Jag fick VIN först I boring-appen och 2 dagar senare ändrades datumet i tesla-appen från augusti-september till 18-23 september. I övrigt ingen mer info i tesla-appen
Väntrum model Y Juniper
Moderator: Redaktion
-
Gizmo6
Re: Väntrum model Y Juniper
Model Y Premium AWD ultra red. Order: 10/4
-
Gizmo6
Tid nu justerat till 10-15 september i tesla-appen. Boring-appen visar i historiken "leverans inom två veckor". Inget mer än såGizmo6 skrev: ↑02 sep 2026 16:59Jag fick VIN först I boring-appen och 2 dagar senare ändrades datumet i tesla-appen från augusti-september till 18-23 september. I övrigt ingen mer info i tesla-appen
-
Trilsk
- Teslaägare
För mig såg det ut så här:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-
Makk-
Fick regnr idag samt tidigare beräknad leverans till 4-8 september
Någon som vet hur lång tid det brukar ta från att man fått regnr?
MY RWD Standard beställd 28/4
Beräknad leverans: Aug-Sept
Beräknad leverans: Aug-Sept
-
martinot
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin65735
Läste på annat forum att det varit strul med de som beställt Model Y med vit klädsel. Tesla Berlin har slutat att tillverka vit klädsel, och Tesla Sverige har missat att informera alla med liggande beställning att de behöver kontakta Tesla om de istället ändra beställningen till en bil med den nya gråa klädseln. Kan vara värt för er som väntat extremt länge för en bil med vit klädsel att kontakta Tesla om detta, om de missat att nå ut till er om det.
Tydligen är det även så att produktionen av bilarna i Tyskland med den grå klädseln inte kommit igång än, och man håller just nu som bäst att ställa om fabriken till detta. Så det kan bli en viss väntetid även för de som ändrat till, eller från början beställt bilar med grå klädsel. Så har man bråttom att få en bil snabbt, och tycker det är viktigare än färgen på klädseln, så kan det kanske vara värt att fundera på att ändra till svart klädsel istället.
Tydligen är det även så att produktionen av bilarna i Tyskland med den grå klädseln inte kommit igång än, och man håller just nu som bäst att ställa om fabriken till detta. Så det kan bli en viss väntetid även för de som ändrat till, eller från början beställt bilar med grå klädsel. Så har man bråttom att få en bil snabbt, och tycker det är viktigare än färgen på klädseln, så kan det kanske vara värt att fundera på att ändra till svart klädsel istället.
NACP has added the Chinese car manufacturer Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, etc) to the list of international sponsors of the war: https://tinyurl.com/NACP-Geely
Alriks Bilar - Kinas bilindustri kraschar: https://tinyurl.com/Alrik-CCP
-
Dexter86
- Teslaägare
Det är ju dock helt stört om det stämmer och att man inte meddelar anställda om detta isåfall så dom kan kolla med folk som beställt med vit interiör
YP går att få med vit, så att dom inte tillverkar med vit interiör verkar ju inte stämma?
YP går att få med vit, så att dom inte tillverkar med vit interiör verkar ju inte stämma?
-
martinot
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin65735
Är inte säker på hur många, om det stämmer, som drabbats. Det kan ju eventuellt vara så att det är en bugg eller fel i något IT-system (vore ju inte första gången som det händer, varken för Tesla eller andra företag) som gjort att iaf. en mindre del användare inte nåtts av information (men detta är en ren spekulation och gissning från min sida, baserat på de overifierbara påståenden som jag läst).
Rapporterar bara det jag läst på andra forum/media, så räkna med att det inte kan gå att veta om det verkligen stämmer. Ta detta med enormt stora nävar salt och hälsosam skepsis. Så detta är inget som jag har någon egen insikt eller åsikt om (ville bara hjälpa till här i tråden för folk att själva kunna checka med Tesla om det stämmer).
Jag har för mig att MYP, men även standard MY, tillverkas på egna produktionslinor i GigaBerlin jämfört med vanliga MY Premium LR RWD/AWD (men citera mig inte på det och checka fakta kring det med andra mer verifierbara källor).
