Ja, exakt. Du och Termosen var helt klart något på spåren här innan alla andra.MarkusL skrev: ↑21 aug 2026 18:31Ja, det verkar så, deras väg ut. De ska ju ha rekommenderat sina medlemmar att ta dealen. Men de spelade chockade media i alla fall![]()
Strejk på Tesla i Sverige
Moderator: Redaktion
-
martinot
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin65735
Re: Strejk på Tesla i Sverige
Senast redigerad av martinot, redigerad totalt 1 gånger.
NACP has added the Chinese car manufacturer Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, etc) to the list of international sponsors of the war: https://tinyurl.com/NACP-Geely
Alriks Bilar - Kinas bilindustri kraschar: https://tinyurl.com/Alrik-CCP
-
elbilly
Ingen idé att diskutera i detta forum.
Värre missbruk av en moderator har jag nog aldrig varit med om på ett forum någonsin.
Man kan tro If metall modererar då man inte ens får skriva något i sak.
Värre missbruk av en moderator har jag nog aldrig varit med om på ett forum någonsin.
Man kan tro If metall modererar då man inte ens får skriva något i sak.
-
TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
-
martinot
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin65735
Nu skall jag inte klaga för mycket, då jag förstår att det är enormt energikrävande och resurskrävande för dig att både tekniskt och administrativt driva hela forumet, men det blir väldigt godtyckligt ibland. Nu minns jag inte fallet jär som Elbilly skriver om, men vet fall där rena personangrepp få så kvar (av okänd anledning) och vet fall där postningar som inte har den _minsta_ personangrepp tas bort utan kommentarer. Förstår att det är svårt att hålla en jämn och rättvis linje, men skulle ändå varit positivt om det hade varit en lite konsekvent och tydlig moderering.
NACP has added the Chinese car manufacturer Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, etc) to the list of international sponsors of the war: https://tinyurl.com/NACP-Geely
-
Delta
- Teslaägare
Vi är vittne till en massa händelser, speciellt här i Europa, som bryter med de senaste hundra års historia. Och här har Elon Musk haft ett stort inflytande.
Fossilåldern är på väg att dö. Vem vill i framtiden ha ett ång- eller diesellok att dra ett tåg på järnvågen?
Eller vem vill ha en personbil med ottomotor i framtiden?
Eller vem vill ha en motsvarande lastbil?
Båt- och flygtrafik som vi känner i dag kommer inte att fortsätta de nästa hundra åren utan betydande teknikförändringar.
Fackföreningar som vi känner i dag känns också ganska onödiga och därmed dödsdömda.
Teknikskiftet påverkar också de krig som kommer att utkämpas i framtiden.
Den sista uppfinningen är inte gjord, var med att tänka nytt och snälla, kör inte av spåret.
Fossilåldern är på väg att dö. Vem vill i framtiden ha ett ång- eller diesellok att dra ett tåg på järnvågen?
Eller vem vill ha en personbil med ottomotor i framtiden?
Eller vem vill ha en motsvarande lastbil?
Båt- och flygtrafik som vi känner i dag kommer inte att fortsätta de nästa hundra åren utan betydande teknikförändringar.
Fackföreningar som vi känner i dag känns också ganska onödiga och därmed dödsdömda.
Teknikskiftet påverkar också de krig som kommer att utkämpas i framtiden.
Den sista uppfinningen är inte gjord, var med att tänka nytt och snälla, kör inte av spåret.
-
Nect
- elbilist
Går ju faktiskt ta hjälp av flera som alla andra forum gör… att man har flera moderatorer som håller koll på forumet.martinot skrev: ↑22 aug 2026 11:13Nu skall jag inte klaga för mycket, då jag förstår att det är enormt energikrävande och resurskrävande för dig att både tekniskt och administrativt driva hela forumet, men det blir väldigt godtyckligt ibland. Nu minns jag inte fallet jär som Elbilly skriver om, men vet fall där rena personangrepp få så kvar (av okänd anledning) och vet fall där postningar som inte har den _minsta_ personangrepp tas bort utan kommentarer. Förstår att det är svårt att hålla en jämn och rättvis linje, men skulle ändå varit positivt om det hade varit en lite konsekvent och tydlig moderering.
Polestar 2 LRSM -25
BMW iX3 50 M-sport xDrive -26
BMW iX3 50 M-sport xDrive -26
-
SwedishAdvocate
Som jag förstått det så läser inte Tibor allt som skrivs. Och det är ju förståeligt, för hur lång tid skulle det ta? Så om ingen anmält det inlägg du tänker på, och om Tibor inte läst det…martinot skrev: ↑22 aug 2026 11:13Nu skall jag inte klaga för mycket, då jag förstår att det är enormt energikrävande och resurskrävande för dig att både tekniskt och administrativt driva hela forumet, men det blir väldigt godtyckligt ibland. Nu minns jag inte fallet jär som Elbilly skriver om, men vet fall där rena personangrepp få så kvar (av okänd anledning) och vet fall där postningar som inte har den _minsta_ personangrepp tas bort utan kommentarer. Förstår att det är svårt att hålla en jämn och rättvis linje, men skulle ändå varit positivt om det hade varit en lite konsekvent och tydlig moderering. [Min u.]
