Hej Grok
Moderator: Redaktion
-
maangee
Re: Hej Grok
Finns det ngn fördel eller liknande att använda samma konto som man har för ”mitt tesla” och Grok på mobilen?
Använder gratisversionen i bilen och tänkte testa appen på iPhone, men funderar alltså på om bilen och appen synkat på något sätt?
Använder gratisversionen i bilen och tänkte testa appen på iPhone, men funderar alltså på om bilen och appen synkat på något sätt?
-
Jerker
- elbilist
Har nu testat på sambons Tesla Y 2023. Det funkade med anropet. Första och enda gången sambon testade funkade det inte, men sen dess har det kommit ett par uppdateringar.
När jag frågade sambon vad bilen hade för version på programvaran svarade Grok oombedd.
När jag frågade sambon vad bilen hade för version på programvaran svarade Grok oombedd.
-
SIR N
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/sren49192
Jag upptäckte att jag i iPhone-appen kunde se de konversationerna jag haft i bilen. Så ja, det synkar.
-
elbilly
På Android app så kan man iaf inte se det.
-
maangee
Ok, så du har samma inlogg på ditt Tesla konto och Grok konto? Perfekt om det synkar
-
SIR N
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/sren49192
Nej, samma inlogg på Grok i bilen som Grok i iPhone. Teslakontot är nåt helt annat.
-
maangee
Har inte mig veterligen ett särskilt konto för Grok i bilen? Man har väl ett Tesla konto, men inget specifikt för bilen eller?SIR N skrev: ↑31 aug 2026 13:39Nej, samma inlogg på Grok i bilen som Grok i iPhone. Teslakontot är nåt helt annat.
-
BrooklynS
- Teslaägare
Man kan ha Grok-konto utan att ha Tesla. På samma sätt som med Spotify. Och när man loggar in på samma konto i bilen så blir det sömlöst mellan bilen och mo-bilen.
Varför nu någon skulle vilja ha ett X- eller Grok-konto efter Musks kastande av sin politiska mask.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Varför nu någon skulle vilja ha ett X- eller Grok-konto efter Musks kastande av sin politiska mask.
Tesla Y LR -22 EAP
-
Maetlarv
Jo, det är ju kvaliten på AI kundsupporter som får en att tvivla på om AI kommer att förbättra världen över huvud taget.
Jag har hittills inte stött på någon som nått upp ens till nivån ”undermålig”.
-
enoch85
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/daniel893595
If $name = GROK; thenHerrNilsson skrev: ↑11 aug 2026 18:48Märkligt.Earplugged skrev: ↑10 aug 2026 16:30Fortfarande helt omöjligt att få någon respons oavsett dialekt och uttal, testade även omstart av skärm.HerrNilsson skrev: ↑10 aug 2026 12:01Skumt. Jag är inloggad med mitt Grok-konto i bilens Grok och det fungerar bra med att säga "Hey Grok" för att aktivera den.Earplugged skrev: ↑09 aug 2026 22:09Hey Grok funkade 100% tills jag nådde gränsen för den fria pratstunden.... skapade ett gratiskonto och loggade in, sen har röstaktiveringen inte fungerat efter det.... via knapp eller skärm går det bra att starta och konversera men Hey Grok funkar inte alls nu...
Får se om något återställts i morgon och att det börjar fungera igen.
Startar man Grok manuellt så funkar det perfekt.
Den gula plutten för mikrofonen lyser inte när Grok är nedstängt...
Jag har märkt att Grok inte funkar på WiFi hemma, bara via 4G.
Beror på nån brandväggsregel hemma säkert, inte kikat på det ännu, men det är ju inte problemet här för då funkar inte Grok överhuvudtaget...
echo "GTFO!"
pkill *GROK*
fi
Volkswagen e-UP 2021
Tesla M3LR 2022
Mercedes E300de 2020 - såld
Tesla M3LR 2022
Mercedes E300de 2020 - såld
-
Larofo
- Teslaägare
På det här forumet finns det en Elon-tråd för dom som vill skriva av sig om hur hemsk han är.BrooklynS skrev: ↑31 aug 2026 20:50Man kan ha Grok-konto utan att ha Tesla. På samma sätt som med Spotify. Och när man loggar in på samma konto i bilen så blir det sömlöst mellan bilen och mo-bilen.
Då slipper vi sånt trams i var och varannan tråd. Bra va.