Men som jag uppfattar det jag läst så har omställningen i GigaBerlin för den nya interiören med grå inredning (är ju fler bildelar, komponenter och paneler som byts jämfört med tidigare vita interiöralternativet) påbörjats men skall enligt de påståenden jag läst inte vara riktigt klar än. Enligt samma källor så är det att ännu inga MY med den nya gråa inredningen som tillverkats i Tyskland för slutanvändare (om det gjorts för interna kvalitetstester vet jag inte, och så kanske det är), och inga som levererats till någon slutkund i Europa än. Det kommer säkert bilar med grå inredning till de som beställt, men frågan är hur lång tid det tar och när.
Ville bara flagga för detta i forumet, att för de som har bråttom med en ny MY så kan det eventuellt (om det stämmer) vara värt att överväga att ändra sin beställning till en med svart inredning. Men lita inte på dessa uppgifter/rykten, utan kontakta isf. Tesla och checka direkt med de för att ta reda på vad som verkligen gäller om ni funderar på detta.
NACP has added the Chinese car manufacturer Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, etc) to the list of international sponsors of the war: https://tinyurl.com/NACP-Geely
-
Dexter86
- Teslaägare
På forumet spekuleras ju ganska så friskt också så tror man ska ta brutalt mycket med en stor nypa salt av allt som sägs 
-
Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Jag har hört(från tesla) att dom som beställer den grå klädseln troligtvis få en bil från Kina.
Det går ju också ihop med vad martinot skriver
Det går ju också ihop med vad martinot skriver
Y Performance FSD -27 / $ Plaid -23 / 3P -19 / Peugeot e-208 -22 / SigenStor/ Rökfri sedan 2012-02-10 (Nissan Leaf)
-
bompa
Beställde 10 augusti
Leverans september
Blå performance med vit klädsel
Verkar lite segt
När hör man något?
Leverans september
Blå performance med vit klädsel
Verkar lite segt
När hör man något?
-
Henand
Är det någon som fått VIN som beställt en AWD stealth grey i juni? Jag la min beställning 15:e juni och har uppskattad lev sep/okt.
-
ONLYzx
En stealth grey beställt 30-04 fick VIN nr nu i Boring….
Tesla MY LR-AWD beställd 18.06
-
SuperNinja
- Teslaägare
Vad?! Leverans efter en månad
TM3 SR+ 2019, Vit
-
Henand
-
ONLYzx
Det är inte min beställning…bara vad jag kunde se i Boring appen…
Tesla MY LR-AWD beställd 18.06
-
Niveon
Äntligen Tesla igen!
Beställt den 4 sept: Model Y RWD, Diamantsvart.
Beställt den 4 sept: Model Y RWD, Diamantsvart.
Kia EV3 GT-line 2025
-
Budgie
Tänkte äntligen prova Tesla!
Beställd den 4:e sept: Model Y RWD, Pearl White
Beställd den 4:e sept: Model Y RWD, Pearl White
-
Dexter86
- Teslaägare
-
Gizmo6
Tror jag ställt frågan förr till dig. Ingen röd?
-
Dexter86
- Teslaägare
Nopp ingen röd i det lasset
Va en hel del svarta sen såg jag inte längst fram men troligtvis stealth grey
-
tobias 5513
-
Tisky
-
vikingtir
- Teslaägare
Nu bli jag arg
Model X silver såld 2026
Model Y Premium AWD Ultra Red beställt 19/4
Model Y Premium AWD Ultra Red beställt 19/4
-
Gizmo6
Tråkigt då du haft det datumet ett tag. Blir nog samma för mig. Blev förvånad att mitt datum tidigarelades till 10-15 men fortfarande inget tecken på att bilen är tillverkad. Blir nog 18-23 som var tänkt från början.
-
Pax
- Teslaägare
Väntrum model Y Juniper
Stealth grey beställd 17/7, inte ens finansen klar, DNB var klart snabbare….
Beräknad lev nov-dec…
Segare denna gång än när vi beställde vår första Y 2023…
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Beräknad lev nov-dec…
Segare denna gång än när vi beställde vår första Y 2023…

Skickat från min iPhone med Tapatalk