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
-
elbilly
I detta fall försvann svar till dig.SwedishAdvocate skrev: ↑22 aug 2026 13:14Som jag förstått det så läser inte Tibor allt som skrivs. Och det är ju förståeligt, för hur lång tid skulle det ta? Så om ingen anmält det inlägg du tänker på, och om Tibor inte läst det…martinot skrev: ↑22 aug 2026 11:13Nu skall jag inte klaga för mycket, då jag förstår att det är enormt energikrävande och resurskrävande för dig att både tekniskt och administrativt driva hela forumet, men det blir väldigt godtyckligt ibland. Nu minns jag inte fallet jär som Elbilly skriver om, men vet fall där rena personangrepp få så kvar (av okänd anledning) och vet fall där postningar som inte har den _minsta_ personangrepp tas bort utan kommentarer. Förstår att det är svårt att hålla en jämn och rättvis linje, men skulle ändå varit positivt om det hade varit en lite konsekvent och tydlig moderering. [Min u.]
Då du började med att flytta tråd så antog jag du var moderator och även raderade dina svar.
Men du anmäler svar?
Vad gäller person påhopp så fanns det inga, det enda som möjligen kunde tolkas så var att jag sa att svar du kan få från din AI som associerar Musk med maffia är totalt irrelevant.
Vilket det är.
Och detta då i ton som vad jag svarar på ( vilket står kvar i tråd ) där mitt inlägg inte besvaras i sak utan förminskas och påstås vara AI och sen ett irrelevant AI svar.
Anmälde du detta svar?
-
SwedishAdvocate
1. Jag är inte moderator.elbilly skrev: ↑22 aug 2026 13:36I detta fall försvann svar till dig.SwedishAdvocate skrev: ↑22 aug 2026 13:14Som jag förstått det så läser inte Tibor allt som skrivs. Och det är ju förståeligt, för hur lång tid skulle det ta? Så om ingen anmält det inlägg du tänker på, och om Tibor inte läst det…martinot skrev: ↑22 aug 2026 11:13Nu skall jag inte klaga för mycket, då jag förstår att det är enormt energikrävande och resurskrävande för dig att både tekniskt och administrativt driva hela forumet, men det blir väldigt godtyckligt ibland. Nu minns jag inte fallet jär som Elbilly skriver om, men vet fall där rena personangrepp få så kvar (av okänd anledning) och vet fall där postningar som inte har den _minsta_ personangrepp tas bort utan kommentarer. Förstår att det är svårt att hålla en jämn och rättvis linje, men skulle ändå varit positivt om det hade varit en lite konsekvent och tydlig moderering. [Min u.]
Då du började med att flytta tråd så antog jag du var moderator och även raderade dina svar.
Men du anmäler svar?
Vad gäller person påhopp så fanns det inga, det enda som möjligen kunde tolkas så var att jag sa att svar du kan få från din AI som associerar Musk med maffia är totalt irrelevant.
Vilket det är.
Och detta då i ton som vad jag svarar på ( vilket står kvar i tråd ) där mitt inlägg inte besvaras i sak utan förminskas och påstås vara AI och sen ett irrelevant AI svar.
Anmälde du detta svar?
2. Du blandar ihop saker ang. moderering, och gör felaktiga antaganden som jag inte pallar reda ut åt dig.
3. Jag har inte anmält något inlägg som du har skrivit.
4. Håller inte med dig i sak ang. det strejkrelaterade. Har skrivit det jag vill säga om "maffia"-påståenden. Det finns som inlägg ovan i tråden, samt även via länk till inlägg i en annan tråd.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
-
elbilly
ok, tack för klargörandet.SwedishAdvocate skrev: ↑22 aug 2026 13:441. Jag är inte moderator.elbilly skrev: ↑22 aug 2026 13:36I detta fall försvann svar till dig.SwedishAdvocate skrev: ↑22 aug 2026 13:14Som jag förstått det så läser inte Tibor allt som skrivs. Och det är ju förståeligt, för hur lång tid skulle det ta? Så om ingen anmält det inlägg du tänker på, och om Tibor inte läst det…martinot skrev: ↑22 aug 2026 11:13Nu skall jag inte klaga för mycket, då jag förstår att det är enormt energikrävande och resurskrävande för dig att både tekniskt och administrativt driva hela forumet, men det blir väldigt godtyckligt ibland. Nu minns jag inte fallet jär som Elbilly skriver om, men vet fall där rena personangrepp få så kvar (av okänd anledning) och vet fall där postningar som inte har den _minsta_ personangrepp tas bort utan kommentarer. Förstår att det är svårt att hålla en jämn och rättvis linje, men skulle ändå varit positivt om det hade varit en lite konsekvent och tydlig moderering. [Min u.]TiborBlomhall skrev: ↑22 aug 2026 08:18
Skriv något i sak utan personpåhopp så ska du se att det går bättre.
Men du anmäler svar?
Vilket det är.
Anmälde du detta svar?
2. Du blandar ihop saker ang. moderering, och gör felaktiga antaganden som jag inte pallar reda ut åt dig.
3. Jag har inte anmält något inlägg som du har skrivit.
4. Håller inte med dig i sak ang. det strejkrelaterade. Har skrivit det jag vill säga om "maffia"-påståenden. Det finns som inlägg ovan i tråden, samt även via länk till inlägg i en annan tråd.
Jag är fullt eniga om att vi inte håller med i sak, men så kan det vara.