Niklas Z skrev: ↑25 aug 2026 14:37
Sportbilsentusiasten skrev: ↑25 aug 2026 14:31
Testarmigfram skrev: ↑25 aug 2026 09:56
Jag fattar att jag är off topic nu men jag fixar inte när nån ska leka snobb och vara så helt fel på bollen.
Du jobbar hårt på att bli bannad...igen
Har skrivit detta flera gånger, men here goes:
1/ Alla får tycka olika.
2/ Kan du förstå att man har olika prioriteringar och det avgör upplevelsen av saker o ting, tex laddstationer?
3/ Varför ska man ifrågasätta andra val?
Det är ju en risk att gissa vad andra tänker, men jag tar den risken. Det jag tror Testarmigfram ifrågasatte var att SuC skulle ha högre renlighet och servicenivå. Det ställer jag mig också tveksam till. Jag tror inte heller att det handlar om att du, till skillnad från flera andra, söker en premiumupplevelse. Det är inte uppenbart att Tesla SuC erbjuder någon premiumupplevelse. Det kanske inte är så att han ifrågasätter ditt val, utan din verklighetsbeskrivning.
Premium =
för mig är att allt funkar stabilt och bra. Appen funkar, lätt att se status på laddstationen bra navigering dit, betalning funkar, laddning funkar, inga nedkopplingar av pågående laddning, rent och gott om plats på laddplatsen.
Många laddare/plats = mindre risk att det är kö.
Alltid bra effekt över laddtiden och kommer snabbt upp till maxeffekt.
Bra sammanfattning i appen av historiska laddningar och priser.
Kan enkelt teckna månadsavtal som kan avbrytas.
LIKADANT över hela europa, skitviktigt!
Allt ovan är Premium-service.
Testat andra laddare, inte alls samma helhetsupplevelse.
Har haft ett enda fel på SC på ca 40+ laddningar i familjen (två bilar), betalningen funkade inte = lade in kortet på nytt, så funkade det.
På 10-talet “icke-tesla” laddare har vi 4st fel (kö, betalstrul testade flera betal/kreditkort innan det hoppade igång, laddstation synkar inte med bilen, ladda ned app och starta laddning funkade inte)
Just ja, en annan station hade delar av planen i grus och blött…där vill man inte gå ut och sedan dra in skita i bilen = åkte till Tesla SC istället
Testar regelbundet med att låta MB planera in laddning i navigatorn och ladda på MB’s laddare, men dessa struligeheter.
Att hustrun (6000mil/år) är skitnöjd med Tesla SC är att stort plus!
Återigen min upplevelse.
Andra har kanske andra prio som pris eller att navi kan planera in laddningen.