Dexter86 skrev: ↑16 aug 2026 20:35
Behöver bolla lite, har sån jävla beslutsångest
Ni som tex bytt från Tesla, fanns d något speciell anledning till det?
[…]
Input…kör!
Och snälla försök hålla er till ämnet
Har inte gjort det här själv, men har en nära vän som tog en beg. ~1 år gammal fullsmetad ID.7 GTX Tourer på företaget. För honom var Y inte ett alternativ. Ville inte ha SUV/Crossover. Och ville inte ha Tesla pga Elon.
Fördelar gentemot Tesla: Sånt där fotokromatiskt glastak, bättre dragkrok, instrumentering rakt fram bakom ratten inkl. HUD, heljus på blinkerspak och reglage för körriktning/neutral. Har för mig att det ingick någon slags lastförankring till bagageutrymmet också.
Sen har den bra stereo, V2L eller V2G samt bra adaptivt hel- och halvljus.
Han har i och för sig inte haft bilen i så många månader än, men har inte rapporterat några konstigheter så här långt. Ok… Spotify-appen är kanske buggig – osäker på det, men han kör Spotify via Carplay och då är det inga problem.
Kikade lite i A6 e-tron tråden. Fanns åtm. en som var nöjd med en sån i den tråden.
Både A6 e-tron och ID.7 finns som både kombi och halvkombi.
Läst lite på det gamla BMW-forumet Autopower. Finns några som har i5 kombi där som verkar nöjda.
Av dom här bilmodellerna har ID.7 sålt flest vad jag kan se med ~132000 ex. A6 e-tron har sålt ~55400. Hittar ingen försäljningssiffra för i5.
EDIT: Har uppdaterat fördelar gentemot Tesla ngt med fler grejer som jag kom på.