Jag kan rekommendera att inte kolla denna gång heller faktiskt. Framförallt inte gräva i detaljer
Väntrum model Y Juniper
Moderator: Redaktion
-
Gizmo6
Re: Väntrum model Y Juniper
Model Y Premium AWD ultra red. Order: 10/4
-
Timtim34
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niels445365
-
Dexter86
- Teslaägare
På riktigt? WtfDolbyAtmos skrev: ↑05 aug 2026 19:06Ser att det är en i boring chatten som ska få en MY premium awd stealth grey från Giga Shanghai.
Jäääkla va d vad rasslat AWD !
Senast redigerad av Dexter86, redigerad totalt 1 gånger.
-
vikingtir
- Teslaägare
Fick du i Tesla? När beställde du?
Model X silver såld 2026
Model Y Premium AWD Ultra Red beställt 19/4
Model Y Premium AWD Ultra Red beställt 19/4
-
Timtim34
- Teslaägare
19/5 men fick VIN i boring appen, leveransestimat i tesla. Svart svart 19” utan vinterhjul awd
-
Gizmo6
Kan du se om den är från shanghai eller berlin?
-
Timtim34
- Teslaägare
-
ONLYzx
Sista färdigt byggda MY AWD i Boring är beställd 15 Juni….jag beställde 18 Juni 
-
DolbyAtmos
Jajamän, sett fler efter det också.Dexter86 skrev:På riktigt? WtfDolbyAtmos skrev: ↑05 aug 2026 19:06Ser att det är en i boring chatten som ska få en MY premium awd stealth grey från Giga Shanghai.
-
Dexter86
- Teslaägare
Nu kan dom slänga med min RWD när dom ändå ska till GBGDolbyAtmos skrev: ↑05 aug 2026 21:07Jajamän, sett fler efter det också.Dexter86 skrev:På riktigt? WtfDolbyAtmos skrev: ↑05 aug 2026 19:06Ser att det är en i boring chatten som ska få en MY premium awd stealth grey från Giga Shanghai.
-
Gizmo6
Intressant. Knappt några levererade awd på flera månader och när det rasslar till så är det från shanghai. Hade nog hellre valt en bil från shanghai för tillfället. Behåller min bitterhet i tråden
-
ONLYzx
Nu är det bara M3 på gång…
Kollat tidigare idag och där såg jag ngra färdigt byggda MY LR AWD som var beställda i Juli…
Kollat tidigare idag och där såg jag ngra färdigt byggda MY LR AWD som var beställda i Juli…
-
Lundgrenskossor
Är det mkt april ordrar som släpar eller? Eller finns det folk här som väntat sen mars?
Har fått sep som uppskattad leverans, beställde i april myp. Om man kollar på myp nu hos Tesla så har man också sep som uppskattad leverans, tar på mig foliehatten och spekulerar.
Det är ju inte ofta man köper bil, det är lite som mios strategi det är varje vecka 50% på sängar du köper ju inte säng varje dag.
Har fått sep som uppskattad leverans, beställde i april myp. Om man kollar på myp nu hos Tesla så har man också sep som uppskattad leverans, tar på mig foliehatten och spekulerar.
Det är ju inte ofta man köper bil, det är lite som mios strategi det är varje vecka 50% på sängar du köper ju inte säng varje dag.
-
Dexter86
- Teslaägare
-
Lunkan8
-
Gizmo6
Det är färre och färre som beställt runt 10 april iaf är något jag noterat (baserat på kommentarer). Jag kommer förmodligen få min bil i september (6 månader leveranstid) och dom som beställer nu har en prognos på awd oktober-november. Ska bli spännande och se om ökningen i produktionen kommer mirakulöst halvera leveranstiden för alla eller om dom får krypa till korset och låta shanghai göra en del av jobbet.Lundgrenskossor skrev: ↑06 aug 2026 22:04Är det mkt april ordrar som släpar eller? Eller finns det folk här som väntat sen mars?
-
Dexter86
- Teslaägare
Funderar på ändra min RWD Svart/Svart till AWD Svart/Vit.
Ångrar som fasiken jag inte tog vit invändigt.
Men orka vänta ÄNNU längre
-
DolbyAtmos
Är ju inte säkert att du behöver det? Men visst det kan ju hända.. Om jag filtrerar rätt i boring så är det totalt 13 vita som ska till Sverige, jag har #5 i kön. Ändrar jag det till svart så är det 7 bilar. Samt 3 i produktion.Dexter86 skrev:Funderar på ändra min RWD Svart/Svart till AWD Svart/Vit.
-
DolbyAtmos
Glöm det, såg att det var inredningen du skrev om.DolbyAtmos skrev:Är ju inte säkert att du behöver det? Men visst det kan ju hända.. Om jag filtrerar rätt i boring så är det totalt 13 vita som ska till Sverige, jag har #5 i kön. Ändrar jag det till svart så är det 7 bilar. Samt 3 i produktion.Dexter86 skrev:Funderar på ändra min RWD Svart/Svart till AWD Svart/Vit.
-
Dexter86
- Teslaägare
Det där med kö fattar jag inte
Min nuvarande är inte ens i kö….
Det behöver alltså tillverkas 5 bilar till för att din ska med ?
Nej eftersom det är ett lotteri kan man ju få den tidigare men den turen har inte jag tyvärr
Han som beställde samma spec två v efter mig har ju typ redan fått sin eller ska få den snart så..
Edit
Jag är den i mitten
Den över mig beställde Efter mig o har fått vin
Den under min beställde innan och har fått vin
https://postimg.cc/yDK26gQ9
Min nuvarande är inte ens i kö….
Det behöver alltså tillverkas 5 bilar till för att din ska med ?
Nej eftersom det är ett lotteri kan man ju få den tidigare men den turen har inte jag tyvärr
Han som beställde samma spec två v efter mig har ju typ redan fått sin eller ska få den snart så..
Edit
Jag är den i mitten
Den över mig beställde Efter mig o har fått vin
Den under min beställde innan och har fått vin
https://postimg.cc/yDK26gQ9
-
ZEEN0j
Nu fick jag äntligen vin. AWD premium 5 sits stealth grey beställd 24/4 med datum aug - sep. Nu ändrades datum till 30 aug - 4 sep. Fabrik Berlin
-
DolbyAtmos
Jag ställde filter på MY premium awd & vit med svart inredning. Sen backar man tillbaka till live feed i appen och väljer explorer & bläddrar ner. Då får du köplats på din beställning med samma spec. Frågan är hur mycket det ger oavsett?!

Senast redigerad av DolbyAtmos, redigerad totalt 1 gånger.
-
Dexter86
- Teslaägare
Fattar inte hur den före o den efter har fått min inte jagDolbyAtmos skrev: ↑07 aug 2026 14:55Jag ställde filter på MY premium awd & vit med svart inredning. Sen backar man tillbaka till live feed i appen och väljer explorer & bläddrar ner. Då får du köplats på din beställning med samma spec. Frågan är hur mycket det ger oavsett?!
Om dom nu har ett jävla kö system