilar utefter ett leveransdatum som skjuts fram, förstår inte du att bilen många gånger är kritisk för människors vardag?
Just eftersom man INTE bygger på beställning, samt levererar på så många marknader och folk beställer och avbeställer hundratals bilar varje minut, samt marknadsförutsättningar ändras konstant, blir det omöjligt att säga precist när en bil kommer levereras.
Det brukar dock vara typ 99% chans att man får den innan kvartalsskifte. Dvs beställer man i början av ett kvartal får man vänta upp till knappa 3 månader, men om man beställer i slutet kan det räcka med några veckor.
För mig tog det 3 veckor tex. Beställt i juni och fick leverans i juni.
Jag beställde den 19/4 och det händer ingenting! Fast vid beställningen 1-2 månader leverans. Och igen jag åker hyrbil nu, extra kostnader osv
Model X silver såld 2026
-
ONLYzx
Hej till er alla som väntar på sina nya Teslor.
Kanske ni vill göra som jag gör, medan jag väntar på min Y AWD Premium. Idag bokade jag testdrive på både M3 och MY så att jag kan fresha upp lite förväntningarna
Vet ej om det passar er med jag försöker se allt det här som ett steg i det nya Tesla köpet.
Hoppas ni alla får bilen snabbast möjligt.

Kanske ni vill göra som jag gör, medan jag väntar på min Y AWD Premium. Idag bokade jag testdrive på både M3 och MY så att jag kan fresha upp lite förväntningarna
Vet ej om det passar er med jag försöker se allt det här som ett steg i det nya Tesla köpet.
Hoppas ni alla får bilen snabbast möjligt.
-
DolbyAtmos
Flertalet RWD beställningar (Frankrike, Belgien & Nederländerna) har fått sina leveransfönster framflyttade till oktober–december eller till och med november–januari såg jag vid en snabb koll nyss. Får hoppas att det är goda nyheter för oss som beställt awd.
-
vikingtir
- Teslaägare
När, vart och spec du beställde?DolbyAtmos skrev: ↑29 jul 2026 20:53Flertalet RWD beställningar (Frankrike, Belgien & Nederländerna) har fått sina leveransfönster framflyttade till oktober–december eller till och med november–januari såg jag vid en snabb koll nyss. Får hoppas att det är goda nyheter för oss som beställt awd.
Model X silver såld 2026
-
DolbyAtmos
Model Y premium lr awdvikingtir skrev:När, vart och spec du beställde?DolbyAtmos skrev: ↑29 jul 2026 20:53Flertalet RWD beställningar (Frankrike, Belgien & Nederländerna) har fått sina leveransfönster framflyttade till oktober–december eller till och med november–januari såg jag vid en snabb koll nyss. Får hoppas att det är goda nyheter för oss som beställt awd.
Pearl White
19" Crossflow fälgar
Helsvart interiör
19" Nokian dubbade vinterdäck
Beställningsdatum: 16 juni
Utlämningsställe: Umeå