Elbilar med mest lyx i inredningen
Moderator: Redaktion
-
HelectriC
- Teslaägare
Re: Elbilar med mest lyx i inredningen
Jag provkörde en Merca EQE 43 AMG sedan förra veckan. Den hade alcantara, skinn och trä överallt. Kändes väldigt trevlig i inredningen.
MYP-26/M3-24
Tidigare elbilar: Polestar 3-24/Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Polestar 3-24/Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
-
ErransEgo
Lotus?
Ultra-premium, executive säten bak, möjligheten till microfiber och ull i tygerna.
KEF stereo 23 högtalare på 2160 W.
Ultra-premium, executive säten bak, möjligheten till microfiber och ull i tygerna.
KEF stereo 23 högtalare på 2160 W.
-
SwedishAdvocate
Kikade lite i tråden om e-tron GT på forumet.
viewtopic.php?p=541270#p541270
Kan det ha att göra med vilka fälgar och däck som sitter på bilen? Någon som slarvat med däcktrycket på den bil som du provkörde?Audi Driver skrev: ↑12 jul 2021 22:04…] Ljudnivån i kupén tycker jag är riktigt bra. Jag kör för tillfället på 20tummare med 285mm bredd på bakdäcken och tycker att det är tyst. Visserligen har de flesta milen vart på kontinental asfalt men jag vill minnas att jag tyckte det var ungefär lika när jag körde i Sverige. […
Är ju så klart alltid tråkigt med exemplar som har missljud i kupén, men köper man pre-owned kan man ju testköra innan och förhoppningsvis sortera bort eventuella sådana problemex.
Utifrån de ~två sista sidorna i tråden verkar den ju vara ungefär lika rolig att köra som Taycan.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
-
manneson
Givetvis påverkar däck och fälg, men det är ingen lyxbil. Ljuddämpning i kupén har inte haft högsta prio helt enkelt. Det är en låg och fet sportbil med feta däck, oavsett konfiguration, så det bullrar på rätt bra. Samma med Taycan.SwedishAdvocate skrev: ↑21 sep 2026 07:27Kikade lite i tråden om e-tron GT på forumet.
viewtopic.php?p=541270#p541270
Kan det ha att göra med vilka fälgar och däck som sitter på bilen? Någon som slarvat med däcktrycket på den bil som du provkörde?Audi Driver skrev: ↑12 jul 2021 22:04…] Ljudnivån i kupén tycker jag är riktigt bra. Jag kör för tillfället på 20tummare med 285mm bredd på bakdäcken och tycker att det är tyst. Visserligen har de flesta milen vart på kontinental asfalt men jag vill minnas att jag tyckte det var ungefär lika när jag körde i Sverige. […
Är ju så klart alltid tråkigt med exemplar som har missljud i kupén, men köper man pre-owned kan man ju testköra innan och förhoppningsvis sortera bort eventuella sådana problemex.
Utifrån de ~två sista sidorna i tråden verkar den ju vara ungefär lika rolig att köra som Taycan.
-
Sportbilsentusiasten
Kollade du överallt?
EQE har normalt bla hårdplast i dörrfickorna, EQS har där mjuk plaststoppning, men även EQS har hårdplast på några ställen, tex längst ned vid dörrens tröskel.
Fanns inget paket att välja att ersätta det (som det gör i Taycan tex)
Bilnjutare som köpt andra elbilen
- C40 Twin Ultimate 2024, plus all extrautrustning
- MB EQS 450+ 2022 Fullutrustad förutom hyperscreen och executive baksäte
-
SwedishAdvocate
Tog en titt på vad Blocket och Bytbil hade för utbud av e-tron GT. Med låga mil och under miljonen i utannonserat pris så handlar det om årsmodell '22 & '23. Det finns en bil med läder och B&O, men den har inte trä. Så vitt jag kunde se så var det 'endast' kolfiber eller metallinlägg bland exemplaren. Även en hel del alcantara/läder istället för enbart läder. Och i den här tråden är det ju läder och trä som efterfrågas.
e-tron GT med trä verkar vara lite unicorn. Vill man hitta en sån till salu i Sverige får man väl lägga en bevakning på bilannons-sajterna. Om det nu finns någon med trä dvs.
e-tron GT med trä verkar vara lite unicorn. Vill man hitta en sån till salu i Sverige får man väl lägga en bevakning på bilannons-sajterna. Om det nu finns någon med trä dvs.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
-
Sportbilsentusiasten
Nej alcantara/läder är skitbra med.SwedishAdvocate skrev: ↑21 sep 2026 13:07Tog en titt på vad Blocket och Bytbil hade för utbud av e-tron GT. Med låga mil och under miljonen i utannonserat pris så handlar det om årsmodell '22 & '23. Det finns en bil med läder och B&O, men den har inte trä. Så vitt jag kunde se så var det 'endast' kolfiber eller metallinlägg bland exemplaren. Även en hel del alcantara/läder istället för enbart läder. Och i den här tråden är det ju läder och trä som efterfrågas.
Men det ska vara äkta läder.
Bilnjutare som köpt andra elbilen
-
SwedishAdvocate
Så noga kollade jag inte. Antar att man behöver koden på tillvalet/utrustningen för att kunna veta det. Det angavs i och för sig i åtm. någon av annonserna.Sportbilsentusiasten skrev: ↑21 sep 2026 13:26Nej alcantara/läder är skitbra med.SwedishAdvocate skrev: ↑21 sep 2026 13:07Tog en titt på vad Blocket och Bytbil hade för utbud av e-tron GT. Med låga mil och under miljonen i utannonserat pris så handlar det om årsmodell '22 & '23. Det finns en bil med läder och B&O, men den har inte trä. Så vitt jag kunde se så var det 'endast' kolfiber eller metallinlägg bland exemplaren. Även en hel del alcantara/läder istället för enbart läder. Och i den här tråden är det ju läder och trä som efterfrågas.
Men det ska vara äkta läder.