19 eller 20”?
Väntrum model Y Juniper
Moderator: Redaktion
-
Dexter86
- Teslaägare
-
Chaug
Re: Väntrum model Y Juniper
20:e maj.Pax skrev: ↑14 sep 2026 16:59När lade du din beställning?Chaug skrev:Fick en konstig uppdatering idag.
VIN: 18/8 (Boring app)
Production: 11/9 (Boring app)
Betalning genomförd idag
Regnr idag (Teslas app)
Men de ändrar samtidigt, idag, leverans från senast 18/9 till senast 30/9.
Model Y Standard Stealth Gray
Någon annan med samma tråkiga besked?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
vikingtir
- Teslaägare
19” men det är konkava fälgar med ET35. Ser fett ut
Model X silver såld 2026
Model Y Premium AWD Ultra Red beställt 19/4
-
Gizmo6
Oj det var snabba puckar
Model Y Premium AWD ultra red. Order: 10/4
-
martinot
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin65735
Härligt!
NACP has added the Chinese car manufacturer Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, etc) to the list of international sponsors of the war: https://tinyurl.com/NACP-Geely
Alriks Bilar - Kinas bilindustri kraschar: https://tinyurl.com/Alrik-CCP
Alriks Bilar - Kinas bilindustri kraschar: https://tinyurl.com/Alrik-CCP
-
vikingtir
- Teslaägare
Tycker att ser sjukt snyggt ut kontrasten mellan Ultra Red och Glossy Black
Model X silver såld 2026
-
Tisky
Beställde min MY Standard 2025-05-25
Fick VIN: 2025-09-07
Lev. datum ändrat från Augusti September till 27-30:e September 2025-09-13
Slutfaktura: 2025-09-14
Fortfarande inte byggt enligt boring-appen. Så får se hur det står sig.
Fick VIN: 2025-09-07
Lev. datum ändrat från Augusti September till 27-30:e September 2025-09-13
Slutfaktura: 2025-09-14
Fortfarande inte byggt enligt boring-appen. Så får se hur det står sig.
-
Dexter86
- Teslaägare
Finns fyra lagerbilar , tre vita o en svart
Undrar bara varför räckvidd står 600km på dom men när man bygger en ny så är det 622 med samma setup
Andra däck nu?
Undrar bara varför räckvidd står 600km på dom men när man bygger en ny så är det 622 med samma setup
Andra däck nu?
-
naren
Hej, det känns lite random hur tesla visar saker i appen. Jag saknar fortfarande vin men fått både en och två slutfakturor (19/9) där vin står. Leverans satt till 24-29 September enligt appen.
-
Livenborn
-
Norrland74
Beställde en Model Y AWD Stealth Grey 7e september. Tesla säger november / december. Rimligt.
Av ren nyfikenhet vad säger ni som har likande datum i Boring appen ? Min säger 11 januari
Vad bör man ställa in sig på för rimlig leverans ? Med tanke på att jag ska sälja min bil innan leverans.
Av ren nyfikenhet vad säger ni som har likande datum i Boring appen ? Min säger 11 januari
Vad bör man ställa in sig på för rimlig leverans ? Med tanke på att jag ska sälja min bil innan leverans.
-
Pax
- Teslaägare
Vi beställde en likadan 17/7 med levdatum hos Tesla nov-dec, i Boringappen 19 januari så det verkar ju vara samma undantaget att vi beställde vår nya i juliNorrland74 skrev:Beställde en Model Y AWD Stealth Grey 7e september. Tesla säger november / december. Rimligt.
-
Jiv
Prata med en på Tesla idag gällande Tesla-bonusen på 50' samt ränteerbjudandet, som båda gäller bilar "levererade innan sista december". Han sa att det där behövde man inte fundera på, det kommer att gälla även om leveransen drar ut på tiden. Det var dock inget han kunde skriva i chatten, utan ringde upp för att berätta det. Villkoren var tvungna att se ut så, men han hade aldrig varit med om att de inte hedrat de kampanjer som gällde vid beställning.
Vidare sa han att leveranshastigheten hade börjat gå snabbare, och han uppskattade även att min bil med nov-dec som leveransperiod troligen levererades i mitten av november. Betalade man handpenning så snart det blev tillgängligt gjorde det det även möjligt att få leveransdatum tidigare, i de fall bilen dök upp hos dem snabbare än väntat.
För att summera håller jag nu tummarna på leverans om 2 månader snarare än att oroa mig för januari och missade kampanjer.
Vidare sa han att leveranshastigheten hade börjat gå snabbare, och han uppskattade även att min bil med nov-dec som leveransperiod troligen levererades i mitten av november. Betalade man handpenning så snart det blev tillgängligt gjorde det det även möjligt att få leveransdatum tidigare, i de fall bilen dök upp hos dem snabbare än väntat.
För att summera håller jag nu tummarna på leverans om 2 månader snarare än att oroa mig för januari och missade kampanjer.
-
Norrland74
Om du beställde 17/7 så verkar ju Boring-appen ha totalt fel. Eftersom det var samma konfig vi beställdePax skrev: ↑15 sep 2026 20:30Vi beställde en likadan 17/7 med levdatum hos Tesla nov-dec, i Boringappen 19 januari så det verkar ju vara samma undantaget att vi beställde vår nya i juliNorrland74 skrev:Beställde en Model Y AWD Stealth Grey 7e september. Tesla säger november / december. Rimligt.