Överföring av ägarskap

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Användarvisningsbild
Cruentuz
Teslaägare

Överföring av ägarskap

Inlägg av Cruentuz »

Hej, har nyligen köpt en MYP-23.
Första elbilen, och den är asgo att köra.
Laddbox installeras nästa vecka, drygt att ladda över vanlig stickpropp såklart. Det mesta är alltså underbart. Men…

Att ”överta ägarskapet” i Teslas ögon, så att jag kan använda mobilappen m.m. känns som ett skämt.
Verkar helt omöjligt. Körde via appen bägge försöken. Bägge gångerna laddade jag upp efterfrågade dokument. Bra fotade med en iphone 16.
Bägge gångerna gick det vidare till Tesla support, eftersom tidigare ägare inte svarade. Köpte bilen på firma så fort den kom in.

Felet första ggn var att jag bifogade bild på det blå regbeviset.
(Får någon tillgång till det gula kan man ju göra ett ägarbyte, så det kändes fel. Det framgick inte heller vilket det skulle vara. Står bara fram och baksida)

Fick mejl några dagar senare om att det var det gula som gällde. Bifogade då bild på det till angiven mejladress. Inget händer.

Gjorde om hela proceduren genom appen veckan efter. Bild på körkort och gula regget, fram och baksida. Avslag igen nu några dagar senare. Utan motivering. Vad tusan!?
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare

Re: Överföring av ägarskap

Inlägg av pejvic »

Ja det är lite knöligt när bilen inte förs över från säljare till köpare.
Det är bara att stå ut.

Carla tex, de tar ägarskapet av bilen till sig och när man köper av dem för de direkt över ägarskapet till dig.
Fråga firman du handlade av varför de inte gör likadant.

hursomhelst, du kommer få den på dig till slut även om det är lite mer omständigt.