Hej allihopa,
Det som inte fick hända, hände.
Alla mår bra men vad tror ni om bilen? Kommer det här kunna lagas?
Krockskada
Moderator: Redaktion
-
ZBB
- Teslaägare
-
vrid_i_skogen
- Teslaägare
Re: Krockskada
Surt som fan... Hoppas ni i bilen är oskadda. Bilen verkar ha skött sig. Den tog emot den kinetiska energin; därav den är tillknycklad. Jag skulle tro att om inte balken i botten bakom höger framhjul som sysns i bil är skadad så ska det gå att laga. Är balken skadad kan batteripaketet också fått sig en smäll och då blir det troligtvis för dyrt att laga. Vilken årsmodell och spec är det på bilen?
Förresten vad hände?
Förresten vad hände?
-
ZBB
- Teslaägare
Riktigt surt, alla är oskadda som tur är. Får se vad verkstaden säger på måndag då… uttagen september 2025 AWD.vrid_i_skogen skrev: ↑03 okt 2026 21:29Surt som fan... Hoppas ni i bilen är oskadda. Bilen verkar ha skött sig. Den tog emot den kinetiska energin; därav den är tillknycklad. Jag skulle tro att om inte balken i botten bakom höger framhjul som sysns i bil är skadad så ska det gå att laga. Är balken skadad kan batteripaketet också fått sig en smäll och då blir det troligtvis för dyrt att laga. Vilken årsmodell och spec är det på bilen?
Förresten vad hände?
Det var skymd sikt vid en korsning, höger regel gäller så det var väl vårt fel, men motparten kom i hög fart. Tänkte lägga ut videon som jag fick ut från bilen, men verkar inte kunna ladda upp här.
-
ZBB
- Teslaägare
Kunde lägga upp filmen här, klippte bort sista biten så man inte ser motparten.vrid_i_skogen skrev: ↑03 okt 2026 21:29Surt som fan... Hoppas ni i bilen är oskadda. Bilen verkar ha skött sig. Den tog emot den kinetiska energin; därav den är tillknycklad. Jag skulle tro att om inte balken i botten bakom höger framhjul som sysns i bil är skadad så ska det gå att laga. Är balken skadad kan batteripaketet också fått sig en smäll och då blir det troligtvis för dyrt att laga. Vilken årsmodell och spec är det på bilen?
Förresten vad hände?
Det jag är lite förundrad över, är varför inga airbags utlöstes..
-
vrid_i_skogen
- Teslaägare
-
mussla
- Teslaägare
Bra med film. Jag tycker att den andra bilen ser ut att komma väldigt fort. Även om det är högerregeln så måste man anpassa hastigheten.ZBB skrev: ↑03 okt 2026 21:59Kunde lägga upp filmen här, klippte bort sista biten så man inte ser motparten.vrid_i_skogen skrev: ↑03 okt 2026 21:29Surt som fan... Hoppas ni i bilen är oskadda. Bilen verkar ha skött sig. Den tog emot den kinetiska energin; därav den är tillknycklad. Jag skulle tro att om inte balken i botten bakom höger framhjul som sysns i bil är skadad så ska det gå att laga. Är balken skadad kan batteripaketet också fått sig en smäll och då blir det troligtvis för dyrt att laga. Vilken årsmodell och spec är det på bilen?
Förresten vad hände?
Airbags skall inte lösa ut i onödan. Det kan ju ske en påkörning efter den första krocken där de behövs. Eftersom ni är oskadda allihop så var det rätt att inte lösa ut dem.
-
Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Finns film från höger B stolpe?mussla skrev: ↑03 okt 2026 22:28Bra med film. Jag tycker att den andra bilen ser ut att komma väldigt fort. Även om det är högerregeln så måste man anpassa hastigheten.ZBB skrev: ↑03 okt 2026 21:59Kunde lägga upp filmen här, klippte bort sista biten så man inte ser motparten.vrid_i_skogen skrev: ↑03 okt 2026 21:29Surt som fan... Hoppas ni i bilen är oskadda. Bilen verkar ha skött sig. Den tog emot den kinetiska energin; därav den är tillknycklad. Jag skulle tro att om inte balken i botten bakom höger framhjul som sysns i bil är skadad så ska det gå att laga. Är balken skadad kan batteripaketet också fått sig en smäll och då blir det troligtvis för dyrt att laga. Vilken årsmodell och spec är det på bilen?
Förresten vad hände?
Airbags skall inte lösa ut i onödan. Det kan ju ske en påkörning efter den första krocken där de behövs. Eftersom ni är oskadda allihop så var det rätt att inte lösa ut dem.
Y Performance FSD -27 / $ Plaid -23 / 3P -19 / Peugeot e-208 -22 / SigenStor/ Rökfri sedan 2012-02-10 (Nissan Leaf)
-
leolulz
- Teslaägare
Klicka på högerpilen i imgur-spelaren han infogat, syns inte förens du har muspekaren i spelarenTellus skrev: ↑04 okt 2026 00:40Finns film från höger B stolpe?mussla skrev: ↑03 okt 2026 22:28Bra med film. Jag tycker att den andra bilen ser ut att komma väldigt fort. Även om det är högerregeln så måste man anpassa hastigheten.ZBB skrev: ↑03 okt 2026 21:59Kunde lägga upp filmen här, klippte bort sista biten så man inte ser motparten.vrid_i_skogen skrev: ↑03 okt 2026 21:29Surt som fan... Hoppas ni i bilen är oskadda. Bilen verkar ha skött sig. Den tog emot den kinetiska energin; därav den är tillknycklad. Jag skulle tro att om inte balken i botten bakom höger framhjul som sysns i bil är skadad så ska det gå att laga. Är balken skadad kan batteripaketet också fått sig en smäll och då blir det troligtvis för dyrt att laga. Vilken årsmodell och spec är det på bilen?
Förresten vad hände?
M3P -26