Hej! Jag väntar på leverans av min tesla m3 sr rwd i slutet av maj och undrar om någon har koll på var man kan beställa navkapslar som passar till prismatadäcken 18tum gärna i blank svart.
Gillar varken utseendet på originalkapslarna eller på ”fälgen” utan kapslar.
Mvh.
Navkaplsar model 3 sr 2026
Moderator: Redaktion
-
Bork
- Teslaägare
Re: Navkaplsar model 3 sr 2026
Utbudet för Prismata-fälgarna är inte jättestort, men EV Base har en rätt snygg
https://www.evbase.com/products/model-3 ... AFZ69kmOF7
https://www.evbase.com/products/model-3 ... AFZ69kmOF7
-
natalie321
Har någon redan testat navkapslar på Tesla Model 3 SR RWD 2026 med Prismata 18-tumsfälgar och kan bekräfta vilka som passar?Busen2000 skrev: ↑29 apr 2026 09:58Hej! Jag väntar på leverans av min tesla m3 sr rwd i slutet av maj och undrar om någon har koll på var man kan beställa navkapslar som passar till prismatadäcken 18tum gärna i blank svart.
Mvh. Subway Surfers
-
WiRRAN
URL ovan lär fungera eftersom det står att det är till Prismata, Prismata är ju de enkla stålfälgarna som medföljer Tesla Model 3 Standard/RWD 2026 såvitt jag vet.natalie321 skrev: ↑21 jul 2026 09:54Har någon redan testat navkapslar på Tesla Model 3 SR RWD 2026 med Prismata 18-tumsfälgar och kan bekräfta vilka som passar?Busen2000 skrev: ↑29 apr 2026 09:58Hej! Jag väntar på leverans av min tesla m3 sr rwd i slutet av maj och undrar om någon har koll på var man kan beställa navkapslar som passar till prismatadäcken 18tum gärna i blank svart.
Mvh. Subway Surfers
Prismatafälgar ser fruktansvärda ut att köra "nakna"
Jag har en fundering apropå denna tråd. Klurar en del på att skaffa Tesla M3 Standard 2026. Hjulen (18” stålfälgarna, Prismata) är väl det enda som jag inte riktigt gillar. Ett alternativ kan ju vara navkapseln som nämns här men jag undrar om någon har något förslag på en lämplig och snygg 18” lättmetallfälg att köpa vid sidan om och om möjlighet finns att skifta däcken så att man har vinterdäcken på Prismata och sommardäcken på lämpliga 18" lättmetallfälgar eller kan Photon 18” från Tesla vara ett alternativ, de är ju aluminium. Båda dessa ger iallafall lägsta förbrukningen.