Jag citerar alltid svar här, men du startar nya trådar konstant så att sammanhang försvinner.BrooklynS skrev: ↑15 aug 2026 18:13Vad är det som du vill säga?elbilly skrev:1. Lär dig citera.BrooklynS skrev: ↑15 aug 2026 16:51Jag har sagt massor i sak, men det verkar som om förståelsen för själva sakfrågan, dvs hur och varför relationen mellan ag och at regleras är noll, därav lite klargörande upplysning.
Det är inte jag som skall svara på hypotetiska frågor, flera har försökt förklara hur det fungerar men det verkar som om polletten inte ens finns, än mindre ramlar ned.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
2. Kom inte med några försök till dåliga härskartekniker.
Att skicka en länk utan övrig info tex.
MBL 11 § (förhandling före alla viktigare förändringar), 19 § (löpande insyn), 34–35 §§ (tolkningsföreträde) och 38–39 §§ (vetorätt mot entreprenad) förutsätter alla kollektivavtal. Förtroendemannalagen 1 § likaså.
Avtalspension SAF-LO och ITP finns inte i lag – de existerar enbart genom kollektivavtal. Utan avtal ingen avgift, ingen Fora, ingen Collectum
Du argumenterar emot det faktum att arbetsmarknaden och dess villkor antingen regleras i lag (de flesta länder) eller med avtal mellan parterna (i Sverige).
Men dina argument har inte bäring på sakfrågan. Att påpeka detta är inte ”härskarteknik”.
Nu citerar du något utan att hänvisa till vare sig källa eller på vilket sätt det är ett argument. Lär dig citera som sagt.
Om du inte vill diskutera sakfrågan eller inser att du är fel ute är det bara att låta bli att fortsätta tjafsa.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Och att post en generell länk utan något öht i sak rent försök till härskarteknik och ingen debatt öht.
I sak har jag bett dig först säga vilka arbetsvillkor som brister hos Tesla.
Jag har bett dig förtydliga ditt påstående om att detta nu behöver regleras i lag med att i sak säga vad denna lag skulle innehålla
Inget svar öht på detta.
Sedan påstår jag att strejken inte öht handlade om arbetsvillkor utan om att facket ska få mera makt samt att försäkringar och pensioner ska styras till specifika företag.
Detta visade jag med mina hänvisningar att ett kollektivavtal uppnår.
Så du kan förklara
- vilka arbetsvillkor som brister.
- Varför denna flopp av if metall kulle innebära lagändringar
- Vad dessa lagändringar skulle innehålla.
Detta är ren bullshit då facken själva inte vill ha detta lagstiftat då dom får mycket mera makt via kollektivavtal samt att dom då skulle lagstifta bort sin egen relevans.