Hej!
Jag håller på att bygga om en Model 3 från maj 2019 till A-traktor och försöker hitta en lösning för originalets varselljus, alltså DRL. Bakgrunden är kravet att ursprungsfordonets varsellyktor inte får vara inkopplade.
Helst vill jag avaktivera DRL-funktionen permanent men behålla positionsljus och övrig belysning som vanligt. Jag menar alltså inte att tillfälligt släcka ljusen via skärmen.
Jag har fått tips om att vissa belysningsfunktioner går att konfigurera via Toolbox eller andra diagnosverktyg. Är det någon här som vet om detta går på en europeisk Model 3 från 2019?
Finns det en separat inställning för DRL, och vad heter den i så fall? Kan positionsljusfunktionen behållas? Består ändringen efter omstart och mjukvaruuppdateringar?
Har någon gjort detta inför registreringsbesiktning som A-traktor?
Enligt kopplingsschemat har strålkastaren bara matning, jord och LIN-kommunikation, så det verkar inte finnas någon separat DRL-ledning att koppla ur utanför lamphuset.
Tips på någon som faktiskt har gjort detta, eller en verkstad som kan hjälpa till, tas gärna emot. Gärna i Göteborgsområdet, men tips från hela landet är intressanta!
Model 3 2019 – avaktivera DRL permanent men behålla positionsljus?
Moderator: Redaktion
-
Dagbso
- Teslaägare
Model 3 2019 – avaktivera DRL permanent men behålla positionsljus?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-
Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Model 3 2019 – avaktivera DRL permanent men behålla positionsljus?
Y Performance FSD -27 / $ Plaid -23 / 3P -19 / Peugeot e-208 -22 / SigenStor/ Rökfri sedan 2012-02-10 (Nissan Leaf)
-
Dagbso
- Teslaägare
Re: Model 3 2019 – avaktivera DRL permanent men behålla positionsljus?
Tack. Det verkar lovande. Jag kollar.