Du är fri att tycka vad du villvrid_i_skogen skrev: ↑28 jul 2026 18:57Med risk för att åka in på din block-lista; Testade IX3 och den var som at ehhh ja som att åka en Toyota Auris från 2015. Model Y oavsett spec är som en Porsche i jämförelse.
Funderar på att lämna Tesla
Moderator: Redaktion
-
Jossi
- Teslaägare
Re: Funderar på att lämna Tesla
BMW IX3 2026
Model Y AWD 2023
Model Y AWD 2023
-
vrid_i_skogen
- Teslaägare
Right dude, jag får önska en trevlig kväll och kul när inte alla på ett forum tycker likadant.
-
Jossi
- Teslaägare
Säg att du MÅSTE köpa ny bil idag, och det får inte vara en Tesla säger vi, vad hade du valt då? Är nyfiken bara! Jag valde mellan Model Y Juniper, Ioniq 9, EV 9 och IX3.vrid_i_skogen skrev: ↑28 jul 2026 18:58Right dude, jag får önska en trevlig kväll och kul när inte alla på ett forum tycker likadant.
Tycker nya GLC är intressant också
BMW IX3 2026
Model Y AWD 2023
Model Y AWD 2023
-
Sportbilsentusiasten
Verkar vara en SUV som ska väljas, kolla på iX3, GLC och EX60. Snygga. Jag som gillar låga bilar med hög WLTP hade väntat på nya i3. Tror den blir en höjdare.Jossi skrev: ↑28 jul 2026 19:01Säg att du MÅSTE köpa ny bil idag, och det får inte vara en Tesla säger vi, vad hade du valt då? Är nyfiken bara! Jag valde mellan Model Y Juniper, Ioniq 9, EV 9 och IX3.vrid_i_skogen skrev: ↑28 jul 2026 18:58Right dude, jag får önska en trevlig kväll och kul när inte alla på ett forum tycker likadant.
Tycker nya GLC är intressant också
Bilnjutare som köpt andra elbilen
- C40 Twin Ultimate 2024, plus all extrautrustning
- MB EQS 450+ 2022 Fullutrustad förutom hyperscreen och executive baksäte
- C40 Twin Ultimate 2024, plus all extrautrustning
- MB EQS 450+ 2022 Fullutrustad förutom hyperscreen och executive baksäte
-
Testarmigfram
Dålig ursäkt. Whataboutism...holden skrev: ↑28 jul 2026 18:39Varför borde det? Köp inget från Kina om du är idealist, lycka till.Testarmigfram skrev: ↑28 jul 2026 17:39Jag vet att man inte får prata om elefanten i rummet förutom i en speciell tråd. Men det han har utvecklats till är vämjeligt. Det borde faktiskt vara en faktor i de flestas bilval.
-
martinot
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin65735
Ja, det finns egna trådar om Elons politiska åsikter.Testarmigfram skrev: ↑28 jul 2026 17:39Jag vet att man inte får prata om elefanten i rummet förutom i en speciell tråd. Men det han har utvecklats till är vämjeligt. Det borde faktiskt vara en faktor i de flestas bilval.
Det sagt tycker jag personligen att det är 100x mer vämjeligt att stötta Putin i sitt krig emot Ukraina genom att köpa en bil inom Geely-koncernen, inklusive Volvo och Polestar, eller att köpa en bil som stöttar den blodsbrutala kommunistiska diktaturen med rena nazi-koncentrationsläger i Kina.
Det senare är verkligen en faktor i min familjs bilval. Volvo, Polestar, Geely och alla kinatillverkade bilar (även Tesla) gick totalt bort för oss. VAG var inte helt borta, men klart mer tveksamma än Tesla pga. Dieselgate där VW dödat 100-tusentals människor i förtid i Europa. Galet och vämjeligt bolag.
NACP has added the Chinese car manufacturer Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, etc) to the list of international sponsors of the war: https://tinyurl.com/NACP-Geely
Alriks Bilar - Kinas bilindustri kraschar: https://tinyurl.com/Alrik-CCP
Alriks Bilar - Kinas bilindustri kraschar: https://tinyurl.com/Alrik-CCP
-
Testarmigfram
martinot skrev: ↑28 jul 2026 20:45Ja, det finns egna trådar om Elons politiska åsikter.Testarmigfram skrev: ↑28 jul 2026 17:39Jag vet att man inte får prata om elefanten i rummet förutom i en speciell tråd. Men det han har utvecklats till är vämjeligt. Det borde faktiskt vara en faktor i de flestas bilval.
Det sagt tycker jag personligen att det är 100x mer vämjeligt att stötta Putin i sitt krig emot Ukraina genom att köpa en bil inom Geely-koncernen, inklusive Volvo och Polestar, eller att köpa en bil som stöttar den blodsbrutala kommunistiska diktaturen med rena nazi-koncentrationsläger i Kina.
Det senare är verkligen en faktor i min familjs bilval. Volvo, Polestar, Geely och alla kinatillverkade bilar (även Tesla) gick totalt bort för oss. VAG var inte helt borta, men klart mer tveksamma än Tesla pga. Dieselgate där VW dödat 100-tusentals människor i förtid i Europa. Galet och vämjeligt bolag.
Whataboutism. Vem har sagt att alternativet till Tesla är en kinesisk bil? Dessutom kan man faktiskt ifrågasätta vilken sida i kriget som Elon står.