Det ser ju som sagt ut att kunna variera, vad det beror på har jag dock ingen aning om.martinot skrev: ↑09 sep 2026 10:53Verkligen! Personligen så betalar jag nästan alltid med kreditkort på de stationer som tillåter det. Känns som det nästan alltid blir billigast.Nicke Nyfiken skrev: ↑09 sep 2026 10:3050 öre billigare på vissa ställen och 1,05 kr dyrare på andra ställen.fnils skrev: ↑25 jul 2026 15:37Jag använde multipass för första gången idag.
Jag startade en ionity laddning via mobilen. Jag öppnade mobilen klickade på laddning och valde att filtret skulle visa tredjeparts laddare. Den fanns Ionityladdaren där och priset var ca 50 öre lägre än med Ionity direct. Jag valde laddaren jag stod vid och sen började laddningen på ett kick.
Supersmidigt! Jag kommer helt klart använda den fler gånger.
Kortbetalning 4,50 kr/kWh
Screenshot_20260909_085550_ChargeFinder.jpg
.
.
Multipass 5,52 kr/kWh
20260909_085342.jpg
.
23% högre pris med MultiPass är inget vidare när det dessutom är enklast att bara blippa telefonen (med betalkort) för att starta laddningen. Ingen app eller nyckelkort behövs.
Är även MultiPass så här dyrt och lägger på extra (vilket jag fick uppfattningen att de inte skulle göra till skillnad från alla andra multi-operatörer) så går även det fetbort för mig.
På dom ställen jag testat och/eller kontrollerat så har MuiltiPass varit billigare än "drop in"-priset, men det omvända ser ju också ut att förekomma.
/fth