Elon har nog knappt förändrat sin politiska åskådning genom årens lopp, han står stabilt kvar med
en stor dos sunt förnuft, bl a därför har jag supportat honom med ett X/Grok-konto.
Grok 4.6 är riktigt bra för mina simpla vibe-kodningsprojekt.
Men visst han har blivit betydligt mer öppen med vad han tycker.
-
BrooklynS
- Teslaägare
Du menar som exempelvis det viktiga ämnet vindrutetorkare som det pratas om bara i en enda tråd här på forumet?Larofo skrev:På det här forumet finns det en Elon-tråd för dom som vill skriva av sig om hur hemsk han är.BrooklynS skrev: ↑31 aug 2026 20:50Man kan ha Grok-konto utan att ha Tesla. På samma sätt som med Spotify. Och när man loggar in på samma konto i bilen så blir det sömlöst mellan bilen och mo-bilen.
Då slipper vi sånt trams i var och varannan tråd. Bra va.![]()
Elon har nog knappt förändrat sin politiska åskådning genom årens lopp, han står stabilt kvar med
en stor dos sunt förnuft, bl a därför har jag supportat honom med ett X/Grok-konto.
Var och en gör sina val baserat på den egna ryggraden och/eller moralen. För en del är det viktigt, för andra inte. För en del är Musks politiska uppfattning kanske en lite öm tå som man skäms lite över, då det säkerligen upplevs som lite svårsmält att indirekt stödja AfD och splittringen av EU, för andra spelar det ingen roll.
För mig och många andra spelar det roll.
Sedan kan Tesla ändå göra smarta bilar och bidra till omställningen och det är självklart bra. Men kan man välja att inte bidra till spridande av exempelvis konspirationsteorier, hat och rasism så tycker åtminstone jag att det är rätt smart att välja att inte bidra till det (genom att använda exempelvis X eller Grok, då deras algoritmer visat sig uppmuntra sådana saker). Helt i linje med Musks politiska mål.
En viss utbredning från ämnet får anses vara kutym på detta forum, åtminstone sedan 2019 som jag själv följt och kan överblicka.
Med det sagt: AI kommer naturligtvis att bli ett naturligt inslag i de flesta (alla?) bilar inom kort då utvecklingen går mycket fort. Personligen tror jag att de förarlösa transporterna också kommer att utvecklas mycket fortare än vad man kunnat förutspå - när det väl släpper.
Tesla Y LR -22 EAP
-
Larofo
- Teslaägare
Ditt inlägg här är ett perfekt exempel på sånt som hör hemma i Elon-tråden.BrooklynS skrev: ↑31 aug 2026 22:03Du menar som exempelvis det viktiga ämnet vindrutetorkare som det pratas om bara i en enda tråd här på forumet?Larofo skrev:På det här forumet finns det en Elon-tråd för dom som vill skriva av sig om hur hemsk han är.BrooklynS skrev: ↑31 aug 2026 20:50Man kan ha Grok-konto utan att ha Tesla. På samma sätt som med Spotify. Och när man loggar in på samma konto i bilen så blir det sömlöst mellan bilen och mo-bilen.
Då slipper vi sånt trams i var och varannan tråd. Bra va.![]()
Var och en gör sina val baserat på den egna ryggraden och/eller moralen. För en del är det viktigt, för andra inte. För en del är Musks politiska uppfattning kanske en lite öm tå som man skäms lite över, då det säkerligen upplevs som lite svårsmält att indirekt stödja AfD och splittringen av EU, för andra spelar det ingen roll.
För mig och många andra spelar det roll.
Sedan kan Tesla ändå göra smarta bilar och bidra till omställningen och det är självklart bra. Men kan man välja att inte bidra till spridande av exempelvis konspirationsteorier, hat och rasism så tycker åtminstone jag att det är rätt smart att välja att inte bidra till det (genom att använda exempelvis X eller Grok, då deras algoritmer visat sig uppmuntra sådana saker). Helt i linje med Musks politiska mål.
En viss utbredning från ämnet får anses vara kutym på detta forum, åtminstone sedan 2019 som jag själv följt och kan överblicka.
Med det sagt: AI kommer naturligtvis att bli ett naturligt inslag i de flesta (alla?) bilar inom kort då utvecklingen går mycket fort. Personligen tror jag att de förarlösa transporterna också kommer att utvecklas mycket fortare än vad man kunnat förutspå - när det väl släpper.