Leverans av faceliftad Model S

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Kirre
Teslaägare

Re: Leverans av faceliftad Model S

Inlägg av Kirre »

Kylbalsam skrev:
Jonas H; Ett nöje att kunna hjälpa till. :) Har sett att den också klarar sig bra med smuts på lacken. Syns inte jättebra...till skillnad mot en solid svart. ;)

Till helgen tar jag ut storkameran o nördar loss. :D Får se om du är lika taggad efter det.

Måste bara säga en sak...fy f@$ vilken grym bil det här är!!! Vår 2 år gamla ICE blev helt plötsligt värdelös (i våra ögon)! :D

Skickar med en bild på inredningen också...ljust läder med svart innertak. Blåa billiga jeans utgår nu från garderoben. Endast grey-leather-proof-pants är ok. ;)
Snyggt! Mitt val också, grå klädsel med svart tak. Dock Titanium-metallic. Bara ett par veckor kvar till leverans nu :) Kan knappt sova...
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar.
M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

TiborBlomhall skrev:
Kylbalsam skrev:
Yes, det är interiörpaketet med...så HEPA hängde med av bara farten. Vet dock inte när jag ska använda det i Sverige... :D
Där vi bor är det gott om frisk luft (är jag ganska säker på). Om man åker ner i nån tunnel då kanske...en tunnel fylld med riktigt sura kontinentlastbilar...då trycker jag gärna på den fina symbolen. :D
Den funkar bra även på landsbygden, mot gödsellukt! :D
Man kanske skulle det när jästfabriken i Upplands väsby drar på som mest :)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

Pontus skrev:
TiborBlomhall skrev:
Kylbalsam skrev:
Yes, det är interiörpaketet med...så HEPA hängde med av bara farten. Vet dock inte när jag ska använda det i Sverige... :D
Där vi bor är det gott om frisk luft (är jag ganska säker på). Om man åker ner i nån tunnel då kanske...en tunnel fylld med riktigt sura kontinentlastbilar...då trycker jag gärna på den fina symbolen. :D
Den funkar bra även på landsbygden, mot gödsellukt! :D
Man kanske skulle det när jästfabriken i Upplands väsby drar på som mest :)
Hehe. Eller Hallstavik pappersbruk.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Användarvisningsbild
Eliard
Teslaägare

Inlägg av Eliard »

@Tars : Är uppväxt i den hålan [GRINNING FACE WITH SMILING EYES], men turen förde mig vidare.. Hur känner du till Hvik?

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare

Inlägg av Tars »

Eliard skrev:
@Tars : Är uppväxt i den hålan [GRINNING FACE WITH SMILING EYES], men turen förde mig vidare.. Hur känner du till Hvik?

Är från Roslagen. Närmare bestämt Älmsta.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare

Inlägg av Tars »

Är årsmodell 81
Användarvisningsbild
Eliard
Teslaägare

Inlägg av Eliard »

Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Jonas H skrev:
Ja det är så snyggt så man blir tårögd :D Precis den inredning jag också helst vill ha, men lutar mot svart ändå. Småbarn och ljusklädsel är jag osäker på :?

Visserligen kommer två av tre barn få sitta i bagaget :D
Skrev detta i en annan tråd, men jag skulle säga att ljusklädsel är lättare att hålla snygg än mörk. Eftersom mesta smutsen är ljusgrå eller brun så syns den mindre på en klädsel i den färgen än på en svartklädsel. Jag hade tidigare biegeklädsel och har nu svart, tidigare hade jag inga problem med smutsig bil men nu är den ful hela tiden. Minsta lilla smuts från en barnsko syns direkt för att inte tala om damm...
Jämnför gärna med en svart lack och en silvermetallic. Ja, du har förmodligen en renare bil om den är svart, för du tvättar den hela tiden. Men den ser alltid skitig ut... :x
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare

Inlägg av Tars »

LarsL skrev:
Jonas H skrev:
Ja det är så snyggt så man blir tårögd :D Precis den inredning jag också helst vill ha, men lutar mot svart ändå. Småbarn och ljusklädsel är jag osäker på :?

Visserligen kommer två av tre barn få sitta i bagaget :D
Skrev detta i en annan tråd, men jag skulle säga att ljusklädsel är lättare att hålla snygg än mörk. Eftersom mesta smutsen är ljusgrå eller brun så syns den mindre på en klädsel i den färgen än på en svartklädsel. Jag hade tidigare biegeklädsel och har nu svart, tidigare hade jag inga problem med smutsig bil men nu är den ful hela tiden. Minsta lilla smuts från en barnsko syns direkt för att inte tala om damm...
Jämnför gärna med en svart lack och en silvermetallic. Ja, du har förmodligen en renare bil om den är svart, för du tvättar den hela tiden. Men den ser alltid skitig ut... :x
Problemet som många ser, är att svart/vit bil är snyggast, men absolut svårast att hålla "ren" jämfört med en grå eller silver.
Ljus inredning är just snyggt och fräscht enligt mig, men så fort man tittar på den, blir den skitig.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Tars skrev:
Problemet som många ser, är att svart/vit bil är snyggast, men absolut svårast att hålla "ren" jämfört med en grå eller silver.
Ljus inredning är just snyggt och fräscht enligt mig, men så fort man tittar på den, blir den skitig.
Fast vad jag säger här är att en grå eller ljusbrun klädsel är inredningens variant av silvermetallic. Svartklädsel är det absolut sämsta när det gäller att hålla sig snygg.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare

Inlägg av Tars »

LarsL skrev:
Tars skrev:
Fast vad jag säger här är att en grå eller ljusbrun klädsel är inredningens variant av silvermetallic. Svartklädsel är det absolut sämsta när det gäller att hålla sig snygg.
Har både grå och svart klädsel.
Tycker jag ser smutsen mer på min gråa klädsel. Men sen så har den med grå klädsel gått 3 ggr längre.
Skriv svar