Funderingar, fälgar,startskärm,skärmskydd

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Tordtesla

Funderingar, fälgar,startskärm,skärmskydd

Inlägg av Tordtesla »

Tjenixen

Model 3 Highland funderar jag kring följande:

*Vad skiljer egentligen fälgarna åt från tidigare år,är det samma bultmönster och nav men annat Et?
Tpms från ex 2022 till 2024 hittar bilen dem?

*När jag sätter mig i bilen så är alltid navigationen på högra delen av skärmen. Jag trycker alltid över till Spotify så jag har låtlistan synlig. Hade önskat "starta" med spotify,går det?

*skärmskydd till Highland som motverkat fingeravtryck, hit me ni som satt dit så man slipper torka skärmen hela tiden😅
SwedishAdvocate

Re: Funderingar, fälgar,startskärm,skärmskydd

Inlägg av SwedishAdvocate »

Tordtesla skrev: 01 aug 2026 13:31
Tjenixen

Model 3 Highland funderar jag kring följande:

*Vad skiljer egentligen fälgarna åt från tidigare år,är det samma bultmönster och nav men annat Et? […
Rätt säker på att det finns en 2 mm skillnad i ET mellan 18-tumsfälgarna på Högland och 18-tumsfälgarna till tidigare årsmodeller. Minns dock inte i vilken riktning. Med lite användande av din preferred sökmotor så gissar jag att du borde kunna hitta ett defitive svar på den frågan.

Det har t.ex. skrivit om det i tidigare trådar på det här forumet.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Tordtesla

Inlägg av Tordtesla »

Hittar bara att Et skiljer därav frågan om det verkligen påverkar. Samt hz tpms
Användarvisningsbild
Dinsdale
Teslaägare
Referralkod: ts.la/gustav72756

Inlägg av Dinsdale »

Jag har inte märkt nån som helst skillnad i programvaran, förutom sånt kopplat till ny hårdvara som tex växelspak på skärmen och liknande. Allt som är samma på förra modellen fungerar samma på nya, varken bättre eller sämre. (Ingen skillnad på Spotify alltså.)
Model 3 RWD 18" 2024
Model 3 SR+ 18" 2021
Tordtesla

Inlägg av Tordtesla »

Tror du missförstår mig.
Det jag menar oavsett äldre modell elr y/3 så undrar jag om den högra sidan av skärmen kan visa Spotify ( mitt val) direkt när jag hoppar in i bilen utan att behöva trycka på min "genväg" nu när jag sätter mig är kartan på högra delen av skärmen o min bil på vänstra delen.